PDF EndNote BibTex Cite

Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri

Year 2016, Volume 17, Issue 1, 0 - 0, 20.04.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.17119535

Abstract

Bu çalışmanın amacı liselerdeki akademik başarısızlığın nedenlerine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemek ve akademik başarısızlığın önlenmesine yönelik çözüm önerilerini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve olgubilim deseni benimsenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden aşırı veya aykırı durum örneklemesi tekniği kullanılmış ve katılımcılar Ankara ili merkezinde yer alan ve öğrencilerinin akademik başarılarının düşük olduğu 9 liseden seçilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Okul yöneticileri öğrencilerin akademik açıdan başarılı sayılabilmesi için ulusal ve uluslararası sınavlarda başarı göstermelerini önemli bir ölçüt olarak görürken, öğretmenler bu ölçütü akademik başarı için önemli görmemektedir. Bulgular akademik başarısızlığın nedenleri arasında bireysel, ailevi, okul ve eğitim sistemi kaynaklı nedenlerin ön plana çıktığını göstermiştir. Katılımcılar, akademik başarısı düşük öğrencilerin yaşayacakları sorunlar arasında farklı tanımlamalar yapsa da, devamsızlık, eğitime devam edememe ya da okul terki gibi olayların yaşanabileceği vurgulanmıştır.

Teachers’ and School Administrators’ Views on Reasons and Prevention of Academic Failure in High Schools

Year 2016, Volume 17, Issue 1, 0 - 0, 20.04.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.17119535

Abstract

The aim of this study was to determine both the reasons of academic failure in high schools and the solution suggestions developed by teachers and school administrators about preventing academic failure. Qualitative phenomenological research design was used in this study. The participants were selected from 9 high schools located in Ankara city center whose academic achievement levels are low via deviant case sampling which is one of the purposive sampling methods. Descriptive analysis and content analysis were used in the analysis of data. It was found that while school principals see success in both national and international exams as a criteria for student achievement, teachers do not. The findings indicated that the reasons of academic failure were mostly rooted from the individual him/herself, family, school or education system. Although different descriptions by the participants are made among the problems that students with low academic success face, it is emphasized that some troublesome situations can be emerged out like absenteeism, not attending to education and leaving school.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ferudun SEZGİN>


Didem KOŞAR>


Serkan KOŞAR>


Emre ER This is me

Publication Date April 20, 2016
Published in Issue Year 2016, Volume 17, Issue 1

Cite

Bibtex @ { inuefd280933, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {Inonu University}, year = {2016}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17679/iuefd.17119535}, title = {Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri}, key = {cite}, author = {Sezgin, Ferudun and Koşar, Didem and Koşar, Serkan and Er, Emre} }
APA Sezgin, F. , Koşar, D. , Koşar, S. & Er, E. (2016). Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 17 (1) , 0-0 . DOI: 10.17679/iuefd.17119535
MLA Sezgin, F. , Koşar, D. , Koşar, S. , Er, E. "Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2016 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/article/280933>
Chicago Sezgin, F. , Koşar, D. , Koşar, S. , Er, E. "Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2016 ): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Teachers’ and School Administrators’ Views on Reasons and Prevention of Academic Failure in High Schools AU - FerudunSezgin, DidemKoşar, SerkanKoşar, EmreEr Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17679/iuefd.17119535 DO - 10.17679/iuefd.17119535 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 17 IS - 1 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/iuefd.17119535 UR - https://doi.org/10.17679/iuefd.17119535 Y2 - 2023 ER -
EndNote %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri %A Ferudun Sezgin , Didem Koşar , Serkan Koşar , Emre Er %T Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri %D 2016 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 17 %N 1 %R doi: 10.17679/iuefd.17119535 %U 10.17679/iuefd.17119535
ISNAD Sezgin, Ferudun , Koşar, Didem , Koşar, Serkan , Er, Emre . "Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 / 1 (April 2016): 0-0 . https://doi.org/10.17679/iuefd.17119535
AMA Sezgin F. , Koşar D. , Koşar S. , Er E. Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri. INUEFD. 2016; 17(1): 0-0.
Vancouver Sezgin F. , Koşar D. , Koşar S. , Er E. Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(1): 0-0.
IEEE F. Sezgin , D. Koşar , S. Koşar and E. Er , "Liselerde Akademik Başarısızlık: Nedenleri ve Önlenmesine İlişkin Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 1, pp. 0-0, Apr. 2016, doi:10.17679/iuefd.17119535

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.