Bu çalışmanın amacı, 2023 Eğitim Vizyonunun ilkokul düzeyindeki hedeflerini sınıf öğretmeni adayları bağlamında değerlendirmektir. İlgili amaç doğrultusunda, bu araştırma 2018-2019 öğretim yılında 320 sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel bir araştırmadır. Veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul ile ilgili 2023 eğitim vizyonu hedeflerinin neredeyse tamamını yüksek derecede destekledikleri görülmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının en çok destekledikleri eğitim vizyonu hedefleri “Birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan okulların ihtiyaçları doğrultusunda öğretmen eğitimi yapılması ve öğrenciler için ek eğitim materyali desteği sağlanması”, “Okulların, bölgelerindeki bilim merkezleri, müzeler, sanat merkezleri, teknoparklar ve üniversitelerle iş birliklerinin artırılması” ve “Şartları elverişsiz okulların kaynak planlanmasında öncelikli hâle getirilmesi”dir. Ancak sınıf öğretmeni adaylarının en az destekledikleri ya da kararsız kaldıkları hedeflerin de “İkili eğitimin tümüyle kaldırılması” ve “Yardımcı kaynak ihtiyacını büyük ölçüde ortadan kaldıracak düzenlemelerin yapılması”, “Yatılı okulların imkânlarından faydalanılarak çocukların yaz dönemlerinde bölgesel değişim programlarına katılımına yönelik çalışmalar yapılması” olduğu görülmektedir.
The aim of this study is to evaluate the primary education goals set out in the 2023 Education Vision within the context of primary school teacher candidates. This study was conducted on a sample of 320 first, second, third, and fourth year teacher candidates between 2018 and 2019. This is a quantitative study. Surveys were used as the tool of data collection. It was observed that the students had strongly supported almost all of the goals set out in the education vision. Goals such as “Supporting education and extra supplies in line with the needs of combined classrooms”, “Increasing cooperation between schools and regional science centers, museums, art galleries, technical parks, and universities, and “giving priority resource planning for schools operating under unfavorable conditions” were the most strongly supported by teachers. On the other hand, students did not support or were undecided about goals such as “phasing out double-shift teaching”, “arranging to remove the need for study aids to a large degree”, and “having students participate in regional summer exchange programs through the use of boarding schools”.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | February 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.