This research was conducted to reveal current status of Turkish distance education studies the research issues covered and limitation they had Within the scope of the study 35 articles were reviewed which are available for full text from 14 journals during January 2005 to March 2011 The results of the study showed that there are a few research conducted with respect to Turkish distance education literature Turkish distance education studies mostly consist of literature reviews and quantitative studies Distance education studies that are included in the work of researchers who stand out in different areas In these studies satisfaction achievement and attitude appear as important variables Comparative researches still seem to used All this reveals the need for a journal in Turkish distance education
Distance education Distance education research current trends in Turkish distance education
Bu araştırma Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının mevcut durumunu, araştırmalarda değinilen konuların
neler olduğunu, yöntem olarak neler kullanıldığını ve hangi sınırlılıklara sahip olduğunu ortaya koymak
amacıyla gerçekleştirilmiştir. 2005-2011 (Mart) yılları arasında incelenen 14 dergiden tam metin erişimi olan
35 makale araştırma kapsamında incelenmiştir. İnceleme sonucunda Türkçe uzaktan eğitim çalışmalarının
sayısının azlığı göze çarpmaktadır. Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarında literatür taraması ve nicel
çalışmaların daha çok olduğu görülmektedir. Uzaktan eğitim çalışmalarının eğitim teknolojisi alanının
yanında farklı alan uzmanlarının çalışmalarını da içerdiği göze çarpmaktadır. Araştırmalarda doyum, başarı
ve tutum önemli değişkenler olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırmalarda karşılaştırmalı çalışmalar göze
çarpmaktadır. Türkçe uzaktan eğitim konusunda bir dergiye ihtiyaç olduğu görülmektedir.
Uzaktan eğitim Uzaktan eğitim araştırmaları Türkçe uzaktan eğitim alanyaznındaki güncel eğilimler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 14 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.