Bu çalışmada ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin
algılarına göre İstenmeyen Öğretmen Davranışları ile Öğrencilerin Okula Yönelik
tutumu arasındaki olası ilişkilerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. İlişkisel
tarama modelinde tasarlanan araştırmada evren olarak Erzurum ili Yakutiye
ilçesi, örneklem olarak bu evrenden basit tesadüfî küme örneklem yöntemiyle
175’i kız, 162’si erkek olmak üzere toplamda 337 sekizinci sınıf öğrencisi
seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak İstenmeyen Öğretmen Davranışları
Ölçeği ve Okula Yönelik Tutum Ölçeği olmak üzere iki farklı ölçme aracı
kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir.
Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistikler, t testi, Pearson Momentler
Çarpımı Korelasyon Analizi, Basit Regresyon Analizi kullanılmıştır. Analizler
sonucunda öğrencilerin en yüksek düzeyde algıladığı istenmeyen öğretmen
davranışının “Öğretmenlerimiz yoğun bir şekilde ders işlerler”, en düşük
düzeyde algıladığı istenmeyen öğretmen davranışının “Öğretmenlerimiz bizi
sevmiyorlar” olduğu, istenmeyen öğretmen davranışlarının düşük düzeyde,
öğrencilerin okula yönelik tutumlarının olumlu, bu iki değişken arasında negatif orta düzeyde
bir ilişki olduğu, istenmeyen öğretmen davranışlarının öğrencilerin okula
yönelik tutumundaki varyansın % 15’ini açıkladığı bulgularına ulaşılmıştır.
In this study, it was aimed to
demonstrate the possible relationships between Unwanted Teacher Behaviours and
Attitudes of Students towards School according to the perceptions of secondary
school 8th class students. In the research, which was designed with the
relational research method, Yakutiye district in Erzurum province was
determined as the universe; and 175 females and 162 males, totally 337 8th
class students in this universe were determined as the sampling of the research
with the simple random cluster sampling method. Two different data collection
tools named as the Unwanted Teacher Behaviours Scale and the Attitude Towards School
Scale were applied as the data collection tools in the research. During the
data analysis process, the descriptive statistics, Pearson moments
multiplication correlation analysis, t-test and the simple regression analysis
were used. As a result of the data analysis, it was found out that the unwanted
teacher behaviours, which were perceived by the 8th graders were at low level,
the students had positive attitudes towards school and there was a negative
moderate correlation between these two variables and unwanted teacher
behaviours explained 15% of the students’ attitudes towards school.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.