Bu araştırmanın amacı 2012 yılında Amerika Birleşik Devletleri Michigan Eyaleti’nde zorunlu hale getirilen öğretmen performans değerlendirmesi yasasının okullar tarafından uygulamaya nasıl geçirildiğini ve öğretmenlerin değerlendirilmesinde kullanılan ölçütleri ortaya koymaktır. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini ölçüt örneklem yoluyla seçilen iki okul bölgesindeki ilk, orta ve lise müdürleriyle gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmeler ve bölgelerden alınan dokümanlar oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda bölgelerin yasayı beş basamakta uygulamaya koyduğu görülmüştür. Basamaklar, performans ölçütlerinin belirlenmesi, belirlenen ölçütlerin öğretmenlere kazandırılması, öğretmenlerin öz-yeterlilik değerlendirmesi yapmaları ve okul müdürünün öğretimi gözlemlemesi ve öğretmen puanının belirlenmesi şeklindedir. Çalışmada her iki bölgede de geliştirilen performans ölçütlerine yer verilmiştir. Sonuçlar Türkiye bağlamı göz önünde bulundurularak karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.
The purpose of this research was to investigate how the teacher evaluation law that was mandated in the State of Michigan in United States of America in 2012 was implemented by schools and to reveal the criteria used for evaluating teacher performance. A qualitative research method was employed in the research. The criterion sampling was used to determine the study group. The study group included six principals working at elementary, middle and high schools. The data included semi-structured interviews and the documents acquired from districts. The results indicated that the law was implemented through five steps. These were determining performance criteria, getting teachers acquire pre-determined criteria, teachers’ self-evaluation, classroom observations by school principals, and determining teachers’ final grades. Performance criteria developed by both districts were also provided. Results were compared and discussed with regards to policy and practice in the Turkish context.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors |
|
Publication Date | April 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2016, Volume 17, Issue 1 |
Bibtex | @ { inuefd280934, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {Inonu University}, year = {2016}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17679/iuefd.17102081}, title = {Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği}, key = {cite}, author = {Bellibaş, Mehmet Şükrü and Gedik, Şerafettin} } |
APA | Bellibaş, M. Ş. & Gedik, Ş. (2016). Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 17 (1) , 0-0 . DOI: 10.17679/iuefd.17102081 |
MLA | Bellibaş, M. Ş. , Gedik, Ş. "Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2016 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/article/280934> |
Chicago | Bellibaş, M. Ş. , Gedik, Ş. "Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2016 ): 0-0 |
RIS | TY - JOUR T1 - A Comprehensive Initiative for Evaluating Teacher Performance: The Case of Michigan (USA) AU - Mehmet ŞükrüBellibaş, ŞerafettinGedik Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17679/iuefd.17102081 DO - 10.17679/iuefd.17102081 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 17 IS - 1 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/iuefd.17102081 UR - https://doi.org/10.17679/iuefd.17102081 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği %A Mehmet Şükrü Bellibaş , Şerafettin Gedik %T Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği %D 2016 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 17 %N 1 %R doi: 10.17679/iuefd.17102081 %U 10.17679/iuefd.17102081 |
ISNAD | Bellibaş, Mehmet Şükrü , Gedik, Şerafettin . "Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 / 1 (April 2016): 0-0 . https://doi.org/10.17679/iuefd.17102081 |
AMA | Bellibaş M. Ş. , Gedik Ş. Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği. INUEFD. 2016; 17(1): 0-0. |
Vancouver | Bellibaş M. Ş. , Gedik Ş. Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(1): 0-0. |
IEEE | M. Ş. Bellibaş and Ş. Gedik , "Öğretmen Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Kapsamlı bir Girişim: Michigan Eyaleti (ABD) Örneği", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 1, pp. 0-0, Apr. 2016, doi:10.17679/iuefd.17102081 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.