PDF EndNote BibTex RIS Cite

A GENRE NEGLECTED IN JUVENILE LITERATURE: ESSAY

Year 2008, Volume 9, Issue 15, 189 - 203, 01.06.2008

Abstract

Informative texts are as functional as the fictional ones for a child?s cognitive linguistic and social development In Turkey essay as an informative literary genre has been neglected in the juvenile literature In this respect the genre of essay in juvenile literature and the characteristics of the essays for children are examined based on the Turkish course books and juvenile literature anthology Finally an example essay extract for children was given

References

  • Arsever, E. (2006). Nasıl Yazar Olunur. 2. Baskı. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Aytaç, G. (1990). Denemeler Seçkisi. Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • Bal, Ş. (2007). Liselerde Okutulan Türk Dili ve Edebiyatı Kitaplarındaki Deneme Türünün İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitimi Bilimleri Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Baraz, T. (1987). Türk Dili II. Ankara: Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:81.
  • Başer, G. (Mart 2004). Nilüfer Kuyaş İle Söyleşi. Varlık. 1158, 18.
  • Çeçen, A. Ve Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür Ve Tema Bakımından İncelenmesi. Millî Eğitimi, 173, 39–49.
  • Ercilasun, A. B. (1999). Dilin Tadı. Güzel Yazılar Denemeler. Anakara: Türk Dil Kurum Yayınları.
  • Kantemir, E. (1979). Çocuk Kitapları Sorunu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 12 (1–4), 191-202.
  • Kantemir, E. (1991). Yazılı Ve Sözlü Anlatım. (3. Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Kavcar, C. (1994). Edebiyat ve Eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Kavcar, C. ve diğer. (2007). Yazılı Ve Sözlü Anlatım. 6. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara.
  • Oğuzkan, F. (2006). Çocuk Edebiyatı. 8. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Özbay, M. (2002). İlköğretim Okulları Türkçe Ders Kitaplarındaki Anlama Sorularının Öğrencilerin Düşünme Becerilerine Katkısı. Türk Dili, 609, 536–547.
  • Özdemir, E. (1979). Sunuş. Düşüncenin Toprağı Türk ve Dünya Yazınından Denemeler. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2002). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.

ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME

Year 2008, Volume 9, Issue 15, 189 - 203, 01.06.2008

Abstract

Çocukların bilişsel dil ve sosyal gelişiminde bilgi vermeye dayalı metinler kurgusal metinler kadar işlevseldir Ülkemizde çocuk edebiyatı alanında bilgi vermeye dayalı bir edebî tür olarak değerlendirilen deneme türü ihmal edilmiştir Bu bağlamda çocuk edebiyatı kapsamında deneme türü; çocuk için deneme türünün özellikleri Türkçe ders kitapları ve çocuk edebiyatı antolojilerine bağlı olarak değerlendirilmiştir Çalışmanın sonuna çocuklar için düzenlenmiş örnek bir deneme metni yerleştirilmiştir

References

  • Arsever, E. (2006). Nasıl Yazar Olunur. 2. Baskı. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Aytaç, G. (1990). Denemeler Seçkisi. Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • Bal, Ş. (2007). Liselerde Okutulan Türk Dili ve Edebiyatı Kitaplarındaki Deneme Türünün İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitimi Bilimleri Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Baraz, T. (1987). Türk Dili II. Ankara: Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:81.
  • Başer, G. (Mart 2004). Nilüfer Kuyaş İle Söyleşi. Varlık. 1158, 18.
  • Çeçen, A. Ve Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür Ve Tema Bakımından İncelenmesi. Millî Eğitimi, 173, 39–49.
  • Ercilasun, A. B. (1999). Dilin Tadı. Güzel Yazılar Denemeler. Anakara: Türk Dil Kurum Yayınları.
  • Kantemir, E. (1979). Çocuk Kitapları Sorunu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 12 (1–4), 191-202.
  • Kantemir, E. (1991). Yazılı Ve Sözlü Anlatım. (3. Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Kavcar, C. (1994). Edebiyat ve Eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Kavcar, C. ve diğer. (2007). Yazılı Ve Sözlü Anlatım. 6. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara.
  • Oğuzkan, F. (2006). Çocuk Edebiyatı. 8. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Özbay, M. (2002). İlköğretim Okulları Türkçe Ders Kitaplarındaki Anlama Sorularının Öğrencilerin Düşünme Becerilerine Katkısı. Türk Dili, 609, 536–547.
  • Özdemir, E. (1979). Sunuş. Düşüncenin Toprağı Türk ve Dünya Yazınından Denemeler. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2002). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Namık Kemal ŞAHBAZ This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008, Volume 9, Issue 15

Cite

Bibtex @ { inuefd108724, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {Inonu University}, year = {2008}, volume = {9}, number = {15}, pages = {189 - 203}, title = {ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME}, key = {cite}, author = {Şahbaz, Namık Kemal} }
APA Şahbaz, N. K. (2008). ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 9 (15) , 189-203 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8708/108724
MLA Şahbaz, N. K. "ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2008 ): 189-203 <https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8708/108724>
Chicago Şahbaz, N. K. "ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2008 ): 189-203
RIS TY - JOUR T1 - A GENRE NEGLECTED IN JUVENILE LITERATURE: ESSAY AU - Namık KemalŞahbaz Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 189 EP - 203 VL - 9 IS - 15 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Inonu University Journal of the Faculty of Education ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME %A Namık Kemal Şahbaz %T ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME %D 2008 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 9 %N 15 %R %U
ISNAD Şahbaz, Namık Kemal . "ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 / 15 (June 2008): 189-203 .
AMA Şahbaz N. K. ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME. INUJFE. 2008; 9(15): 189-203.
Vancouver Şahbaz N. K. ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(15): 189-203.
IEEE N. K. Şahbaz , "ÇOCUK EDEBİYATINDA İHMAL EDİLMİŞ BİR EDEBÎ TÜR: DENEME", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 15, pp. 189-203, Jun. 2008

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.