Research Article
BibTex RIS Cite

Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi

Year 2022, , 1954 - 1974, 31.12.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730

Abstract

Ekolojik okuryazarlık, çevre eğitimi ve sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim anlayışı kavramları özellikle sanayileşme sonrası dünya devletlerin daha temiz bir gelecek inşa etmek için üzerinde durduğu bir konu olmuştur. Bu araştırma da da ekolojik okuryazarlık, çevre eğitimi ve sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim anlayışı incelenmiş bunun sonucunda ortaya çıkan çevre eğitimi ve çevre teması ile ilişkili konular hayat bilgisi öğretim programı ele alınarak incelenmiştir. Araştırma da hayat bilgisi öğretim programında çevre teması ile ilişkili kazanım, amaçlar ve becerilerin program genelinde az yer kapladığı ve bütün üniteler de yer almadığı ve bunun ekolojik okuryazarlık ve sürdürülebilir eğitim anlayışının öğrencilere aktarılmasında eksikler oluşturabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çevre teması ile ilgili kazanımlar işlenirken öğrencilere yönelik doğa eğitimi altında bir dizi etkinlik yapılmasının öğrenciler de olumlu tutum geliştireceği de belirtilmiştir. Araştırma da alana katkı yapması için birtakım öneriler de de bulunulmuştur

References

  • Akınoğlu, Orhan ve Sarı, Aylin (2009). İlköğretim Programlarında Çevre Eğitimi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(30), 5-29.
  • Daly, H. E. and Townsend, K. N. (1992). Valuing the earth: Economics, ecology, ethics. Cambridge: MIT Press.
  • Hürsoy, Perihan ve Bıyık, Perihan (2022). İlkokul Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında Çevre Kavramının Değişimi ve Gelişimi (2009-2018). International Journal of Active Learning (IJAL),7(1), 59-83. DOI: ijal.1116471
  • Karatekin, K. (2011). “Sosyal Bilgilerde Çevre Eğitimi”. Refik Turan, Ali Murat Sünbül ve Hakan Akdağ (Ed.). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-II. (ss. 269-285). Ankara: pegem Akademi Yayıncılık.
  • Morın, Edgar (2003). Geleceğin Eğitimi İçin Gerekli Yedi Bilgi, (Çev: Hüsnü Dilli), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
  • Özdemir, O. (2007). Yeni bir çevre eğitimi perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim. Eğitim ve Bilim 32(145), 23-39.
Year 2022, , 1954 - 1974, 31.12.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730

Abstract

References

  • Akınoğlu, Orhan ve Sarı, Aylin (2009). İlköğretim Programlarında Çevre Eğitimi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(30), 5-29.
  • Daly, H. E. and Townsend, K. N. (1992). Valuing the earth: Economics, ecology, ethics. Cambridge: MIT Press.
  • Hürsoy, Perihan ve Bıyık, Perihan (2022). İlkokul Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında Çevre Kavramının Değişimi ve Gelişimi (2009-2018). International Journal of Active Learning (IJAL),7(1), 59-83. DOI: ijal.1116471
  • Karatekin, K. (2011). “Sosyal Bilgilerde Çevre Eğitimi”. Refik Turan, Ali Murat Sünbül ve Hakan Akdağ (Ed.). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-II. (ss. 269-285). Ankara: pegem Akademi Yayıncılık.
  • Morın, Edgar (2003). Geleceğin Eğitimi İçin Gerekli Yedi Bilgi, (Çev: Hüsnü Dilli), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
  • Özdemir, O. (2007). Yeni bir çevre eğitimi perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim. Eğitim ve Bilim 32(145), 23-39.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Recep Dündar 0000-0002-0029-1739

Mehmet Mustafa Kızık 0000-0003-0661-0830

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Dündar, R., & Kızık, M. M. (2022). Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1954-1974. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730
AMA Dündar R, Kızık MM. Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. INUEFD. December 2022;23(3):1954-1974. doi:10.17679/inuefd.1146730
Chicago Dündar, Recep, and Mehmet Mustafa Kızık. “Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi Ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, no. 3 (December 2022): 1954-74. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730.
EndNote Dündar R, Kızık MM (December 1, 2022) Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 3 1954–1974.
IEEE R. Dündar and M. M. Kızık, “Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi”, INUEFD, vol. 23, no. 3, pp. 1954–1974, 2022, doi: 10.17679/inuefd.1146730.
ISNAD Dündar, Recep - Kızık, Mehmet Mustafa. “Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi Ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/3 (December 2022), 1954-1974. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730.
JAMA Dündar R, Kızık MM. Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. INUEFD. 2022;23:1954–1974.
MLA Dündar, Recep and Mehmet Mustafa Kızık. “Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi Ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 23, no. 3, 2022, pp. 1954-7, doi:10.17679/inuefd.1146730.
Vancouver Dündar R, Kızık MM. Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. INUEFD. 2022;23(3):1954-7.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.