Oyunlara yakın ilgi gösteren ortaokul öğrencilerinin fiziksel, zihinsel ve psikolojik olarak sağlıklı bir şekilde gelişebilmesi için pek çok zararlı alışkanlığın yanı sıra oyun bağımlılığından da korunmaları gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin oyun oynama alışkanlıkları ve bağımlılık düzeyleri tespit edilip, çeşitli faktörlere göre incelenmesidir. Araştırmada bireyler müdahale edilmeden olduğu gibi ele alınacağından betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 117 ’si erkek 159 ’u kız olmak üzere toplan 276 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri Çocuklar için Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket yoluyla toplanmıştır. Toplanan veriler ortalama, standart sapma, minimum, maksimum, t, Anova ve Tukey analizleri kullanılarak değerlendirilmiş ve özetle şu sonuçlara erişilmiştir: Öğrencilerin önemli bir bölümü, dijital oyunları oynamaktadırlar. Ancak kızlara göre erkek öğrencilerin daha çoğu dijital oyunları oynamaktadır. Öğrencilerin önemli bir kısmı dijital oyunlar için makul süre ayırmaktadır. Öğrenciler en çok aksiyon-macera, savaş ve yarış oyunlarını tercih etmektedirler. Genel olarak ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeyleri oldukça düşüktür. Oyun için 2-3 saat veya daha fazla süre ayıran öğrencilerin dijital oyunlara bağımlılık düzeyleri, 2 saatten az süre ayıran öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksektir. Oyuna ayrılan süre arttıkça bağımlılık düzeyleri de artmaktadır.
In order to develop a healthy physical, mental and psychological way,
middle school students, who are interested in digital games, need to be
protected from many harmful habits as well as their addiction to play. The aim
of this study is to determine the middle school students’ game addiction
levels, game play habits according various factors. In the study, descriptive
scanning model was used. The study
group consisted of 276 middle school students, whom were 117 males and 159
females. Research data were collected through a questionnaire developed by
researcher and the game addiction scale for children. The data collected were
evaluated using mean, standard deviation, minimum, maximum, t, Anova and Tukey
analysis and the following results were summarized: A significant part of the
students are playing digital games. However, males play digital games more
than females. Most of the students have reasonable time for digital games.
Students prefer most action-adventure, war and racing games. In general, digital game addictions levels
of students are quite low. Students who spend 2-3 hours or more in the game
have a significantly higher level of dependence on digital games compared to
students who spend less than 2 hours in the game. The more time spent on the
game, the higher the levels of addiction
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.