Bu çalışma ile 10-13 yaş aralığındaki özel yetenekli çocukların evrensel ahlaki değer düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki okullarda öğrenim gören özel yetenekli tanılı 112 çocuk gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin evrensel ahlaki değer düzeyini ölçmek için, ‘10-13 Yaş Çocukları İçin Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği’; kişisel özellikleri belirlemek üzere ‘Kişisel Bilgi Formu’ kullanılmıştır. Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği 48 maddeden oluşmaktadır. Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği’nin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,97 dir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, 10-13 yaş aralığındaki özel yetenekli çocukların evrensel ahlaki değer düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Yaş değişkenine göre Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği ve tüm alt boyut puan ortalamaları, baba mesleği değişkenine göre Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği ve bilişsel boyut hariç diğer alt boyut puan ortalamaları ve 0-3 yaş bakım veren değişkenine göre Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği duygusal boyutu için istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
The aim of this study is to
investigate the universal moral values of gifted children according to
sociodemographic variables. Research is a study in relational screening
model. 112 gifted children participated
voluntarily from the schools in Istanbul in the 2018-2019 academic year. In
order to measure the universal moral value of the gifted students, “The
Universal Ethical Values Scale For 10-13 Year-Old Children” and to determine
personal characteristics, “Personal Information Form” were used. The Universal
Moral Values Scale consists of 48 items. The reliability of the scale was 0,970
Cronbach Alpha factor. According to the findings of the study, it was seen that
the universal moral values of the gifted children between the ages of 10-13
were low. It was observed that there is a significant relationship of the age, the
father's profession and 0-3 age caregiver variables of the gifted children with
the average points of the Universal Moral Values Scale and all the subscales.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.