Ortaokul Öğrencilerinin Kodlamaya Yönelik Tutumları
Year 2022,
, 1 - 11, 16.10.2022
Ahmet Uyar
,
Gökhan Öztürk
,
Yeşim Öztürk
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin kodlamaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 318 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Akkuş, Özhan ve Kan (2019) tarafından geliştirilen kodlamaya yönelik tutum ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin normal dağılım göstermesi sebebiyle analizde bağımsız örneklem T-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmada erkek öğrencilerin kodlamaya yönelik tutumlarının kadın öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin kodlamaya yönelik tutumlarının; sınıf, bilgisayara sahip olma durumu, ev internetine sahip olma durumu, bilgisayar kullanım süresi, günlük ortalama bilgisayar kullanım süresi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ortaokulda görev yapan ve kodlama öğretimi yapan bilişim öğretmenlerinin kodlama derslerinde kadın öğrencilerin de ilgisini çekebilecek konuları ele almalıdır. Öğretmen kodlama dersinde seçeceği problemi kadınların ilgisini çekebilecek konulardan seçmelidir. Bu sayede kadın öğrencilerinde kodlamaya yönelik ilgisi artırılabilir.
References
- Abdusselam, M. S. & Uzoğlu, M. (2022). Investigation of secondary school students' attitudes towards coding in terms of different variables. International Journal of Turkish Educational Sciences, 10(18), 81-92.
- Akkuş & Bilgin (2021). Ortaokul öğrencilerinin kodlamaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Pearson Journal of Social Sciences & Humanities, 6(2), 21-30.
- Akkuş, Özhan & Kan (2019). Ortaokul Öğrencileri için Kodlamaya Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Elementary Education Online, 18(2), 837-851.
- Alpar, R. (2013). Uygulamalı çok değişkenli istatistik yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Arabacıoğlu, C., Bülbül, H. & Filiz, A. (2007). Bilgisayar programlama öğretiminde yeni bir yaklaşım. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri, Kütahya, Türkiye.
- Bağra, A., & Kılınç, H. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin kodlama eğitimine ilişkin görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(1), 36-51.
- Başer, M. (2013). Bilgisayar programlamaya karşı tutum ölçeği geliştirme çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), 199-215.
- Begosso, L. C., & da Silva, P. R. (2013, October). Teaching computer programming: A practical review. 2013 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) içinde (s. 508-510). IEEE.
- Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (28. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020).
Bilimsel araştırma yöntemleri (28.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
- Chiazzese, G., Fulantelli, G., Pipitone, V. & Taibi, D. (2018). Engaging primary school children in computational thinking: Designing and developing videogames. Education in the Knowledge Society, 19(2), 63-81.
- Demir, A. G. Ö., & Seferoğlu, S. S. (2017). Yeni kavramlar, farklı kullanımlar: bilgiişlemsel düşünmeyle ilgili bir değerlendirme. Eğitim teknolojileri okumaları, 41, 468-483.
- Erol, O. & Kurt, A. A. (2017). BÖTE bölümü öğrencilerinin programlamaya karşı tutumlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 314-325.
- Fritz, R. (2008). The power of a positive attitude: Discovering the key to success. New York:
AMACOM Div American Mgmt Assn.
- Gültepe, A. (2018). Kodlama öğretimi yapan bilişim teknolojileri öğretmenleri gözüyle öğrenciler
kodluyor. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (Uled), 2(2), 50-60.
- Karabak, D. & Güneş, A. (2013). Ortaokul birinci sınıf öğrencileri için yazılım geliştirme alanında müfredat önerisi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(3), 175-181.
- Kind, P., Jones, K. & Barmby, P. (2007). Developing attitudes towards science measures. International Journal of Science Education. 29 (7), 871-893.
- Korucu, A.T. & Taşdöndüren, T. (2019). Ortaokul öğrencilerinin blok temelli programlamaya ilişkin öz-yeterlik algılarının ve robotiğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 44-58.
- Lye, S. Y., & Koh, J. H. L. (2014). Review on teaching and learning of computational thinking through programming: What is next for K-12?. Computers in Human Behavior, 41, 51-61.
- Özyurt, Ö. & Özyurt, H. (2015). Bilgisayar programcılığı öğrencilerinin programlamaya karşı tutum ve programlama öz-yeterliklerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(1), 51-67.
- Uyar, A. & Karakuyu, A. (2019). Üniversite öğrencilerinin derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri ve mobil öğrenmeye karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 6(11), 960-970.
- Uyar, A. & Karakuyu, A. (2020). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. International Social Sciences Studies Journal, 73(6), 4938-4945.
- Yağcı, M. (2016). Bilişim teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının ve bilgisayar programcılığı (BP) öğrencilerinin programlamaya karşı tutumlarının programlama öz yeterlik algılarına etkisi. Journal of Human Sciences, 13(1), 1418-1432.
- Yağcı, M. (2018). A Study on Computational Thinking and High School Students’ Computational Thinking Skill Levels, International Online Journal of Educational Sciences, 10(2), 81-96.
- Yükseltürk, E. & Altıok, S. (2016). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının programlama öğretiminde Scratch aracının kullanımına ilişkin algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 39-52.
Year 2022,
, 1 - 11, 16.10.2022
Ahmet Uyar
,
Gökhan Öztürk
,
Yeşim Öztürk
References
- Abdusselam, M. S. & Uzoğlu, M. (2022). Investigation of secondary school students' attitudes towards coding in terms of different variables. International Journal of Turkish Educational Sciences, 10(18), 81-92.
- Akkuş & Bilgin (2021). Ortaokul öğrencilerinin kodlamaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Pearson Journal of Social Sciences & Humanities, 6(2), 21-30.
- Akkuş, Özhan & Kan (2019). Ortaokul Öğrencileri için Kodlamaya Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Elementary Education Online, 18(2), 837-851.
- Alpar, R. (2013). Uygulamalı çok değişkenli istatistik yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Arabacıoğlu, C., Bülbül, H. & Filiz, A. (2007). Bilgisayar programlama öğretiminde yeni bir yaklaşım. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri, Kütahya, Türkiye.
- Bağra, A., & Kılınç, H. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin kodlama eğitimine ilişkin görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(1), 36-51.
- Başer, M. (2013). Bilgisayar programlamaya karşı tutum ölçeği geliştirme çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), 199-215.
- Begosso, L. C., & da Silva, P. R. (2013, October). Teaching computer programming: A practical review. 2013 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) içinde (s. 508-510). IEEE.
- Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (28. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020).
Bilimsel araştırma yöntemleri (28.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
- Chiazzese, G., Fulantelli, G., Pipitone, V. & Taibi, D. (2018). Engaging primary school children in computational thinking: Designing and developing videogames. Education in the Knowledge Society, 19(2), 63-81.
- Demir, A. G. Ö., & Seferoğlu, S. S. (2017). Yeni kavramlar, farklı kullanımlar: bilgiişlemsel düşünmeyle ilgili bir değerlendirme. Eğitim teknolojileri okumaları, 41, 468-483.
- Erol, O. & Kurt, A. A. (2017). BÖTE bölümü öğrencilerinin programlamaya karşı tutumlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 314-325.
- Fritz, R. (2008). The power of a positive attitude: Discovering the key to success. New York:
AMACOM Div American Mgmt Assn.
- Gültepe, A. (2018). Kodlama öğretimi yapan bilişim teknolojileri öğretmenleri gözüyle öğrenciler
kodluyor. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (Uled), 2(2), 50-60.
- Karabak, D. & Güneş, A. (2013). Ortaokul birinci sınıf öğrencileri için yazılım geliştirme alanında müfredat önerisi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(3), 175-181.
- Kind, P., Jones, K. & Barmby, P. (2007). Developing attitudes towards science measures. International Journal of Science Education. 29 (7), 871-893.
- Korucu, A.T. & Taşdöndüren, T. (2019). Ortaokul öğrencilerinin blok temelli programlamaya ilişkin öz-yeterlik algılarının ve robotiğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 44-58.
- Lye, S. Y., & Koh, J. H. L. (2014). Review on teaching and learning of computational thinking through programming: What is next for K-12?. Computers in Human Behavior, 41, 51-61.
- Özyurt, Ö. & Özyurt, H. (2015). Bilgisayar programcılığı öğrencilerinin programlamaya karşı tutum ve programlama öz-yeterliklerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(1), 51-67.
- Uyar, A. & Karakuyu, A. (2019). Üniversite öğrencilerinin derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri ve mobil öğrenmeye karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 6(11), 960-970.
- Uyar, A. & Karakuyu, A. (2020). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. International Social Sciences Studies Journal, 73(6), 4938-4945.
- Yağcı, M. (2016). Bilişim teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının ve bilgisayar programcılığı (BP) öğrencilerinin programlamaya karşı tutumlarının programlama öz yeterlik algılarına etkisi. Journal of Human Sciences, 13(1), 1418-1432.
- Yağcı, M. (2018). A Study on Computational Thinking and High School Students’ Computational Thinking Skill Levels, International Online Journal of Educational Sciences, 10(2), 81-96.
- Yükseltürk, E. & Altıok, S. (2016). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının programlama öğretiminde Scratch aracının kullanımına ilişkin algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 39-52.