Research Article
BibTex RIS Cite

2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi

Year 2020, , 1304 - 1319, 31.12.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.780300

Abstract

Karakter eğitimi, karakterin yapı taşı olup, bireyin karakterini inşa eden eğitim olarak tanımlanmaktadır. Okul öncesi dönem çocuğun karakterinin büyük bir kısmının şekillendiği, gelecekte nasıl bir kişi olacağının temellerinin atıldığı kritik bir dönemdir. Bu dönemde çocuğa verilecek olan karakter eğitimi ve eğitimin niteliği büyük önem arz etmektedir.
Bu çalışmanın amacı, 2013 okul öncesi eğitim programını karakter eğitimi açısından analiz etmektir. Araştırmada döküman analizi yöntemi; veri toplama aracı olarak “2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ile 2013 Okul Öncesi Eğitim Programları Etkinlik Kitabı ve 2018 Okul Öncesi Etkinlik Kitabı” kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında önce kodlar belirlenmiş daha sonra tema ve kategoriler çıkarılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; programda en fazla dikkatli, yaratıcı, yetenekli ve bağımsız özelliklerine yer verildiği saptanmıştır. 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ile 2013 ve 2018 Etkinlik Kitaplarının karakter eğitimi açısından birbirleri ile uyumlarının olduğu görülmüştür. Çünkü programda en çok yer alan karakteristik özelliklerin, etkinlik kitaplarındaki etkinliklerde de yoğun bir şekilde bulunduğu görülmektedir.

References

  • Akpınar, B. ve Özdaş, F. (2013). İlköğretimde değer eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: nitel bir analiz. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), s.105-113.
  • Aral, N. ve Kadan, G. (2018). 2013 Okul öncesi eğitim programının değerler bağlamında incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi,2(1), s.113-131.
  • Bennett, W. J. (1991). Moral literacy and the formation of character. In J. S. Benniga (Ed.), Moral, character and civic education in the elementary school (s.131138). New York: Teachers College.
  • Close, F. (1997). The fundamentals of character education. Social Studies Review, 37 (1), s. 93-94.
  • Ellis, Mrs. (1956). The education of character with hints on moral training, Spottiswoode & Co., London. [Electronic version]. http://books.google.com/books?as_q=TheE+of+Character+with+Hints+on+. (Erişim: 15/12/2018)
  • Harned, P. J. (1999). Leading the effort to teach character in schools. NASSP Bulletin, 83(609), s.25-32. (ERIC Document Reproduction Service No: EJ594841).
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6474 (Erişim:01/11/2018)
  • https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf (Erişim: 01/06/2018)
  • Koca, (1987). İlkokul 1. sınıfa devam eden yedi yaşındaki çocukların ahlaki yargılarını etkileyen bazı faktörler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ev Ekonomisi Anabilim Dalı.
  • MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, (2013). Okul öncesi eğitim programı etkinlik kitabı, Ankara.
  • MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, (2018). Okul öncesi etkinlik kitabı, Ankara: Devlet Kitapları.
  • Yazar, T. ve, Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20. s.196-211.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Year 2020, , 1304 - 1319, 31.12.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.780300

Abstract

References

  • Akpınar, B. ve Özdaş, F. (2013). İlköğretimde değer eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: nitel bir analiz. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), s.105-113.
  • Aral, N. ve Kadan, G. (2018). 2013 Okul öncesi eğitim programının değerler bağlamında incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi,2(1), s.113-131.
  • Bennett, W. J. (1991). Moral literacy and the formation of character. In J. S. Benniga (Ed.), Moral, character and civic education in the elementary school (s.131138). New York: Teachers College.
  • Close, F. (1997). The fundamentals of character education. Social Studies Review, 37 (1), s. 93-94.
  • Ellis, Mrs. (1956). The education of character with hints on moral training, Spottiswoode & Co., London. [Electronic version]. http://books.google.com/books?as_q=TheE+of+Character+with+Hints+on+. (Erişim: 15/12/2018)
  • Harned, P. J. (1999). Leading the effort to teach character in schools. NASSP Bulletin, 83(609), s.25-32. (ERIC Document Reproduction Service No: EJ594841).
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6474 (Erişim:01/11/2018)
  • https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf (Erişim: 01/06/2018)
  • Koca, (1987). İlkokul 1. sınıfa devam eden yedi yaşındaki çocukların ahlaki yargılarını etkileyen bazı faktörler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ev Ekonomisi Anabilim Dalı.
  • MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, (2013). Okul öncesi eğitim programı etkinlik kitabı, Ankara.
  • MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, (2018). Okul öncesi etkinlik kitabı, Ankara: Devlet Kitapları.
  • Yazar, T. ve, Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20. s.196-211.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Evrim Kocalar 0000-0003-2431-7304

Erdal Bay 0000-0003-3167-9987

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Kocalar, E., & Bay, E. (2020). 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1304-1319. https://doi.org/10.17679/inuefd.780300
AMA Kocalar E, Bay E. 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. INUEFD. December 2020;21(3):1304-1319. doi:10.17679/inuefd.780300
Chicago Kocalar, Evrim, and Erdal Bay. “2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no. 3 (December 2020): 1304-19. https://doi.org/10.17679/inuefd.780300.
EndNote Kocalar E, Bay E (December 1, 2020) 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 3 1304–1319.
IEEE E. Kocalar and E. Bay, “2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi”, INUEFD, vol. 21, no. 3, pp. 1304–1319, 2020, doi: 10.17679/inuefd.780300.
ISNAD Kocalar, Evrim - Bay, Erdal. “2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/3 (December 2020), 1304-1319. https://doi.org/10.17679/inuefd.780300.
JAMA Kocalar E, Bay E. 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. INUEFD. 2020;21:1304–1319.
MLA Kocalar, Evrim and Erdal Bay. “2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 3, 2020, pp. 1304-19, doi:10.17679/inuefd.780300.
Vancouver Kocalar E, Bay E. 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karakter Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. INUEFD. 2020;21(3):1304-19.

Cited By









2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.