In this study a descriptive analysis of science and mathematics education articles published in Turkey was purposed The study was carried out based on the keywords of a total of 680 articles which were published in 26 refereed journals during 2000 2006 As a result of the analysis of the data obtained from the study the following were found: a there were keywords including up to eight words almost in the form of a sentence b The frequencies of nearly all keywords related to topics in the curriculum of science and mathematics were low c Science and mathematics topics in the curriculum of primary school were studied less than topics in secondary and university level d Studies related to the misconceptions in the science education and related to attitude the mathematics education were mostly studied by researchers
Bu çalısmada Türkiye?de yayınlanan fen bilimleri ve matematik eğitimi makalelerinin betimsel bir analizinin yapılması amaçlanmıstır Çalısma 2000?2006 yılları arasındaki yedi yıllık süreçte 26 hakemli dergide yayınlanmıs toplam 680 makalenin anahtar kelimeleri esas alınarak dizayn edilmistir Elde edilen verilerin analizi sonucunda; a anahtar kelime olarak neredeyse cümle biçimindeki yapıların kullanıldığı b fen ve matematik müfredatındaki konulara özgü anahtar kelimelerin hemen hemen tamamının frekansının düsük olduğu c ilköğretim düzeyinde fen ve matematik müfredatı konularının ortaöğretim ve üniversite düzeyindeki konulara nazaran daha az ele alındığı d arastırmacıların fen eğitiminde kavram yanılgısı ve matematik eğitimde ise tutum çalısmalarına daha çok ağırlık verdiği tespit edilmistir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 9 Issue: 16 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.