Bu araştırmanın amacı işbirlikli öğrenme yöntemi Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri (ÖTBB) tekniğinin üniversite öğrencilerinin fen öğretimi laboratuar uygulamaları dersi kapsamında yer alan fizik laboratuarına yönelik tutumlarına etkisini tespit etmektir. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Elazığ ili Fırat Üniversitesitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji Öğretmenliği 3. sınıfında öğrenim gören toplam 52 öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Araştırma bir deney, bir kontrol grubu ile yürütülmüştür. Deney grubu 28 öğretmen adayından kontrol grubu ise 24 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın uygulama aşaması sekiz hafta sürmüştür. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama aşaması sekiz hafta sürmüştür.Dersler, ÖTBB tekniğine uygun olarak işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak fizik dersi ve laboratuarına yönelik Tutum Ölçeği (FTÖ) kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin FTÖ öntest ve sontest puanları t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma gruplarına uygulanan FTÖ ön test- son test sonuçlarına göre, deney grubu ve kontrol grubunda yer alan öğrenciler arasında deney grubu lehine .05 düzeyinde anlamlı bir farklılık olduğu gözlenmiştir. Fen öğretimi laboratuar uygulamaları dersinde ÖTBB tekniğinin öğrencilerin tutumlarına etkisinin araştırıldığı bu çalışma sonucunda 2014- 2015 eğitim – öğretim yılında yapılan uygulama ile ÖTBB tekniğinin öğrenci tutumlarını geleneksel öğrenme yöntemine göre artırdığı görülmektedir. Kontrol ve deney grupları çalışma tamamlandıktan sonra tutumlarını katılıyorum derecesinde devam ettirmiştir. Ancak deney grubu öğrencilerinin tutumları kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı derecede artırmıştır.
The aim of this study is to determine the effect of Student Teams Achievement Divisions (STAD) technique used in the application of cooperative learning model physics laboratory in the scope of science teaching laboratory practice on attitudes of students. Experimental research design, including pre-test and post-test, was used in the study. Work group of the study consists of 52 3th grade students studying Science and Technology at Education Faculty of Fırat University in Elazığ between 2014-2015 fall semester. The study was conducted with experimental and control group. Experimental group consist of 28, control group consists of 24 student. Implementation of the study lasted eight weeks. Lessons are processed in accordance with the STAD technique. For physics lesson and laboratory Physics Attitude Scale (PAS) was used as data collection tool of the study. The pre-test and post test scores of experimental and control groups from PAS were analyzed by using t-test. According to the PAS results, the experimental group was observed to be a significant difference in favor of the .05 level between pretest and posttest scores of control group and experimental group students. It is observed this study concluded that the investigate of the effects of STAD techniques’ on the attitudes of students in science teaching laboratory practice courses in 2014 – 2015 academic year STAD technique increase students’ attitude than traditional learning methods. The control and experimental groups maintained their positions after the work is completed to the degree I agree. But the attitude of experimental group students increased statistically significantly higher than the control group.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 24, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.