The history of educational school supervision has been influenced by the history of the interaction of intellectual movements in politics society philosophy and industrial movements The purpose of this conceptual and theoretical study is to have a brief look at the concept of educational supervision with related historical developments in the field The paper also intends to see the terms and issues critically and to conceptualize some issues associated with educational supervision in practice In the paper the issues are discussed and a number of suggestions are addressed for debate
Eğitim ve eğitim sistemleri hızla kabuk değiştirmekte ve yenileşmektedir. Eğitim etkinliklerinin
geliştirilmesinde en önemli araçlardan olan denetimin de bu değişimden etkilenmesi kaçınılmazdır. Bu
çalışmanın amacı, eğitim denetimi ve eğitim denetçisi kavramlarına, tarihsel gelişimi içinde, sınadığı
kuramsal dönemleri de ele alarak, kısaca bakabilmek ve eğitim denetimi birikimindeki kavramsal olguları ve
sorunları daha yakından görebilmektir. Bu çalışma kapsamında öncelikle eğitim denetimi ve eğitim denetçisi
kavramlarına bakılmış, alana ilişkin tarihsel gelişim süreci ve kuramsal dönemler ele alınmış, günümüz
eğitim denetimi alan yazınında tartışılan sorunlara kısaca değinilmiş ve geliştirilen öneriler tartışmaya
açılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.