Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of Students and Teacher Candidates to Establish the Relationship Between Simple Harmonic Motion and Uniform Circular Motion

Year 2017, , 269 - 280, 31.12.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.296642

Abstract

The purpose of this study was
to reveal
the status of high school students
and physics teacher candidates to establish the relationship between simple
harmonic motion and uniform circular motion.
The study group of the study is composed of 33 high school students from
12th grade and 52 physics teacher candidates who have taken general physics
courses. In line with the purpose of the study, a measurement tool that
contains eight open-ended and drawing questions was developed. The data
obtained from the measurement tool were analyzed by document analysis. In the
evaluation of the answers, rubric which is composed of correct answer, partially
correct answer, correct-wrong answer, wrong answer and unanswered categories
were used. The obtained data showed that answers of students and teacher
candidates mostly gathered in wrong answer category. The fact that the collection
of answers mostly in wrong answer category reveals that students and teacher
candidates have problems in establishing a relationship between simple
harmonic motion and uniform circular motion.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Alıcı İsen, İ., & Kavcar, N. (2006). Ortaöğretim fizik dersi "yeryüzünde hareket" ünitesindeki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve ünitenin öğretim programının geliştirilmesi üzerine bir çalışma. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 84-90.
  • Bakırcı, H., & Erdemir, N. (2010). Fizik öğretmeni adaylarının mekanik konularını bloom taksonomisine göre öğrenebilme düzeyleri. Çukurova University Faculty of Education Journal, 38 (3), 81-91.
  • Brown, H. D. (2000). Principles of language leaming and teaching (4th edition). New York: Pearson Education Company.
  • Gök, B. (2006). Öğrencilerin düzgün dairesel harekette merkezcil kuvvet hakkındaki kavram yanılgılarının araştırılması. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M., & Özmen, H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin ögrenci kazanimlarina etkisi: basit harmonik hareket örneği. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology 4(4), 67-81.
  • Madu, B. C. (2012). Effect of the four-step learning cycle model on students’ understanding of concepts related to simple harmonic motion. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 13(1),
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2007). Ortaöğretim fizik dersi 9. sınıf öğretim programı. Ankara.
  • Roche, J. (2001), Introducing motion in a circle. Physics Education, 36(5), 399-405.
  • Sabancılar, H. (2006). Lise 2. sınıf öğrencilerinin dairesel hareket konusundaki kavram yanılgıları. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Serway, R. A, & Beichner, R. J. (2012). Fen ve mühendislik için fizik 1. Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Yıldız, İ. (2008). Kavram karikatürlerinin kavram yanılgılarının tespitinde ve giderilmesinde kullanılması; düzgün dairesel hareket. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara

Öğrencilerin ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi

Year 2017, , 269 - 280, 31.12.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.296642

Abstract

Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin ve fizik öğretmen adaylarının
basit harmonik hareket ile düzgün çembersel hareket arasında ilişki kurabilme
durumlarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 12. sınıf 33 lise
öğrencisi ve genel fizik derslerini almış olan 52 fizik öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda açık uçlu ve çizim sorularının
yer aldığı sekiz soruluk bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Ölçme aracından
elde edilen veriler doküman analizi yapılarak çözümlenmiştir. Cevapların
değerlendirilmesinde, doğru cevap, kısmen doğru cevap, doğru-yanlış cevap,
yanlış cevap ve cevapsız kategorilerinden oluşan rubrik kullanılmıştır. Elde
edilen veriler öğrencilerin ve öğretmen adaylarının cevaplarının en fazla
yanlış cevap kategorisinde toplandığını göstermiştir. Cevapların en fazla
yanlış cevap kategorisinde toplanması, öğrencilerin ve öğretmen adaylarının
basit harmonik hareket ile düzgün çembersel hareket arasında ilişki kurma
konusunda problem yaşadıkları sonucunu ortaya çıkarmıştır.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Alıcı İsen, İ., & Kavcar, N. (2006). Ortaöğretim fizik dersi "yeryüzünde hareket" ünitesindeki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve ünitenin öğretim programının geliştirilmesi üzerine bir çalışma. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 84-90.
  • Bakırcı, H., & Erdemir, N. (2010). Fizik öğretmeni adaylarının mekanik konularını bloom taksonomisine göre öğrenebilme düzeyleri. Çukurova University Faculty of Education Journal, 38 (3), 81-91.
  • Brown, H. D. (2000). Principles of language leaming and teaching (4th edition). New York: Pearson Education Company.
  • Gök, B. (2006). Öğrencilerin düzgün dairesel harekette merkezcil kuvvet hakkındaki kavram yanılgılarının araştırılması. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M., & Özmen, H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin ögrenci kazanimlarina etkisi: basit harmonik hareket örneği. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology 4(4), 67-81.
  • Madu, B. C. (2012). Effect of the four-step learning cycle model on students’ understanding of concepts related to simple harmonic motion. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 13(1),
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2007). Ortaöğretim fizik dersi 9. sınıf öğretim programı. Ankara.
  • Roche, J. (2001), Introducing motion in a circle. Physics Education, 36(5), 399-405.
  • Sabancılar, H. (2006). Lise 2. sınıf öğrencilerinin dairesel hareket konusundaki kavram yanılgıları. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Serway, R. A, & Beichner, R. J. (2012). Fen ve mühendislik için fizik 1. Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Yıldız, İ. (2008). Kavram karikatürlerinin kavram yanılgılarının tespitinde ve giderilmesinde kullanılması; düzgün dairesel hareket. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Güner Tural

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Tural, G. (2017). Öğrencilerin ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 269-280. https://doi.org/10.17679/inuefd.296642
AMA Tural G. Öğrencilerin ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi. INUEFD. December 2017;18(3):269-280. doi:10.17679/inuefd.296642
Chicago Tural, Güner. “Öğrencilerin Ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket Ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no. 3 (December 2017): 269-80. https://doi.org/10.17679/inuefd.296642.
EndNote Tural G (December 1, 2017) Öğrencilerin ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 3 269–280.
IEEE G. Tural, “Öğrencilerin ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi”, INUEFD, vol. 18, no. 3, pp. 269–280, 2017, doi: 10.17679/inuefd.296642.
ISNAD Tural, Güner. “Öğrencilerin Ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket Ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/3 (December 2017), 269-280. https://doi.org/10.17679/inuefd.296642.
JAMA Tural G. Öğrencilerin ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi. INUEFD. 2017;18:269–280.
MLA Tural, Güner. “Öğrencilerin Ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket Ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 18, no. 3, 2017, pp. 269-80, doi:10.17679/inuefd.296642.
Vancouver Tural G. Öğrencilerin ve Öğretmen Adaylarının Basit Harmonik Hareket ile Düzgün Çembersel Hareket Arasında İlişki Kurabilmelerinin İncelenmesi. INUEFD. 2017;18(3):269-80.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.