The aim of this study is to examine the job satisfaction levels of educational supervisors in terms of some
demographic variables. A total of 326 supervisors employed in 18 cities from 4th and 5th supervision service
area participated in the study. “Job Satisfaction Scale” was used to collect data. Independent Samples t-Test
and One-Way ANOVA were used to analyze the data. Results revealed that the total score of supervisors’ job
satisfaction level did not vary depending on the variables of branch, educational institution, education level,
incentives for the last three years and teaching tenure while it did vary significantly in terms of supervisory
tenure. Average score of job satisfaction level of supervisors was 2,27. Implications and recommendations
were also discussed.
Bu çalışmanın amacı, il eğitim denetmenlerinin iş doyumu düzeylerini çeşitli değişkenler açısından
incelemektir. Araştırmaya dördüncü ve beşinci hizmet bölgesinde görev yapan 326 il eğitim denetmeni
katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Mesleki Doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde
Tek Yönlü Varyans Analizi ve İlişkisiz Örneklemler için t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
denetmenlerin iş doyum düzeyleri ortalama puanı 2,27 olup; branş, mezun olunan öğrenim kurumu, öğrenim
düzeyi, öğretmenlik kıdemi ve son üç yılda ödül alıp almama değişkenine göre farklılaşmadığı, fakat
denetmenlik kıdemi değişkeni için kıdemi 2-5 yıl olanlarla kıdemi 1 yıl ve daha az olanlar arasında kıdemi
daha yüksek olanlar lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 14 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.