The aim of this study is to investigate teacher perceptions related to behaviors of high school principals? management of change and whether there is any difference between these perceptions according to some variables The research is a descriptive study based on survey model The data for the research were obtained by means of ?Change Management Behavior Scale? The data obtained from 152 high school teachers were considered as convenient for the analysis Data were analyzed by using frequency mean t test and ANOVA test Results showed that according to the perceptions of the teachers high school principals ?sometimes?? realize the behaviors of ??taking risks to carry out the change?? while they ??usually?? consider ??the parents and teachers affecting the change process?? The teacher perceptions related to the behaviors of high school principals? change management didn?t show any significant differences according to teachers? gender seniority branch and type of the school that teachers work at
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim okul müdürlerinin değişimi yönetme davranışlarına ilişkin öğretmen algıları ile bu algılar arasında bazı değişkenlere göre fark olup olmadığını belirlemektir Araştırma tarama modeline göre yapılmış betimsel bir çalışmadır Araştırmadaki veriler ?Değişim Yönetimi Davranış Ölçeği? aracılığıyla elde edilmiştir Ortaöğretim okullarındaki 152 öğretmenden elde edilen veriler analiz için uygun bulunmuştur Veri analizinde; frekans aritmetik ortalama t testi ve ANOVA hesaplanmıştır Öğretmen algılarına göre ortaöğretim okul müdürleri ?değişim sürecini etkileyen veli ve öğretmenleri? ?çoğunlukla? dikkate alırken ?değişimi gerçekleştirmek için risk alma? davranışını ?ara sıra? gerçekleştirmektedirler Okul müdürlerinin değişimi yönetme davranışlarına ilişkin öğretmen algıları cinsiyetlerine kıdemlerine branşlarına ve çalıştıkları okul türüne göre anlamlı farklılık göstermemektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.