Öğretmenlik Uygulaması dersi öğretmen adaylarının öğretmenlik becerileriyle tanışmasına fırsat veren bir derstir. Öğretmen adaylarının lisans eğitimi boyunca aldıkları teorik derslerin uygulamalı bir şekilde yapılmasına olanak sağlayan bu ders öğretmenlik mesleğine yönelik önemli katkılar sağlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşımı ile yapılmış olan bu çalışmada amaçlı örneklem kullanılmıştır. Bu çalışma, 2023- 2024 eğitim öğretim yılında bir devlet üniversitesinin okul öncesi eğitimi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 10 okul öncesi öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcı öğretmen adaylarından veri toplamak için açık uçlu görüşme formu oluşturulmuştur. Bu form aracılığıyla toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bu çalışmada, Öğretmenlik Uygulaması derslerine ilişkin bulgular ve günlük planlarına ilişkin bulgular olmak üzere iki ana bulgu ortaya çıkarılmıştır. Öğretmenlik Uygulaması dersine ilişkin olarak dersin öğretmen adaylarına katkıları ve ders alınan süreçte karşılaştıkları zorluklar ele alınmıştır. Öğretmenlik Uygulaması dersinde hazırlanan günlük planlara ilişkin olarak da günlük plan hazırlarken karşılaşılan zorluklar ve planlarını uygulama esnasında karşılaştıkları zorluklar ortaya iki alt başlıkta ortaya çıkarılmıştır. Öğretmenlik Uygulama ders saatlerinin arttırılması ve öğretmen adaylarına günlük planlarında destek olunması önerilmiştir.
The Teaching Practice course provides an opportunity for pre-service teachers to get acquainted with teaching skills. This course, which allows preservice teachers to apply the theoretical knowledge they have learnt during their undergraduate education in a practical way, provides important contributions to the teaching profession. A qualitative method was applied within phenomenological approach. Purposeful sampling used to gather data. This study was conducted with 10 preschool teacher candidates studying in the preschool education teaching department of a state university in the 2023-2024 academic year. An open-ended interview form was created to collect data from the participating pre-service teachers. The data collected through this form and was analyzed with content analysis. In this study, two main findings were revealed: findings regarding the Teaching Practice courses and findings regarding daily plans. The contributions of the course to pre-service teachers and the difficulties they encountered during the course were discussed. Regarding the daily plans prepared in the Teaching Practice course, the difficulties encountered while preparing a daily plan and the difficulties they encountered during the implementation of their plans were concluded under two subheadings. It was suggested that the Teaching Practice course hours be increased and that prospective teachers be supported in their daily plans.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Development Education |
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | November 3, 2024 |
Submission Date | August 7, 2024 |
Acceptance Date | September 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 22 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.