Bu çalışmanın amacı 2018 yılında eğitim fakültelerinde uygulamaya konulan okul öncesi öğretmenliği lisans programını 1997 ve 2006 lisans programları ile karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yükseköğretim Kurulu tarafından oluşturulan 1997, 2006 ve 2018 okul öncesi öğretmenliği lisans programları incelenmiştir. Elde edilen bulguların çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda 2018 okul öncesi öğretmenliği lisans programının 1997 ve 2006 programları ile farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. 2018 okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer alan zorunlu alan eğitimi ders sayısı ve toplam ders saatleri geçmişten günümüze doğru azalmaktadır. Özellikle 2018 lisans programlarında uygulamalı ders saatlerinin önceki programlara göre azaltıldığı ve önceki programlarda MB, GK ve AE kategorilerinde yer alan bazı derslerin 2018 programında kategorilerinin değiştirildiği görülmüştür. 1997 ve 2006 programlarında zorunlu ders kategorisinde yer alan bazı dersler 2018 lisans programında seçmeli ders kategorisine alınmıştır. Önceki programlarda yer alan bazı dersler isim ve içeriklerinde değişiklikler yapılarak 2018 lisans programında yerini almıştır. Seçmeli ders çeşitliliğinin ise 2018 lisans programlarında arttırıldığı görülmektedir.
The present study aimed to comparatively analyze the undergraduate preschool instruction curriculum, introduced in 2018 in teacher training institutions, and the 1997 and 2006 undergraduate curricula. The document analysis method, a qualitative research approach, was employed in the study. The 1997, 2006 and 2018 undergraduate preschool instruction curricula developed by the Council of Higher Education were employed as the data collection instruments. Descriptive analysis technique was adopted to analyze the findings. The study findings demonstrated that the 2018 undergraduate preschool instruction curriculum differed from the 1997 and 2006 curricula. The number of compulsory field courses and total course hours in the 2018 undergraduate preschool instruction curriculum was lower when compared to the previous curricula. Especially in the 2018 undergraduate curriculum, it was observed that the applied course hours were lower when compared to previous programs, and the categories of certain courses included in the MB, GK and AE categories the previous programs were altered in the 2018 curriculum. Certain compulsory courses in the 1997 and 2006 curricula were included in the elective course category in the 2018 undergraduate curriculum. The names and content of certain the courses were changes in the 2018 undergraduate curriculum. It was observed that the number of elective courses was increased in 2018 undergraduate curriculum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 22 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.