This study aims to determine the financial needs of
primary schools, the solutions of school principals for these problems, and the
proposed solutions of the school principals in line with these financial
problems at schools. The sample was consisted nine primary school principals.
The data was collected through semi-structured interviews; therefore, the research
was conducted with qualitative method. The data was analyzed using the data
content analysis. The results revealed five different financial needs including
paperwork needs, cleaning needs, physical needs, information and hardware
needs, and staff needs at schools. . The
school principals used different resources to satisfy these needs. These resources
can be listed as volunteer parent donations, canteen revenues, PTA activities,
revenues from charitable citizens, aids received from various NGOs, aid from municipalities,
revenues from money withdrawing machine in the school garden, from rice days, from national exams, from the books bought by the students, from photocopy, and aids from the
neighborhood headmen who can easily find money. Lastly, they offered nine different
suggestions such as showing features. Moreover, they revealed that they need
to change the perceptions of parents, and to establish good relations with their
environment. In addition, they proposed that they need to work in conformity
with the PTA. Furthermore, they suggested that they can organize fairs, find
sister school, find sponsor firms, and get help from municipalities more.
Araştırmanın
amacı, ilkokullarda görev yapan okul müdürlerinin görüşlerinden yararlanarak
ilkokulların mali kaynak gerektiren ihtiyaçlarını belirlemek, bu ihtiyaçlarını
karşılamak için gerekli olan finans kaynaklarını nasıl elde ettiklerini tespit
etmek ve okulların finans ihtiyaçları doğrultusunda okul müdürlerinin çözüm
önerilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu dokuz ilkokul müdürü
oluşturmaktadır. Araştırma nitel yöntemle yapılmıştır; veri toplamada görüşme
yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış
görüşmelerle elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin
çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada ilkokullarda
mali kaynak gerektiren ihtiyaçlar beş başlık altında toplanmıştır. Bunlar
kırtasiye ihtiyaçları, temizlik ihtiyaçları, fiziksel ihtiyaçlar, bilişim ve
donanım ihtiyaçları ve yardımcı personel ihtiyaçlarıdır. Ayrıca okul müdürleri
bu ihtiyaçlarını, gönüllü veli bağışları, kantin gelirleri, Okul Aile Birliği faaliyetleri, İl ve İlçe Milli
Eğitim Müdürlükleri’nin kantin gelirleri, hayırsever vatandaşlardan alınan bağışlar,
çeşitli sivil toplum kurumlarından alınan yardımlar, yerel yönetimlerden
alınan yardımlar, kermesler, okul içinde yapılan sosyal faaliyetler, okul
bahçesinde bulunan para çekme makinesi, okula gelir sağlamak için yapılan
pilav günleri, yapılan deneme sınavlarından alınan paylar, öğrencilerin aldığı
kaynak kitaplardan alınan paylar, okula alınan fotokopi kağıtlarından alınan
paylar, mahalle muhtarları aracılığı ile elde edilen gelirler olmak üzere15
farklı gelir çeşidi ile karşılamaya çalışmaktadırlar. Okul müdürleri,
okullarının finansal sorunlarının çözümü için velilerin algılarının değiştirilmesi, çevre ve çevre işyerleri ile iyi
ilişkiler kurulması, Okul Aile Birliği aracılığı ile yapılacak çalışmalar,
kermes düzenlemek, kardeş okul bulmak, sponsor firma bulmak, belediyelerden
yardım almak, muhtarlar aracılığı ile maddi kaynak bulmak ve liderlik
özellikleri göstermek gibi öneriler sunmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.