Sınıf öğretmeni adaylarının muhtemel görev yerlerinden biri birleştirilmiş sınıflı köy okullarıdır. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim ile ilgili öğretmen adaylarına ilk eğitim lisans eğitiminde verilmektedir. Bundan dolayı öğretmen adaylarının lisans eğitimine dair görüşlerinin önemli olduğu düşünülmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının bu konu ile ilgili görüşlerinin lisans eğitiminin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunması beklenmektedir. Bu doğrultuda, araştırmada birleştirilmiş sınıflarda öğretim açısından öğretmen adaylarının lisans eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma olgubilim deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubundaki 16 sınıf öğretmeni adayı, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiş olup, elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre lisans eğitiminde birleştirilmiş sınıflarla ilgili eksik, yetersiz ve genel olarak kuramsal bilgi verilmektedir. Programda birleştirilmiş sınıflara yönelik uygulama olmadığından verilen eğitim, öğretmen adaylarını birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmaya hazırlamamaktadır. Bu sonuçlara dayalı olarak lisans eğitiminde birleştirilmiş sınıflı köy okullarının ziyaret edilmesi, birleştirilmiş sınıfların öğretmenlik uygulamasına dâhil edilmesi ve sınıf öğretmenliği programına birleştirilmiş sınıflarla ilgili bağımsız bir dersin eklenmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.
One of the possible assignments of primary school teacher candidates is village schools with multi-grade classes. Pre-service teachers receive their first training on teaching in multi-grade classes in undergraduate education. Therefore, their views on undergraduate education are important. It is expected that the views of the primary school teacher pre-service teachers will contribute to the improvement and development of undergraduate education. In this direction, it was aimed to examine the views of pre-service teachers on undergraduate education in term of teaching in multi-grade classes. The research was carried out with a phenomenological design. The 16 teacher candidates in the study group were determined according to the maximum diversity sampling method. The research data were obtained through semi-structured interviews and analyzed by content analysis. According to the results of the research incomplete, insufficient and generally theoretical information is given about the multi-grade classes in undergraduate education. Undergraduate education does not prepare pre-service teachers to be teachers in multi-grade classes, since there is no practice for multi-grade classes in the program. Based on these results, it would be beneficial to visit village schools with multi-grade classes in undergraduate education, to include multi-grade classes in teaching practice, and to add an independent course about combined classrooms to the classroom teaching program.
pre-service training pre-service teacher teaching in multi-grade classes undergraduate education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.