Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının eğitim araştırmalarına yönelik inançlarını belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseniyle Şekillenen araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümünde öğrenim görmekte olan son sınıf 76 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada verileri elde etmek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılıştır. Görüşme sonunda elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının eğitim araştırmalarına yönelik gereklik inancına sahip oldukları görülmektedir. Öğretmen adaylarının bu inanca bağlı olarak üç gereklik sundukları görülmektedir. Bunlar eğitsel, toplumsal ve araştırmalara yönelik gerekliklerdir. Ayrıca eğitim araştırmalarının her ne kadar gerekli olduğu ve de uygulanabilir olması gerektiği düşüncesi hakim olsa da tezat bir şekilde yapılan araştırmalarının niteliksiz kabul edildiği görülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.