Bu
araştırmanın amac, bazı değişkenlerin ortaokul öğrencilerinin 2015- 2016
eğitim- öğretim yılı birinci ve ikinci dönem yapılan TEOG sınavı Fen Bilimleri
dersi başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma
yöntemlerinden deneysel olmayan karşılaştırmalı yöntem kullanılmıştır. Örneklem
seçiminde seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi
tercih edilmiştir. Araştırma, Ordu ili Altınordu ilçesinde eğitim gören 14
ortaokuldan seçilmiş toplam 605 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırma verileri
araştırmacı tarafından hazırlanmış olan bir anket ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde, iki bağımsız değişkenin
bir bağımlı değişken üzerindeki etkisini belirlemek için bağımsız örneklem t
testi, ikiden fazla değer alan bağımsız değişkenin bir bağımlı değişken üzerine
olan etkisini belirlemek için tek yönlü ANOVA, tek yönlü ANOVA da anlamlı
farklılığın nereden kaynaklandığını tespit etmek için Scheffe Testi ile elde edilmiştir.
Verilerin değerlendirilmesi SPSS 22,00 programıyla yapılmıştır. Araştırma
sonucunda anne ve babanın eğitim durumu, kardeş sayısı, okul türü, gelir
düzeyi, çalışma odasına sahip olma bağımsız değişkenlerinin, öğrencilerin TEOG
sınavı fen bilimleri dersi başarılarını anlamlı bir şekilde etkilediği,
cinsiyet ve evin kira olma durumu gibi değişkenlerin ise öğrencilerin TEOG fen
bilimleri başarılarını etkilemediği sonucuna varılmıştır.
This research aims to define some variables that had
impact upon secondary school students’ achievements in science in 2015-2016
school year’s first and second terms TEOG exam by using non-experimental
comparative method was used from quantitative research method. Appropriate
sampling was used that It was non-selective sampling methods. The study sample consisted of 605 students who
studied in 14 different secondary schools located in Altınordu district in
Ordu. Data was collected through a survey designed by the researcher. The
analysis included correlation between scores, independent t test to define the
effect of two independent variables on a dependent variable, one way ANOVA to
measure the impact on more than two independent variables on a dependent
variable, and Scheffe test to determine the source of meaningful differences
gathered from one way ANOVA. The
analysis were done through SPSS 22. The results illustrated that variables
including parents’ educational background, number of siblings, school type,
having a private room at home, level of income are appeared to impact students’
achievement in TEOG exam. On the other hand, variables including, gender,
staying in rented apartment are observed to have no effect on students’ TEOG
exam.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.