Araştırmada, Türkiye’de 2010–2016 yılları arasında
İngilizce Öğretmenliği alanında öğretmen eğitimine odaklanan lisansüstü
tezlerin, Casey’nin öğretmen eğitimi çerçevesine dayalı olarak incelenmesi ve
bu alandaki araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlamıştır. Araştırmada
doküman analizine dayalı nitel araştırma yöntemi kullanılarak bulgulara
ulaşılmıştır. Bu kapsamda 2010–2016 yılları arasında tamamlanmış toplam 337
lisansüstü teze Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığı Ulusal Tez Merkezinin veri tabanından ulaşılmıştır. Ulaşılan tezler
araştırmacılar tarafından oluşturulan betimsel analiz formu
kullanılarak, Casey’nin öğretmen eğitimi araştırmaları çerçevesinde, yıllarına,
türlerine ve araştırma modellerine göre sınıflandırılmıştır. Araştırma
bulguları, ulaşılan tezlerde öğretim performansı ve hizmet öncesi öğretmen
eğitimi aşamalarının öğretmen eğitimine hazır olma ve öğretmenliğe hazır olma
aşamalarıyla karşılaştırıldığında daha çok odaklanılan öğretmen eğitimi
aşamaları olduğunu göstermiştir. Ayrıca incelenen 69 tezde araştırma modelinin
belirtilmemiş olması araştırmada ulaşılan diğer bir bulgu olmuştur. Araştırma
sonucunda sınırlı sayıda tezde odaklanılarak ihmal edilmiş öğretmen eğitimi
aşamalarına yönelik tez çalışmalarının arttırılması ve tezlerde araştırma
yöntem bölümlerinin oluşturulmasında daha özenli olunması önerileri
sunulmuştur.
Öğretmen eğitimi İngilizce öğretmenliği araştırma eğilimleri Casey öğretmen eğitimi çerçevesi lisansüstü tezler
The purpose of the
study was to investigate the graduate theses which were conducted in the field
of English language teacher education in Turkey between 2010 and 2016 through
Casey’s teacher education framework and to identify the research trends in the
field. The findings were obtained through document analysis in this qualitative
study. 337 graduate theses were accessed through the National Thesis Database
of Council of Higher Education. The theses were categorized according to
Casey’s teacher education framework, years, types and research models. The
findings showed that independent teaching and initial teacher education program
were the most focused periods compared to readiness to teacher education and
preparedness for teaching periods. The findings also revealed that there was no
information about the research model in 69 theses. Finally, some suggestions
including increasing the studies focusing on neglected teacher education
periods and considering rigor in research designs of further theses were
provided.
teacher education English language teaching research trends Casey’s teacher education framework graduate theses
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.