Research Article
BibTex RIS Cite

2023 Eğitim Vizyonu ve Sınıf Öğretmeni Adayları

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 11, 31.12.2020

Abstract

Bu çalışmanın amacı, 2023 Eğitim Vizyonunun ilkokul düzeyindeki hedeflerini sınıf öğretmeni adayları bağlamında değerlendirmektir. İlgili amaç doğrultusunda, bu araştırma 2018-2019 öğretim yılında 320 sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel bir araştırmadır. Veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul ile ilgili 2023 eğitim vizyonu hedeflerinin neredeyse tamamını yüksek derecede destekledikleri görülmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının en çok destekledikleri eğitim vizyonu hedefleri “Birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan okulların ihtiyaçları doğrultusunda öğretmen eğitimi yapılması ve öğrenciler için ek eğitim materyali desteği sağlanması”, “Okulların, bölgelerindeki bilim merkezleri, müzeler, sanat merkezleri, teknoparklar ve üniversitelerle iş birliklerinin artırılması” ve “Şartları elverişsiz okulların kaynak planlanmasında öncelikli hâle getirilmesi”dir. Ancak sınıf öğretmeni adaylarının en az destekledikleri ya da kararsız kaldıkları hedeflerin de “İkili eğitimin tümüyle kaldırılması” ve “Yardımcı kaynak ihtiyacını büyük ölçüde ortadan kaldıracak düzenlemelerin yapılması”, “Yatılı okulların imkânlarından faydalanılarak çocukların yaz dönemlerinde bölgesel değişim programlarına katılımına yönelik çalışmalar yapılması” olduğu görülmektedir.

References

  • 2023 Eğitim Vizyonu (2019). http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden 07.07.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Akyüz, Y. (2012). Türk eğitim tarihi M.Ö. 1000 - M.S. 2012. (Gözden geçirilmiş 22. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chandra, S. S. & Sharma, R. K. (2004). Principles of education. New Delhi: Atlantic Publishers & Distributors.
  • Cooper, B. S., Cibulka, J. G. & Fusarelli, L. D. (Eds.). (2008). Handbook of education politics and policy. New York: Routledge.
  • Doğan, S. (2019). 2023 Eğitim Vizyonu Belgesine ilişkin okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(2), 571-592.
  • Duran, E. ve Kurt, M. (2019). 2023 Eğitim Vizyonuna ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 3(1), 90-106.
  • Elçiçek, Z. & Han, B. (2018). Evaluatıon of 2023 educatıon vısıon. International Social Sciences and Education Conference (ISSEC 2018) (ss. 250-258).
  • Ertürk, A. (2020). 2023 Eğitim Vizyonu: Sorunlara çare mi?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-25.
  • Köç, A ve Ünal, O. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 Eğitim Vizyonuna yönelik görüşlerinin incelenmesi. Journal of Innovative Research in Social Studies, 1(2), 65-79.
  • Köksal, H. (2019). 2023 eğitim vizyon belgesi, tekillik ve transhümanizm. Journal of Research in Education and Society, 6(1), 145-157.
  • MEB (2019). 2023 Eğitim vizyonu açıklandı. https://www.meb.gov.tr/2023-egitim-vizyonu-aciklandi/haber/17298/tr adresinden 23.06.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Moss, M. (2011). Education and its Discontents: Teaching, the humanities, and the ımportance of a liberal education in the age of mass ınformation. United Kingdom: Lexington Books.
  • OECD (2003). Education Policy Analysis 2003. http://www.oecd.org/education/school/ educationpolicyanalysis-2003edition.htm adresinden 21.07.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Özer, M. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu ve mesleki ve teknik eğitimde yeni hedefler. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 425-435.
  • Sharma, R. N. & Sharma, R. K. (2006). Problems of education in India. Atlantic Publishers & Distributors.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tarhan, M. (2019). MEB 2023 eğitim vizyonu çerçevesince Türkiye’de girişimcilik eğitiminin geleceğine yönelik bir değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 667-682.
  • Tezcan, M. (1985). Eğitim sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 150.

2023 Educational Vision and Primary School Teacher Candidates

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 11, 31.12.2020

Abstract

The aim of this study is to evaluate the primary education goals set out in the 2023 Education Vision within the context of primary school teacher candidates. This study was conducted on a sample of 320 first, second, third, and fourth year teacher candidates between 2018 and 2019. This is a quantitative study. Surveys were used as the tool of data collection. It was observed that the students had strongly supported almost all of the goals set out in the education vision. Goals such as “Supporting education and extra supplies in line with the needs of combined classrooms”, “Increasing cooperation between schools and regional science centers, museums, art galleries, technical parks, and universities, and “giving priority resource planning for schools operating under unfavorable conditions” were the most strongly supported by teachers. On the other hand, students did not support or were undecided about goals such as “phasing out double-shift teaching”, “arranging to remove the need for study aids to a large degree”, and “having students participate in regional summer exchange programs through the use of boarding schools”.

References

  • 2023 Eğitim Vizyonu (2019). http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden 07.07.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Akyüz, Y. (2012). Türk eğitim tarihi M.Ö. 1000 - M.S. 2012. (Gözden geçirilmiş 22. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chandra, S. S. & Sharma, R. K. (2004). Principles of education. New Delhi: Atlantic Publishers & Distributors.
  • Cooper, B. S., Cibulka, J. G. & Fusarelli, L. D. (Eds.). (2008). Handbook of education politics and policy. New York: Routledge.
  • Doğan, S. (2019). 2023 Eğitim Vizyonu Belgesine ilişkin okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(2), 571-592.
  • Duran, E. ve Kurt, M. (2019). 2023 Eğitim Vizyonuna ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 3(1), 90-106.
  • Elçiçek, Z. & Han, B. (2018). Evaluatıon of 2023 educatıon vısıon. International Social Sciences and Education Conference (ISSEC 2018) (ss. 250-258).
  • Ertürk, A. (2020). 2023 Eğitim Vizyonu: Sorunlara çare mi?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-25.
  • Köç, A ve Ünal, O. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 Eğitim Vizyonuna yönelik görüşlerinin incelenmesi. Journal of Innovative Research in Social Studies, 1(2), 65-79.
  • Köksal, H. (2019). 2023 eğitim vizyon belgesi, tekillik ve transhümanizm. Journal of Research in Education and Society, 6(1), 145-157.
  • MEB (2019). 2023 Eğitim vizyonu açıklandı. https://www.meb.gov.tr/2023-egitim-vizyonu-aciklandi/haber/17298/tr adresinden 23.06.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Moss, M. (2011). Education and its Discontents: Teaching, the humanities, and the ımportance of a liberal education in the age of mass ınformation. United Kingdom: Lexington Books.
  • OECD (2003). Education Policy Analysis 2003. http://www.oecd.org/education/school/ educationpolicyanalysis-2003edition.htm adresinden 21.07.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Özer, M. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu ve mesleki ve teknik eğitimde yeni hedefler. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 425-435.
  • Sharma, R. N. & Sharma, R. K. (2006). Problems of education in India. Atlantic Publishers & Distributors.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tarhan, M. (2019). MEB 2023 eğitim vizyonu çerçevesince Türkiye’de girişimcilik eğitiminin geleceğine yönelik bir değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 667-682.
  • Tezcan, M. (1985). Eğitim sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 150.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Sayım Aktay 0000-0002-5301-0099

Elif Gülay 0000-0002-9765-4769

Ceren Selvi 0000-0002-7606-4292

Publication Date December 31, 2020
Submission Date February 10, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Aktay, S., Gülay, E., & Selvi, C. (2020). 2023 Eğitim Vizyonu ve Sınıf Öğretmeni Adayları. International Primary Education Research Journal, 4(1), 1-11.