PDF EndNote BibTex RIS Cite

Comparing Sound based Sentence Method and Analysis Method in Literacy Education

Year 2010, Volume 11, Issue 1, 81 - 92, 01.02.2010

Abstract

In this study sound based sentence method and analysis method using in literacy education are compared based on teacher?s views The study was conducted with 30 classroom teachers selected from 10 primary schools in Kilis province center in 2008 2009 education year Survey method and informal interview were used for data collection Descriptive analysis method was used for data analysis Obtained data was grouped and interpreted According to research findings teachers approve that sound based sentence method is better than analysis method to learn reading to understand texts and to develop ability for handwriting in first grades On the other hand analysis method is better than sound based sentence method in reading speed

References

  • Başaran, M. ve Karatay, H. (2005). Eğik el yazısı öğretimi. Milli Eğitim Dergisi. 168, 48-59.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma yazma öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Cemaloğlu, N. ve Yıldırım, K. (2005). İlkokuma yazma öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma yazma programı ve öğretimi. Ankara: Maya Akademi.
  • Güleryüz, H. (2000). Programlanmış ilkokuma yazma öğretim kuram ve uygulamaları. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Güneş, F. (1997). Okuma yazma öğretimi ve beyin teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Kılıç, A. (2000). İlkokuma yazma öğretiminde programlandırılmış öğretime göre metin yönteminin etkililiği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara: Türkiye.
  • MEB. (2000). İlköğretim okulu birinci sınıf Türkçe programı. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2004). Türkçe öğretim programı kılavuzu. Ankara: MEB Yayınevi.
  • MEB. (2005). İlköğretim 1–5. sınıf programlar tanıtım kitapçığı. http://iogm.meb.gov.tr/files/io1-5sinifprogramlaritanitimkit.doc erişim tarihi: 10/05/2009.
  • Nas, R. (1999). Metinlerle ilkokuma yazma öğretimi. Bursa: Ezgi Yayınevi.
  • Vural, M. (2006). İlköğretim ders programları ve öğretim kılavuzları. Erzurum: Yakutiye Yayıncılık.

İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması

Year 2010, Volume 11, Issue 1, 81 - 92, 01.02.2010

Abstract

Bu araştırmada ilk okuma yazma öğretiminde kullanılan ses temelli cümle yöntemi ile çözümleme yönteminin öğretmen görüşlerine göre karşılaştırılması yapılmıştır Araştırma 2008 2009 öğretim yılında Kilis il merkezindeki 10 resmi ilköğretim okulunda görevli 30 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir Araştırma verileri tarama ve serbest görüşme teknikleriyle toplanmıştır Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler gruplanarak yorumlanmıştır Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin ses temelli cümle yönteminin çözümleme yöntemine göre ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okumaya geçme okuduğunu anlama ve eğik el yazısının yazma becerilerine göre daha uygun olduğunu ancak; okuma hızı açısından Çözümleme Yönteminin Ses Temelli Cümle Yöntemine göre daha uygun olduğu görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır

References

  • Başaran, M. ve Karatay, H. (2005). Eğik el yazısı öğretimi. Milli Eğitim Dergisi. 168, 48-59.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma yazma öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Cemaloğlu, N. ve Yıldırım, K. (2005). İlkokuma yazma öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma yazma programı ve öğretimi. Ankara: Maya Akademi.
  • Güleryüz, H. (2000). Programlanmış ilkokuma yazma öğretim kuram ve uygulamaları. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Güneş, F. (1997). Okuma yazma öğretimi ve beyin teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Kılıç, A. (2000). İlkokuma yazma öğretiminde programlandırılmış öğretime göre metin yönteminin etkililiği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara: Türkiye.
  • MEB. (2000). İlköğretim okulu birinci sınıf Türkçe programı. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2004). Türkçe öğretim programı kılavuzu. Ankara: MEB Yayınevi.
  • MEB. (2005). İlköğretim 1–5. sınıf programlar tanıtım kitapçığı. http://iogm.meb.gov.tr/files/io1-5sinifprogramlaritanitimkit.doc erişim tarihi: 10/05/2009.
  • Nas, R. (1999). Metinlerle ilkokuma yazma öğretimi. Bursa: Ezgi Yayınevi.
  • Vural, M. (2006). İlköğretim ders programları ve öğretim kılavuzları. Erzurum: Yakutiye Yayıncılık.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

H İsmail ARSLANTAŞ This is me


Mustafa CİNOĞLU This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010, Volume 11, Issue 1

Cite

Bibtex @ { inuefd108676, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {Inonu University}, year = {2010}, volume = {11}, number = {1}, pages = {81 - 92}, title = {İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması}, key = {cite}, author = {Arslantaş, H İsmail and Cinoğlu, Mustafa} }
APA Arslantaş, H. İ. & Cinoğlu, M. (2010). İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 11 (1) , 81-92 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8703/108676
MLA Arslantaş, H. İ. , Cinoğlu, M. "İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2010 ): 81-92 <https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8703/108676>
Chicago Arslantaş, H. İ. , Cinoğlu, M. "İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2010 ): 81-92
RIS TY - JOUR T1 - Comparing Sound based Sentence Method and Analysis Method in Literacy Education AU - H İsmailArslantaş, MustafaCinoğlu Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 81 EP - 92 VL - 11 IS - 1 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Inonu University Journal of the Faculty of Education İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması %A H İsmail Arslantaş , Mustafa Cinoğlu %T İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması %D 2010 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 11 %N 1 %R %U
ISNAD Arslantaş, H İsmail , Cinoğlu, Mustafa . "İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 / 1 (February 2010): 81-92 .
AMA Arslantaş H. İ. , Cinoğlu M. İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması. INUJFE. 2010; 11(1): 81-92.
Vancouver Arslantaş H. İ. , Cinoğlu M. İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(1): 81-92.
IEEE H. İ. Arslantaş and M. Cinoğlu , "İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 81-92, Feb. 2010

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.