The aim of this study is to
examine the metaphors of 8th grade students in the central districts of Malatya
province, Battalgazi and Yeşilyurt. For this purpose, 137 students in the 8th
grade in secondary schools were reached. The data obtained from students by
asking the question that “the psychological counselor in my school is similar
to because …… “. As a result of the research, metaphors produced by the
students as a handsome / cool / charismatic school counselor, as a family
school counselor, friend / friend / school counselor as a friend / counselor,
psychologist / psychiatrist / counselor / school counselor as a specialist,
gathering information / information as a person providing information, a school
counselor, a school counselor as a moving person, a leader, school counselor as
a leader, 7 themes were created. It is possible to say that these themes
emphasize more positive aspects of school counselors. In addition to this, it
is seen that some of the themes of the psychological counselor include
information about the work area.
Bu araştırmanın amacı Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt merkez
ilçelerindeki 8. sınıf öğrencilerin okul psikolojik danışmanı kavramına ilişkin
görüşlerini inceleyerek öğrencilerin okul psikolojik danışmanı kavramına yönelik
zihinsel imgelerini ortaya koymaktır. Bunun için araştırmacılar tarafından
seçilen ortaokullarda öğrenim gören, ankette okul psikolojik danışmanından
yardım aldığını belirten, 8. sınıf öğrencilerinden araştırmaya gönüllü katılan,
137 öğrenciyle çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler 8. sınıf
öğrencilerine sorulan “Okulumdaki psikolojik danışman …….....… benziyor.
Çünkü………” biçiminde açık uçlu sorularla toplanmıştır. Araştırma sonucunda
öğrenciler tarafından üretilen metaforlardan Yakışıklı / güzel / karizmatik
biri olarak okul psikolojik danışmanı, ailemizden biri olarak okul psikolojik
danışmanı, dost / arkadaş / sırdaş olarak okul psikolojik danışmanı, psikolog /
psikiyatrist / danışman / uzman olarak okul psikolojik danışmanı, bilgin / bilgi
toplayan / bilgi veren bir kişi olarak okul psikolojik danışmanı, koşturan,
hareketli bir kişi olarak okul psikolojik danışmanı ve bir lider, yol gösteren
olarak okul psikolojik danışmanı olmak üzere 7 tema oluşturulmuştur. Bu
temalarının, okul psikolojik danışmanlarının daha çok olumlu yönlerini
vurguladığını söylemek mümkündür. Buna ek olarak bazı temaların psikolojik
danışmanının iş alanına yönelik bilgileri de içerdiği görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.