Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal ve duygusal yalnızlıkları ile problemli Facebook kullanımları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Anadolu Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 259 (140 kadın, 119 erkek, Yaşort= 20.85, Ss=1.55) öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışmada Bergen Facebook Bağımlılığı Ölçeği ile Sosyal ve Duygusal Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Veriler korelasyon ve adımsal regresyon analizi ile incelenmiştir. Sonuçlar, sosyal, ailesel ve romantik ilişkilerde yalnızlığın problemli Facebook kullanımıyla pozitif yönde ilişkili olduğu ve problemli Facebook kullanımını yordadığını göstermiştir. Ayrıca, problemli Facebook kullanımını, katılımcıların Facebooktaki arkadaş sayıları yordarken, günlük arkadaş sayılarının yordamadığı görülmüştür. Bulgular Sosyal Telafi Yaklaşımı ve ilgili alanyazın ışığında tartışılmış, psikolojik yardım profesyonellerine ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.
The purpose of this research is to examine the relationship between problematic Facebook use and social and emotional loneliness among Turkish university students. The study was carried out with 259 (140 women, 119 men, Mage = 20.85 years, SD = 1.55, and age range: 18-29) Anadolu University students. Participants completed the Turkish version of Bergen Facebook Addiction Scale, The Social and Emotional Loneliness Scale. The research data were analysed by correlation and stepwise regression analysis. Problematic Facebook use was found correlated positively with social, familial, and romantic loneliness. In addition, Problematic Facebook use was predicted by the number of participants’ Facebook friends, but was not predicted by participants’ real friends number. The findings were discussed with The Social Compensation Theory and other related literatures.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.