One of the matters in question about education system in our country these days is closing down the preparatory schools and transforming them into private schools. As the preparatory schools have had important functions in our education system, closing down or transforming process has arisen interest in many sides. In this study it was aimed to reflect the ideas and suggestions of the preparatory schools administrators who have applied for transforming into private schools in the city of Malatya. Views of the preparatory schools administrators who have applied for transforming into private schools have been analyzed. Sudden changes in education system cause so many big problems in Turkey. As the case of transforming the preparatory schools concerns nearly all the students in Turkey, it has arisen a great anxiety. Uncertain situations, insufficient background and sudden changes in the process of the transforming prove the shareholders right. As a result, it is understood that the administrators of the preparatory schools were not sufficiently incorporated into the process of the transforming. In addition to this, the student may have in a difficult situation if the preparatory schools close down or transform before the quality of the government schools improve. Another result of the study is about the graduated students. As their knowledge is not sufficient enough to pass the university entrance exams, they have to prepare for these exams at least one more time and they need to attend these preparatory schools again. If these schools close down, the students will be in more difficult situation. This study is important for reflecting the ideas of the preparatory schools administrators who have accepted for transforming into private schools.
Son dönemlerde ülkemizde eğitim ile ilgili en çok konuşulan konulardan biri de dershanelerin kapatılması ve özel okullara dönüştürülmesi ile ilgilidir. Yıllardır eğitim-öğretim sürecinin içerisinde önemli bir yer tutmuş olan dershanelerin kapatılması ya da bazı özel koşullar karşılığında özel okullara dönüşmesine karar verilmesi, konunun birçok kesim tarafından yakından takip edilmesine sebep olmuştur. Bu araştırmada Malatya ilinde özel okula dönüşmeyi kabul eden dershane yöneticilerinin bu dönüşüm süreci hakkındaki görüş ve önerileri belirlenmeye çalışılmıştır. Dönüşümü kabul eden dershane yöneticilerinin bu süreç hakkındaki görüş ve önerilerine yer verilmiştir. Türkiye’de eğitim sisteminde köklü ve kapsamlı değişikliklerin aniden yapılması ve yeterli zaman verilmeksizin uygulamaya konulması çabaları beraberinde büyük sıkıntıları da getirmektedir. Dershanelerin özel okullara dönüştürülmesi süreci ülkemizdeki öğrencilerin neredeyse tamamını ilgilendiren bir konu olması nedeniyle büyük endişe uyandırmıştır. Dönüşüm sürecinde belirsizliklerin olması, alt yapının oluşturulmadan aniden olması bu endişeleri haklı çıkarmaktadır. Araştırmanın sonucunda; dershanelerin dönüştürülmesi ile ilgili dershane yöneticilerinin sürece yeterince dâhil edilmediği anlaşılmaktadır. Ayrıca devlet okullarındaki eğitim kalitesi iyileştirilmeden ve dershanelere olan ihtiyaç ortadan kaldırılmadan dershanelerin dönüştürülmesi veya kapatılmasının öğrencileri zor durumda bırakabileceği düşünülmektedir. Mezun durumda olan ve sınavlarda başarılı olabilmek için hazır bulunuşluk düzeyleri yetersiz olan öğrencilerin lisans yerleştirme vb. sınavlarında sıkıntı yaşayabilecekleri de araştırmada ortaya çıkan başka bir sonuçtur. Süreçteki tüm bu olumsuzlukların da en başta öğrencileri ve ailelerini daha sonra da bu değişimden etkilenecek diğer paydaşları olumsuz etkileyeceği görülmektedir. Araştırma, yıllardır dershanecilik yaptıktan sonra özel okula dönüşmeyi kabul eden yöneticilerin düşüncelerini yansıtması açısından oldukça önemli bir yere sahiptir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.