Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri

Year 2021, , 1512 - 1543, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.960126

Abstract

Bu araştırmanın amacı öğretmen ve okul müdürlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin 21. Yüzyıl beceri düzeylerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenine göre yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde görev yapan 18 öğretmen ve 11 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanan veriler içerik analizi tekniği kullanılarak deşifre edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; okul müdürlerinin öğrenme ve yenilenme becerileri altında yer alan problem çözme becerilerinin yüksek, mesleki ve kişisel yönden kendini geliştirme düzeylerinin ise düşük olduğu görülmüştür. Bunun yanında okul müdürlerinin etkili iletişim kurabildikleri ancak bu iletişim becerilerini, öğretmenleri iş birliğine yönlendirici takım çalışması doğrultusunda kullanamadıkları görülmüştür. Okul müdürlerinin yaşam ve kariyer becerileri altında yer alan esneklik ve uyum konusunda değişime ayak uydurabildikleri ancak aynı beceri altında yer alan değişimi yönetme ve zaman yönetimi noktasında eksikliklerinin olduğu görülmüştür. Okul müdürlerinin öğretmen görüşlerine göre liderlikten ziyade yöneticilik özellikleri gösterdikleri ve süreçten çok sonuca odaklandıkları görülmüştür. Son olarak okul müdürlerinin bilgi, medya ve iletişim teknolojileri becerilerinin de öğretmen ve kendi görüşlerine göre yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Karaöse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri (Kütahya ili örneği). Eğitim ve Bilim, 37(164).
  • Akça, F. ve Yaman, B. (2009). Okul yöneticilerinin problem çözme davranışlarını etkileyen faktörleri incelemeye yönelik bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 767-780.
  • Altun, S. A. (2011). Başarılı ilköğretim okulu müdürlerinin zaman yönetimi stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(4), 491-507.
  • Bozkulak, P. B. (2010). Okul yöneticilerinin problem çözme ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Bülbül, T., ve Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 474-499.
  • Büyükkıdık, S. (2019). Üretkenlik ve hesap verebilirlik. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs, s. 163). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699
  • Chaffee, J. (1992). Critical thinking skills: the cornerstone of developmental education. Journal of Developmental Education, 15(3), 2-39.
  • Çelebi, N. ve Bayhan, G. (2008). İlköğretimde çalışan öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin yaratıcılık düzeylerinin değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 79–97.
  • Çelikten, M. (2004). Bir okul müdürünün günlüğü. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 123-135.
  • Çoban, Ö., Bozkurt, S., ve Adnan, K. A. N. (2019). Eğitim yöneticisi 21. yy. becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1059–1071. doi: 10.24106/kefdergi.2572.
  • Doğan, D., ve Demirkan, Ö. (2020). Üniversite öğrencilerinin kendilerine ilişkin dijital okuryazarlık algıları. 7. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi Kitabı içinde, 13.
  • Doğanay, A. (2016). Sosyal bilgiler eğitiminde eleştirel düşünme. D. Dilek (Der.) Sosyal Bilgiler Eğitimi (1. bs, ss. 417-433). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786053649816.
  • Esen, U. (2012). Okul yöneticilerinin yönetici kaygı düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi), Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Feyzioğlu, B. İ. (2016). Eğitimde sosyal medyanın kullanılmasına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İnternet ve Bilişim Teknolojileri Yönetimi Anabilim Dalı, Afyon.
  • Giray, N. (2006). Okul yöneticilerinin yönetimsel karar verme/problem çözme yeterliliği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
  • Gürkan, H. ve Toprakcı, E. (2018). İlkokul Müdürlerinin mesleki gelişimi, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(2), 2018, 64-81. doi: 10.19160/ijer.434582.
  • Hotaman, D., Öğretir Özçelik, A. D., ve Tuğluk, M. N. (2019). Ekonomik açıdan 21. yüzyıl becerileri. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs, ss. 277-305). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699.
  • Keser, Z. ve Gedikoğlu, T. (2008). Ortaöğretim okul müdürlerinin yetki ve sorumluluklarını kullanma derecelerinin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-23.
  • Korkmaz, M. (2008). Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile öğrenen örgüt özellikleri arasındaki ilişki üzerine nicel bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 14(1), 75-98.
  • MEB. (2019). İlköğretim Okulları Türkçe Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=663
  • Öğretir Özçelik, A. D. (2019). İnovasyon, yaratıcılık ve yenilenme. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699.
  • Öğretir Özçelik, A. D. ve Eke, K. (2019). Sosyal ve kültürlerarası beceriler. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs, s. 137). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699.
  • Özdemir, S., Çoban, Ö., ve Bozkurt, S. (2020). Examination of the relationship between school principals’ 21st century skills and their strategic leadership according to teachers’ opinions. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 10(2), 399–426. doi: 10.14527/pegegog.2020.014.
  • Özer, N. ve Kış, A. (2015). Okul müdürlerinin zaman yönetimi becerileri ile yaşadıkları iş aile çatışması arasındaki ilişki. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 6(11), 103-122.
  • Partnership. (2011). Partnership. Framework for 21st Century Learning. https://www.battelleforkids.org/networks/p21
  • Rolstad, A. ve Moseng, B. (2002). Global education in manufacturing–GEM. CIRP International Manufacturing Education Conference CIMEC, 1–13.
  • Sezer, N. (2011). Medya Okuryazarlığı. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/medya_okuryazarligi_u137.pdf
  • Şimşek, Y. (2013). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki (Eskişehir ili örneği). (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Şişman, M. (2014). Liderlik ve yönetim. M. Şişman (Der.) Öğretim Liderliği (5. bs) içinde. Pegem Akademi.
  • Taş, A. (2009). Ortaöğretim okulu müdürlerinin değişimi yönetme davranışlarına ilişkin öğretmen algılarının değerlendirilmesi. Inonu Unıversity Journal Of The Faculty Of Education, 10(2), 1-18.
  • TDK. (2020). Türk Dil Kurumu. https://sozluk.gov.tr/
  • Thomas, C. H. (2009). Three-skill of effectıve admınıstrators and theır comfort level ın the conduct of the performance evaluatıons of school psychologısts (Unpublished Doctorate Dissertation). Bowling Green State University.
  • Turan, S. ve Ebiçlioğlu, N. (2002). Okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 444-458. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi. (2016). T.C. Resmi Gazete (29581, 2 Ocak 2016).
  • Uzun, T. ve Ayık, A. (2016). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile öğretmenlerin genel ve örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 12(2). doi: 10.17860/efd.87017.
  • Wilson, M., Scalise, K., ve Gochyyev, P. (2015). Rethinking ICT literacy: From computer skills to social network settings. Thinking Skills and Creativity, 18, 65–80. doi: 10.1016/j.tsc.2015.05.001.
  • Yener, S. (2019). Girişimcilik ve benlik yönelimi. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs, s. 119). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, A. ve Ceylan, Ç. B. (2011). İlköğretim okul yöneticilerinin liderlik davranış düzeyleri ile öğretmenlerin iş doyumu ilişkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 17(2), 277-394.
  • Yin, R., K. (2014). Qualitative research from start to finish. London: The Guilford Press. A Division of Guilford Publications, Inc.

21st Century Skills of School Principals from the Perspective of School Principals and Teachers

Year 2021, , 1512 - 1543, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.960126

Abstract

The aim of this study is to determine the 21st century skill levels of school principals according to the opinions of teachers and school principals. The study group of the study, which is conducted according to the phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, consists of 18 teachers and 11 school principals working in Kahramanmaras in the 2020-2021 academic year. The data collected through the semi-structured interview forms developed by the researchers were coded using the content analysis technique. As a result of the research, it was observed that school principals' problem-solving skills, which are under the learning and renewal skills, are high, and their level of professional and personal self-development is low. It was also observed that school principals were able to communicate effectively but could not use these communication skills in line with collaborative teamwork that led teachers to collaboration. It has been observed that school principals can keep up with changes in flexibility and adaptation under life and career skills, but they have deficiencies in managing change and time management under the same skill. According to the teachers' opinions, it was observed that school principals showed managerial characteristics rather than leadership and focused on the result rather than the process. Finally, it was concluded that the school principals' information, media, and communication technology skills were at a sufficient level according to the teachers and their opinions.

References

  • Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Karaöse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri (Kütahya ili örneği). Eğitim ve Bilim, 37(164).
  • Akça, F. ve Yaman, B. (2009). Okul yöneticilerinin problem çözme davranışlarını etkileyen faktörleri incelemeye yönelik bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 767-780.
  • Altun, S. A. (2011). Başarılı ilköğretim okulu müdürlerinin zaman yönetimi stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(4), 491-507.
  • Bozkulak, P. B. (2010). Okul yöneticilerinin problem çözme ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Bülbül, T., ve Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 474-499.
  • Büyükkıdık, S. (2019). Üretkenlik ve hesap verebilirlik. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs, s. 163). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699
  • Chaffee, J. (1992). Critical thinking skills: the cornerstone of developmental education. Journal of Developmental Education, 15(3), 2-39.
  • Çelebi, N. ve Bayhan, G. (2008). İlköğretimde çalışan öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin yaratıcılık düzeylerinin değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 79–97.
  • Çelikten, M. (2004). Bir okul müdürünün günlüğü. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 123-135.
  • Çoban, Ö., Bozkurt, S., ve Adnan, K. A. N. (2019). Eğitim yöneticisi 21. yy. becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1059–1071. doi: 10.24106/kefdergi.2572.
  • Doğan, D., ve Demirkan, Ö. (2020). Üniversite öğrencilerinin kendilerine ilişkin dijital okuryazarlık algıları. 7. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi Kitabı içinde, 13.
  • Doğanay, A. (2016). Sosyal bilgiler eğitiminde eleştirel düşünme. D. Dilek (Der.) Sosyal Bilgiler Eğitimi (1. bs, ss. 417-433). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786053649816.
  • Esen, U. (2012). Okul yöneticilerinin yönetici kaygı düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi), Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Feyzioğlu, B. İ. (2016). Eğitimde sosyal medyanın kullanılmasına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İnternet ve Bilişim Teknolojileri Yönetimi Anabilim Dalı, Afyon.
  • Giray, N. (2006). Okul yöneticilerinin yönetimsel karar verme/problem çözme yeterliliği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
  • Gürkan, H. ve Toprakcı, E. (2018). İlkokul Müdürlerinin mesleki gelişimi, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(2), 2018, 64-81. doi: 10.19160/ijer.434582.
  • Hotaman, D., Öğretir Özçelik, A. D., ve Tuğluk, M. N. (2019). Ekonomik açıdan 21. yüzyıl becerileri. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs, ss. 277-305). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699.
  • Keser, Z. ve Gedikoğlu, T. (2008). Ortaöğretim okul müdürlerinin yetki ve sorumluluklarını kullanma derecelerinin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-23.
  • Korkmaz, M. (2008). Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile öğrenen örgüt özellikleri arasındaki ilişki üzerine nicel bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 14(1), 75-98.
  • MEB. (2019). İlköğretim Okulları Türkçe Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=663
  • Öğretir Özçelik, A. D. (2019). İnovasyon, yaratıcılık ve yenilenme. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699.
  • Öğretir Özçelik, A. D. ve Eke, K. (2019). Sosyal ve kültürlerarası beceriler. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs, s. 137). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699.
  • Özdemir, S., Çoban, Ö., ve Bozkurt, S. (2020). Examination of the relationship between school principals’ 21st century skills and their strategic leadership according to teachers’ opinions. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 10(2), 399–426. doi: 10.14527/pegegog.2020.014.
  • Özer, N. ve Kış, A. (2015). Okul müdürlerinin zaman yönetimi becerileri ile yaşadıkları iş aile çatışması arasındaki ilişki. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 6(11), 103-122.
  • Partnership. (2011). Partnership. Framework for 21st Century Learning. https://www.battelleforkids.org/networks/p21
  • Rolstad, A. ve Moseng, B. (2002). Global education in manufacturing–GEM. CIRP International Manufacturing Education Conference CIMEC, 1–13.
  • Sezer, N. (2011). Medya Okuryazarlığı. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/medya_okuryazarligi_u137.pdf
  • Şimşek, Y. (2013). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki (Eskişehir ili örneği). (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Şişman, M. (2014). Liderlik ve yönetim. M. Şişman (Der.) Öğretim Liderliği (5. bs) içinde. Pegem Akademi.
  • Taş, A. (2009). Ortaöğretim okulu müdürlerinin değişimi yönetme davranışlarına ilişkin öğretmen algılarının değerlendirilmesi. Inonu Unıversity Journal Of The Faculty Of Education, 10(2), 1-18.
  • TDK. (2020). Türk Dil Kurumu. https://sozluk.gov.tr/
  • Thomas, C. H. (2009). Three-skill of effectıve admınıstrators and theır comfort level ın the conduct of the performance evaluatıons of school psychologısts (Unpublished Doctorate Dissertation). Bowling Green State University.
  • Turan, S. ve Ebiçlioğlu, N. (2002). Okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 444-458. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi. (2016). T.C. Resmi Gazete (29581, 2 Ocak 2016).
  • Uzun, T. ve Ayık, A. (2016). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile öğretmenlerin genel ve örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 12(2). doi: 10.17860/efd.87017.
  • Wilson, M., Scalise, K., ve Gochyyev, P. (2015). Rethinking ICT literacy: From computer skills to social network settings. Thinking Skills and Creativity, 18, 65–80. doi: 10.1016/j.tsc.2015.05.001.
  • Yener, S. (2019). Girişimcilik ve benlik yönelimi. A. D. Öğretir Özçelik ve M. N. Tuğluk (Der.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (3. bs, s. 119). Pegem Akademi. doi: 10.14527/9786052414699.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, A. ve Ceylan, Ç. B. (2011). İlköğretim okul yöneticilerinin liderlik davranış düzeyleri ile öğretmenlerin iş doyumu ilişkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 17(2), 277-394.
  • Yin, R., K. (2014). Qualitative research from start to finish. London: The Guilford Press. A Division of Guilford Publications, Inc.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Abdullah Çevik 0000-0003-0659-480X

Hasan Demirtaş 0000-0002-4223-5786

Publication Date August 31, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Çevik, A., & Demirtaş, H. (2021). Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1512-1543. https://doi.org/10.17679/inuefd.960126
AMA Çevik A, Demirtaş H. Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri. INUEFD. August 2021;22(2):1512-1543. doi:10.17679/inuefd.960126
Chicago Çevik, Abdullah, and Hasan Demirtaş. “Okul Müdürleri Ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no. 2 (August 2021): 1512-43. https://doi.org/10.17679/inuefd.960126.
EndNote Çevik A, Demirtaş H (August 1, 2021) Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 2 1512–1543.
IEEE A. Çevik and H. Demirtaş, “Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri”, INUEFD, vol. 22, no. 2, pp. 1512–1543, 2021, doi: 10.17679/inuefd.960126.
ISNAD Çevik, Abdullah - Demirtaş, Hasan. “Okul Müdürleri Ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (August 2021), 1512-1543. https://doi.org/10.17679/inuefd.960126.
JAMA Çevik A, Demirtaş H. Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri. INUEFD. 2021;22:1512–1543.
MLA Çevik, Abdullah and Hasan Demirtaş. “Okul Müdürleri Ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 2, 2021, pp. 1512-43, doi:10.17679/inuefd.960126.
Vancouver Çevik A, Demirtaş H. Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Müdürlerinin 21. Yüzyıl Becerileri. INUEFD. 2021;22(2):1512-43.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.