Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 21 Issue: 2, 1105 - 1115, 31.08.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.757877

Abstract

Musical and technical difficulties in Alnar’s Qanun Concerto can be facilitated by such strategic studies. In this study, it is aimed to provide the ease of learning and performing the Qanun Concerto while working, by including the strategic study suggestions of Hasan Ferit Alnar regarding the musical and technical difficulties in some passages in the Qanun Concerto. In this context, in the Qanun Concerto previously performed by the researcher, the passages that the qanun performers may have difficulties while working are determined. Among the strategies for taking notes, grouping, and organizing for studying the determined passages, melodic organizing and harmonic organizing strategies were selected and exemplified. The research can be described as a special situation study in a theoretical dimension. It can be said that the Qanun Concerto of Alnar has been practiced by a few qanun performers until today. It was concluded that this situation was caused by the difficulty of the execution of the work. It is believed that the proposed strategic study will facilitate and encourage the qanun performers to execute the Concerto. At the same time, it is hoped that through the strategic study, the number of qanun performers that will enforce Hasan Ferit Alnar’s Qanun Concerto will increase. In the literature, no study on strategic study proposals was encountered in studying a work in the field of qanun. In this aspect, it is thought that the research will contribute to the field in terms of presenting different perspectives to the qanun performers.

References

  • Afacan, Ş. (2018). Keman Eğitimi Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğrenme Stratejileriyle Desenlenmiş Etkinliklerin Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanmalarına ve Keman Performanslarına Etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ak, A. Ş. (2014). Türk Musikisi Tarihi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akın, Ö. (2007). Anadolu güzel sanatlar liseleri Müzik bölümleri keman dersinde‘anlamlandırma stratejisi’nin kullanımı ve etkililik düzeyi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altınköprü, H. (2004). Cumhuriyet döneminde Türk müziğinde çağdaşlaşma çalışmaları ve Hasan Ferit Alnar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Avdan, T. O. (2014). Hasan Ferit Alnar’ın kanun konçertosu ve prelüd iki dans adlı eserlerinin makam ve orkestrasyon analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydemir, U. V. (2007). İngilizce öğretiminde dil öğrenme stratejileri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Aykaç, N. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Belet, Ş. D., ve Yaşar, Ş. (2007). Ögrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 69-86. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63272 adresinden edinilmiştir.
  • Bıyıklı, C., ve Doğan, N. (2015). Öğrenme stratejilerini tekrar amacıyla kullanmanın akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181), 311-327. doi: 10.15390/EB.2015.2728
  • Bümen, N. (2002). 10. Sınıf öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 2(1), 86-95. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/57143 adresinden edinilmiştir.
  • Cangal, N. (2011). Müzik formları. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejileri, öğrenme stili tercihi ve yabancı dil akademik başarısı arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. (Yayımlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ciyas Güzey, İ. (1998). Hasan Ferit Alnar’ın saz semailerinin analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çalışkan, M. (2010). Öğrenme stratejilerinin öğretiminin yürütücü biliş bilgisine, yürütücü biliş becerilerini kullanmaya ve başarıya etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Çetingöz, D., ve Açıkgöz, K. (2009). Not alma stratejisinin öğretiminin tarih başarısı ve hatırda tutma üzerindeki etkileri. Educational Administration: Theory and Practice, 15(60), 577-600. http://www.kuey.net/index.php/kuey/article/view/876 adresinden edinilmiştir.
  • Dikbaş, Y., ve Kaf Hasırcı, Ö. (2008). Öğrenme stratejileri öğretiminin ve ders işlenişinde kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 69-76. http://kefad.ahievran.edu.tr/InstitutionArchiveFiles/f44778c7-ad4a-e711-80ef-00224d68272d/d1a3a581-af4a-e711-80ef-00224d68272d/Cilt9Sayi2/JKEF_9_2_2008_69_76.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Duman, B. (2008). Öğrenme ve öğretme kuramları ve süreç temelli öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Duran, A., ve Er, K. O. (2019). Öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarılarına, öğrenme stratejilerine ve öğrenme sorunlarına olan etkisinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 799-808. doi: 10.24106/kefdergi.2767.
  • Er, K. O., ve Kuş Özer, Z. (2011). Piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 47-66. http://sbe.balikesir.edu.tr/dergi/edergi/c14s26/makale/47-66.pdf adresinden edinilmiştir.
  • İflazoğlu Saban, A., Tümkaya, S. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri ile sosyo-demografik özellikler ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 9(1), 1-22. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/57051 adresinden edinilmiştir.
  • Kılınçer, Ö., ve Aydıner Uygun, M. (2013a). Piyano dersinde kullanılan öğrenme stratejileri ölçeğinin geliştirilmesi. International Journal of Human Sciences, 10(1), 468-493. https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/2553/1073 adresinden edinilmiştir.
  • Kılınçer, Ö., ve Aydıner Uygun, M. (2013b). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 8(2), 206-237. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/186494 adresinden edinilmiştir.
  • Kurtuldu, M. K. (2007). Bilgiyi işleme modeline dayalı piyano eğitiminde genel öğrenme stratejilerinin yeri ve görsel imajlar oluşturma yönteminin kullanılabilirlik düzeyi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kurtuldu, M. K. (2012). Dikkat stratejilerine yönelik uyarıcı işaretlerin piyano eğitiminde kullanılabilirliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 233-254. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/187985 adresinden edinilmiştir.
  • Kuyumcu Vardar, A., ve Arsal, Z. (2014). Öz-Düzenleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin ingilizce başarılarına ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(3), 32-52. http://www.anadiliegitimi.com/tr/download/article-file/14894 adresinden edinilmiştir.
  • Özer, B. (2002, Mayıs). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 1(1), 17-32. http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/pdfViewer/index.xhtml?uId=26914&ioM=Paper&preview=true&isViewer=true#pagemode=bookmarks adresinden edinilmiştir.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri. (M. Şahin, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, H., ve Uyar, M. (2011, Ekim). Öğrenme Stratejileri Kullanım Sıklığının Akademik Başarıya Yansımaları. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi’nde yapılan kongre, Eskişehir.
  • Taşdemir, A., ve Tay, B. (2007). Fen bilgisi öğretiminde öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının akademik başarıya etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 173-187. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153312 adresinden edinilmiştir.
  • Tay, B. (2002). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde sınıf ortamında kullandıkları öğrenme stratejileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tay, B. (2007). Öğrenme stratejilerinin hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi dersinde akademik başarıya etkisi. Milli Eğitim Dergisi, (173), 87-102. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/173/173/06.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Tıknaz, B. (2004). Bela Bartok viyola ve orkestra için opus post konçerto incelenmesi ve çalışma yöntemleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uludağ, A. K. (2015). Okul çalgıları (gitar) eğitimi dersinde ekip çalışmasına dayalı stratejiler ve öğrenci başarı düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 30(3), 147-159. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/shw_artcl-1719.html adresinden edinilmiştir.
  • Vural, L. (2012). Öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının strateji kullanımlarına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yarkın, N. (2019). Geleneksel Türk müziği enstrümanlarının konçertino kullanımlarıyla, konçerto grosso türünde eser çalışması. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yokuş, H., ve Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için strateji rehberi I: Öğrenme stratejileri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Hasan Ferit Alnar'ın Kanun Konçertosu'na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri

Year 2020, Volume: 21 Issue: 2, 1105 - 1115, 31.08.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.757877

Abstract

Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’nda yer alan müzikal ve teknik zorluklar, stratejik çalışmalarla kolaylaştırılabilir. Bu araştırmada, Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’nda yer alan bazı pasajlardaki müzikal ve teknik zorluklara ilişkin stratejik çalışma önerilerine yer vererek, kanunilere Kanun Konçertosu’nu çalışırken öğrenme ve icra etme kolaylığı sağlamak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, araştırmacı tarafından daha önce icra edilen Kanun Konçertosu’nda kanunilerin çalışırken zorlanabileceği pasajlar belirlenmiştir. Belirlenen pasajların çalışılmasına yönelik metin kenarına not alma, gruplama ve örgütleme stratejilerinden melodik örgütleme ve armonik örgütleme stratejileri seçilmiş ve örneklendirilmiştir. Bu araştırma, teorik boyutta bir özel durum çalışması olarak nitelendirilebilir. Alnar’ın Kanun Konçertosu’nun günümüze kadar az sayıda kanuni tarafından icra edildiği söylenebilir. Bu durumun eserin icra zorluğundan kaynaklandığı düşüncesiyle verilen stratejik çalışma önerilerinin Kanun Konçertosu’nu icra edecek kanunilere eserin çalışılmasında kolaylık sağlayacağı ve kanunileri eseri icra etmeye teşvik edeceği düşünülmektedir. Bununla birlikte stratejik çalışma yoluyla Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’nu icra edecek kanunilerin sayısının artacağı umulmaktadır. Literatürde kanun alanında bir eserin çalışılmasında stratejik çalışma önerilerine ilişkin bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu yönüyle de araştırmanın, kanunilere farklı bakış açılarını sunması açısından alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Afacan, Ş. (2018). Keman Eğitimi Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğrenme Stratejileriyle Desenlenmiş Etkinliklerin Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanmalarına ve Keman Performanslarına Etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ak, A. Ş. (2014). Türk Musikisi Tarihi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akın, Ö. (2007). Anadolu güzel sanatlar liseleri Müzik bölümleri keman dersinde‘anlamlandırma stratejisi’nin kullanımı ve etkililik düzeyi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altınköprü, H. (2004). Cumhuriyet döneminde Türk müziğinde çağdaşlaşma çalışmaları ve Hasan Ferit Alnar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Avdan, T. O. (2014). Hasan Ferit Alnar’ın kanun konçertosu ve prelüd iki dans adlı eserlerinin makam ve orkestrasyon analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydemir, U. V. (2007). İngilizce öğretiminde dil öğrenme stratejileri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Aykaç, N. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Belet, Ş. D., ve Yaşar, Ş. (2007). Ögrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 69-86. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63272 adresinden edinilmiştir.
  • Bıyıklı, C., ve Doğan, N. (2015). Öğrenme stratejilerini tekrar amacıyla kullanmanın akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181), 311-327. doi: 10.15390/EB.2015.2728
  • Bümen, N. (2002). 10. Sınıf öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 2(1), 86-95. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/57143 adresinden edinilmiştir.
  • Cangal, N. (2011). Müzik formları. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejileri, öğrenme stili tercihi ve yabancı dil akademik başarısı arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. (Yayımlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ciyas Güzey, İ. (1998). Hasan Ferit Alnar’ın saz semailerinin analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çalışkan, M. (2010). Öğrenme stratejilerinin öğretiminin yürütücü biliş bilgisine, yürütücü biliş becerilerini kullanmaya ve başarıya etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Çetingöz, D., ve Açıkgöz, K. (2009). Not alma stratejisinin öğretiminin tarih başarısı ve hatırda tutma üzerindeki etkileri. Educational Administration: Theory and Practice, 15(60), 577-600. http://www.kuey.net/index.php/kuey/article/view/876 adresinden edinilmiştir.
  • Dikbaş, Y., ve Kaf Hasırcı, Ö. (2008). Öğrenme stratejileri öğretiminin ve ders işlenişinde kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 69-76. http://kefad.ahievran.edu.tr/InstitutionArchiveFiles/f44778c7-ad4a-e711-80ef-00224d68272d/d1a3a581-af4a-e711-80ef-00224d68272d/Cilt9Sayi2/JKEF_9_2_2008_69_76.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Duman, B. (2008). Öğrenme ve öğretme kuramları ve süreç temelli öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Duran, A., ve Er, K. O. (2019). Öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarılarına, öğrenme stratejilerine ve öğrenme sorunlarına olan etkisinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 799-808. doi: 10.24106/kefdergi.2767.
  • Er, K. O., ve Kuş Özer, Z. (2011). Piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 47-66. http://sbe.balikesir.edu.tr/dergi/edergi/c14s26/makale/47-66.pdf adresinden edinilmiştir.
  • İflazoğlu Saban, A., Tümkaya, S. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri ile sosyo-demografik özellikler ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 9(1), 1-22. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/57051 adresinden edinilmiştir.
  • Kılınçer, Ö., ve Aydıner Uygun, M. (2013a). Piyano dersinde kullanılan öğrenme stratejileri ölçeğinin geliştirilmesi. International Journal of Human Sciences, 10(1), 468-493. https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/2553/1073 adresinden edinilmiştir.
  • Kılınçer, Ö., ve Aydıner Uygun, M. (2013b). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 8(2), 206-237. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/186494 adresinden edinilmiştir.
  • Kurtuldu, M. K. (2007). Bilgiyi işleme modeline dayalı piyano eğitiminde genel öğrenme stratejilerinin yeri ve görsel imajlar oluşturma yönteminin kullanılabilirlik düzeyi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kurtuldu, M. K. (2012). Dikkat stratejilerine yönelik uyarıcı işaretlerin piyano eğitiminde kullanılabilirliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 233-254. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/187985 adresinden edinilmiştir.
  • Kuyumcu Vardar, A., ve Arsal, Z. (2014). Öz-Düzenleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin ingilizce başarılarına ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(3), 32-52. http://www.anadiliegitimi.com/tr/download/article-file/14894 adresinden edinilmiştir.
  • Özer, B. (2002, Mayıs). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 1(1), 17-32. http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/pdfViewer/index.xhtml?uId=26914&ioM=Paper&preview=true&isViewer=true#pagemode=bookmarks adresinden edinilmiştir.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri. (M. Şahin, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, H., ve Uyar, M. (2011, Ekim). Öğrenme Stratejileri Kullanım Sıklığının Akademik Başarıya Yansımaları. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi’nde yapılan kongre, Eskişehir.
  • Taşdemir, A., ve Tay, B. (2007). Fen bilgisi öğretiminde öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının akademik başarıya etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 173-187. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153312 adresinden edinilmiştir.
  • Tay, B. (2002). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde sınıf ortamında kullandıkları öğrenme stratejileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tay, B. (2007). Öğrenme stratejilerinin hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi dersinde akademik başarıya etkisi. Milli Eğitim Dergisi, (173), 87-102. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/173/173/06.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Tıknaz, B. (2004). Bela Bartok viyola ve orkestra için opus post konçerto incelenmesi ve çalışma yöntemleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uludağ, A. K. (2015). Okul çalgıları (gitar) eğitimi dersinde ekip çalışmasına dayalı stratejiler ve öğrenci başarı düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 30(3), 147-159. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/shw_artcl-1719.html adresinden edinilmiştir.
  • Vural, L. (2012). Öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının strateji kullanımlarına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yarkın, N. (2019). Geleneksel Türk müziği enstrümanlarının konçertino kullanımlarıyla, konçerto grosso türünde eser çalışması. (Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yokuş, H., ve Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için strateji rehberi I: Öğrenme stratejileri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nurten Çalhan 0000-0003-0969-5331

Publication Date August 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Çalhan, N. (2020). Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 1105-1115. https://doi.org/10.17679/inuefd.757877
AMA Çalhan N. Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri. INUJFE. August 2020;21(2):1105-1115. doi:10.17679/inuefd.757877
Chicago Çalhan, Nurten. “Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no. 2 (August 2020): 1105-15. https://doi.org/10.17679/inuefd.757877.
EndNote Çalhan N (August 1, 2020) Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 2 1105–1115.
IEEE N. Çalhan, “Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri”, INUJFE, vol. 21, no. 2, pp. 1105–1115, 2020, doi: 10.17679/inuefd.757877.
ISNAD Çalhan, Nurten. “Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/2 (August 2020), 1105-1115. https://doi.org/10.17679/inuefd.757877.
JAMA Çalhan N. Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri. INUJFE. 2020;21:1105–1115.
MLA Çalhan, Nurten. “Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 2, 2020, pp. 1105-1, doi:10.17679/inuefd.757877.
Vancouver Çalhan N. Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu’na Yönelik Stratejik Çalışma Önerileri. INUJFE. 2020;21(2):1105-1.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.