Sigortacılık Kanunu ile 2007 yılına kadar yürürlükte bulunan Garanti Fonu’na ilişkin hüküm yürürlükten kaldırılmış olup yerine Güvence Hesabı getirilmiştir. Güvence Hesabının ihdasının amacı ise zorunlu sigortaların boşluklarının doldurulmasıdır. Garanti Fonu ile mukayese edildiği zaman Güvence Hesabı ile kanun koyucunun daha geniş bir korumaya amaçladığı görülmektedir. Ancak bu korumayı gerçekleştirirken her hal ve şartta gerçekleşen zararları değil, belirli durumlarda gerçekleşen zararların tazmini amaçlanmıştır. Karayolları Taşıma Kanunu’nun 2. maddesinde idareye (valiliklere) bırakılan yetkiye göre il sınırları içindeki taşımalar ile 100 km.’ ye kadar şehirlerarası yolcu taşımalarında düzenleme yapma yetkisi, Valiliklere bırakılmıştır. Ancak Valiliklere bırakılan düzenleme yetkisi sadece bu taşımanın nasıl yapılacağı ve esasları ile ilgilidir. Fakat hukukun temel ilkelerinden olan sorumlulukların idarenin tasarrufu ile belirlenemeyeceği, bu nedenle sorumlulukların kanunlar ile tesis edileceği kuralına aykırı uygulamalar yaşanmaktadır. Karayolları Taşıma Kanunu ile belirlenen sorumluluk ve sorumluluk sigortası yaptırma yükümlülüğü Yönetmelik hükümleri, Hazine değiştirilemeyecektir, aksi takdirde hukuka aykırılık söz konusu olacaktır. Müsteşarlığı Genelgeleri ve İdari tasarruflarla değiştirilemeyecektir, aksi takdirde hukuka aykırılık söz konusu olacaktır.
The provision about the Guarantee Fund, which had been in force until 2007, was abolished and replaced by Assurance Account by Insurance Act. The aim of the introduction of Assurance Account is to fill in the gaps in the compulsory insurances. It is observed that the law maker aims to provide a wider protection with Assurance Account when compared to Guarantee Fund. However, while providing this protection it aims to compensate the damages occurring in certain cases, not every damages occurred in any occasion. Highway Transport Act Article 2 grants authorisation to Governorships to make regulations on transportations within the province and inter-province passenger transportations shorter than 100 KM. Nevertheless the authorisation to make regulations is restricted to determine how this transportation will be made and what its principles are. However, there would be some breaches of law in the matter due to the rule, as a general principle of law, that responsibilities cannot be determined by administration by its own act but a Parliament Act will establish the responsibilities. The responsibility and the burden to make liability insurance determined by the Highway Transport Act cannot be altered by the provisions of the Regulation, Directives of the Treasury, and administrative processes. Otherwise, it will be contradiction to law
Diğer ID | JA34TP82NJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.