Amaç: Bu araştırmada özel yetenekli öğrencilerin akademik ertelemelerinin, bilişsel çarpıtma ve ebeveyn başarı baskısı tarafından yordama gücünü ortaya koymak amaçlanmıştır.
Yöntem: Bu araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın katılımcılarını 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin Malatya ilinde bulunan Malatya Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim gören, 9., 10., 11. ve 12. sınıfta öğrenim gören 223 özel yetenekli öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Akademik Erteleme Ölçeği, Akademik Başarıya İlişkin Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeği ve Algılanan Ebeveyn Akademik Başarı Baskısı Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Yapılan regresyon analizi sonucunda bilişsel çarpıtma ve algılanan ebeveyn başarı baskısının birlikte özel yetenekli öğrencilerde akademik ertelemenin yordayıcısı olduğu ve bu iki değişkenin birlikte toplam varyansın %12’sini açıkladığı bulunmuştur.
Sonuçlar ve Öneriler: Bulgular ışığında ebeveynlere ve eğitimcilere pratik öneriler sunulmuştur.
Etik izin dosyalar bölümüne eklenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Talented Education |
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | November 3, 2024 |
Submission Date | March 19, 2024 |
Acceptance Date | July 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 22 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.