Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Using Web 2.0 Tools in Geometry Instruction on the Academic Performance of 3rd Grade Primary School Students

Year 2025, Volume: 9 Issue: 3, 351 - 364, 30.11.2025

Abstract

The aim of this study is to determine the effect of Web 2.0 tools on academic performance in the 3rd-grade primary school mathematics course. A mixed-method research design was employed, integrating both quantitative and qualitative data. Quantitative data were collected through an achievement test, while qualitative data were gathered via a semi-structured interview. The study group consisted of 35 third-grade students enrolled in a private school in Eskişehir during the 2020-2021 academic year. The qualitative component of the research included nine students selected based on their pretest and posttest academic performance in the experimental group, as well as the teacher of the experimental group. Quantitative data were analyzed using t-tests, whereas qualitative data were examined through content analysis. According to the achievement test results, the findings indicate that although students in both the experimental and control groups successfully learned the geometry concepts outlined in the third-grade Mathematics Curriculum, the impact of Web 2.0 tools did not produce a significant difference in overall academic performance between the groups.

References

  • Akbaba, K., & Ertaş-Kılıç, H. (2022). Web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin fene ve teknoloji kullanımına yönelik tutumlarına etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 130-139. https://doi.org/10.17556/erziefd.880542
  • Akgün, A., Özden, M., Çinici, A., Aslan, A., et al. (2014). Teknoloji destekli öğretimin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 27-46. https://doi.org/10.17755/esosder.97729
  • Akkuş, E. B., & Gök, B. (2024). İlkokul matematik öğretiminde kullanılan dijital teknoloji araçlarının başarıya etkisi—Derleme çalışması. Journal of Computer and Education Research, 12(23), 164-183. https://doi.org/10.18009/jcer.1394932
  • Aksoy, T. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocukların eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Temel Eğitim Dergisi, 11, 30-38. https://doi.org/10.52105/temelegitim.11.3
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1), 43-4.
  • Almalı, H., & Yeşiltaş, E. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının Web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 165-182.
  • Arabacı, İ. B., & Akıllı, C. (2021). English teachers’ views on the use of Web 2.0 tools in educational environments. Asian Journal of Education and Training, 7(2), 115–125. https://doi.org/10.20448/journal.522.2021.72.115.125
  • Aydın, A. M. (2022). Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi açısından günümüz öğrenci ihtiyaçlarının incelenmesi. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 5(3), 234-251. https://doi.org/10.52848/ijls.1083692
  • Azid, N., Hasan, R., Nazarudin, N. F. M., & Md-Ali, R. (2020). Embracing industrial revolution 4.0: the effect of using Web 2.0 tools on primary schools’ students’ mathematics achievement (fraction). International Journal of Instruction, 1(3), 711–728. https://doi.org/10.29333/iji.2020.13348a
  • Bal, H. Ç., & Çavdar, S. S. (2023). Endüstri 4.0 teknolojilerinin ve değişen emek piyasalarının iktisadi kalkınmaya etkileri. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 10(99), 2484-2495.
  • Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (13. Baskı). Pegem Akademi.
  • Banaz, E. (2024). 2024 Türkiye yüzyılı maarif modeli ortaokul Türkçe dersi öğretim programı’nın dijital okuryazarlık açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 279-290. https://doi.org/10.48066/kusob.1483671
  • Bayram Yılmaz, B., & Ertem, H. Y. (2025). The impact of Web 2.0 tools on academic achievement: teachers’ perspectives. Route Educational & Social Science Journal, 12(2), 129–142. Https://doi.org/10.17121/ressjournal.3628
  • Beşaltı, M., & Kul, Ü. (2021). Oyun tabanlı bir uygulamanın ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitimde kesirleri öğrenme öz yeterliklerine ve başarılarına etkisi. Türk Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Dergisi, 11(63), 505-520.
  • Büyükgebiz Koca, E., & Tunca, M. Z. (2020). İnternet ve sosyal medya bağımlılığının öğrenciler üzerindeki etkilerine dair bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4(1), 77-103. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.597820
  • Çakıcı, L. (2018). Dijital öykü temelli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı, motivasyon ve matematik etkinliklerine yönelik tutumları üzerine etkisi [Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi].
  • Çalaman, V. F., & Demirbaş, E. (2024). Çocuklarda teknolojinin getirdiği risklerden kaçınma ve bilinçli internet kullanımını destekleyen çalışmalar. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13, 31-58. https://doi.org/10.54557/karataysad.1519907
  • Çelebi, C., & Satırlı, H. (2021). Web 2.0 araçlarının ilkokul seviyesinde kullanım alanları. Instructional Technology and Lifelong Learning, 2(1), 75-110. Https://doi.org/10.52911/itall.938122
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. Sage. Dinç, M. (2015). Teknoloji bağımlılığı ve gençlik. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 3(3), 31-65.
  • Elemam, M., Aboeldahab, A., Waleed, K., Mando, R., Sadeq, R., Sultan, R., ... & Qaisar, R. (2024). The impact of technostress on caregivers of primary and secondary school children during distance learning throughout the COVID-19 pandemic. Educational Media International, 61(3), 303–320.
  • Ergül Sönmez, E., & Çakır, H. (2021). Effect of Web 2.0 technologies on academic performance: A meta-analysis study. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 5(1), 108-127. https://doi.org/10.46328/ijtes.161
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16, 171–190. https://doi.org/10.1007/s10956-006-9027-1
  • Falk, J., & Dierking, L. (2019). Reimagining public science education: The role of lifelong free-choice learning. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 1, 10. https://doi.org/10.1186/s43031-019-0013-x
  • Greenhow, C., Robelia, B., & Hughes, J. E. (2009). Learning, teaching, and scholarship in a digital age: Web 2.0 and classroom research. Educational Researcher, 38(4), 246–259. https://doi.org/10.3102/0013189X09336671
  • Howell, S., & O’Donnell, B. (2017). Digital trends and initiatives in education: The changing landscape for Canadian content. Ontario Media Development Corporation. https://doi.org/10.21497/sefad.1033057
  • İncekara, H., & Taşdemir, Ş. (2019). Matematikte dört işlem becerisinin geliştirilmesi için dijital oyun tasarımı ve öğrenci başarısına etkileri. Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 5(3), 227-236.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527. https://doi.org/10.37669/milliegitim.720556
  • Işık, Z., & Karal, Y. (2023). Web 2.0 Araçlarının temel eğitimde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Öğretim Teknolojileri Ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 12(1), 1-13. https://doi.org/10.51960/jitte.1197621
  • Izgı Onbaşılı, Ü. & Sezginsoy Şeker, B. (2021). Distance education in the Covid-19 pandemic period: opinions of primary pre-service teachers about teaching practice course. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(4), 726-744.
  • Kalip, K., & Çöl, M. (2020). Teknolojiyle bağlantılı yeni davranışsal bozukluklar [Recent behavioral disorders due to technology]. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5(2), 318–333.
  • Karadağ, B. F., & Garip, S. (2021). Türkçe öğretiminde web 2.0 uygulaması olarak learningapps’ın kullanımı. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374
  • Kırık, A. M. (2014). Historical development of distance education and its situation in Turkey. Marmara Commun. J. 21, 73–94. https://doi.org/10.17829/midr.20142110299
  • Köde, K., & Çoklar, A. N. (2020). Öğretmenlerin dijital ve dijital olmayan materyalleri seçim ve kullanım kriterlerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 893-909.
  • Korkmaz, Ö., Vergili, M., Çakır, R., & Erdoğmuş, F. U. (2019). Plickers Web 2.0 ölçme ve değerlendirme uygulamasının öğrencilerin sınav kaygıları ve başarıları üzerine etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), https://dergipark.org.tr/en/pub/gebd/issue/47331/518131
  • Korucu, A. T., & Sezer, C. (2016). Web 2.0 teknolojilerini kullanma sıklığının ders başarısı üzerindeki etkisine yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 379-394.
  • Kurt, S., Ceylan, E., Bodur, A. Yüksel, G. (2023). Dijital dönüşüm ve öğrenci değerleri üzerindeki etkisi: öğretmen görüşlerine dayalı bir araştırma. International Academic Social Resources Journal, 8(49), 2652-2662. http://dx.doi.org/10.29228/ASRJOU RNAL.69444
  • Kuş-Gürbey, S., & Büyük, U. (2024). Eğitime teknoloji entegrasyonu: Web 2.0 araçları. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 28-40. https://doi.org/10.47479/ihead.1279043
  • Livingstone, S. (2015). Digital technologies in the lives of young people. In C. Davies & J. Coleman (Eds.), Oxford Review of Education.
  • Luo, L. (2010). Web 2.0 integration in information literacy instruction: An overview. Journal of Academic Librarianship, 36(1), 32–40.
  • MEB (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları ortak metni. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Moyer, P. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educ. Stud. Math., 47, 175-197. https://doi.org/10.1023/A:1014596316942
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. & Razak Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addictions. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.005
  • O’Reilly, T. (2005). What is Web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software? O'Reilly Media.
  • Öztop, F. (2022). Matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının matematik motivasyonunu artırmadaki etkililiği: bir meta-analiz çalışması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 15-26.
  • Öztop, F., & Toptaş, V. (2019). İlkokul öğrenci velilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir değerlendirme. İlköğretim Online Dergisi,1043-1068. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.609714
  • Pilli, O., & Aksu, M. (2013). The effects of computer-assisted instruction on the achievement, attitudes, and retention of fourth-grade mathematics students in North Cyprus. Computers & Education, 62(1), 62–71. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.10.010
  • Şahin, N. (2021). Dijital hikâye uygulamalarının öğrencilerin motivasyonları üzerindeki etkisinin bazı moderatör değişkenler açısından incelenmesi: meta analiz çalışması. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 46, 119-138.
  • Tucker, S., & Kimbrell, J. (2013). The impact of Web 2.0, Web 3.0, and Web 4.0 technologies used in distance education. ICERI2013 Proceedings, 6803–6809.
  • Türkben, T., & Alptekin, E. (2023). Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçları ile dijital hikâye oluşturma yeterliği. Milli Eğitim Dergisi, 52(238), 909-932. Https://doi.org/10.37669/milliegitim.1090534
  • Ukdem, Ş & Çetin, H. (2022). Investigating the impact of interventions using concrete and virtual manipulatives on 3rd-grade students' fraction concept and motivation. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(3). 1113-1131.
  • Yaşaroğlu, C., & Gelmez, F. (2022). İlkokul öğrencilerinin pandemi dönemi çevirimiçi derslere katılımlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 9(3), 415-430. https://doi.org/10.33907/turkjes.1060705
  • Yenilmez, K., Eray, M., Delil, A., Tuna, A.vd. Yılmaz, N. (2010). Temel matematik 1-2 (Ed. Kaçar, A.). Pegem Akademi.
  • Yıldız, K. H., & Akyel, Y. (2024). Okul öncesi dönem çocukları ve ilkokul öğrencilerinin teknoloji kullanım düzeylerinin incelenmesi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 7(5), 354–372. https://doi.org/10.26677/TR1010.2024.1397
  • Yucedal, H. (2023). Integrating mobile-assisted language learning (MALL) into EFL classes at a tertiary level. Revista Amazonia Investiga. 12. 92–104. https://doi.org/10.34069/AI/2023.62.02.7.

Geometri Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerin Akademik Performansına Etkisi

Year 2025, Volume: 9 Issue: 3, 351 - 364, 30.11.2025

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilkokul 3. sınıf matematik dersinde Web 2.0 araçlarının akademik performansa etkisini belirlemektir. Araştırmada, nicel ve nitel verilerin beraber kullanıldığı karma araştırma yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmadaki nicel veriler, başarı testinden; nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ili Tepebaşı ilçesinde bulunan özel bir okulda öğrenim gören 3. sınıf seviyesinde 35 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel bölümünü ise deney grubundaki ön test ve son test akademik başarılarına göre seçilen 9 öğrenci ve deney grubu öğrencilerinin sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri t-testleri, nitel verileri ise içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, araştırmanın başarı testine göre deney ve kontrol grubundaki öğrenciler Matematik Öğretim Program’ındaki 3. sınıf seviyesinde belirlenen geometri kazanımlarını kavradıkları tespit edilmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin derslerde Web 2.0 gibi teknoloji entegrasyonu konusunda olumlu görüş bildirmişler ve bu uygulamaların ders materyali olarak kabul edilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Derslerde öğrencilere Web 2.0 araçlarını keşfedebilme imkanının verilmesi gerektiği ve teknoloji entegrasyonunun sınıflarda daha fazla deneyimlenmesi gerektiği düşünülmektedir.

References

  • Akbaba, K., & Ertaş-Kılıç, H. (2022). Web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin fene ve teknoloji kullanımına yönelik tutumlarına etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 130-139. https://doi.org/10.17556/erziefd.880542
  • Akgün, A., Özden, M., Çinici, A., Aslan, A., et al. (2014). Teknoloji destekli öğretimin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 27-46. https://doi.org/10.17755/esosder.97729
  • Akkuş, E. B., & Gök, B. (2024). İlkokul matematik öğretiminde kullanılan dijital teknoloji araçlarının başarıya etkisi—Derleme çalışması. Journal of Computer and Education Research, 12(23), 164-183. https://doi.org/10.18009/jcer.1394932
  • Aksoy, T. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocukların eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Temel Eğitim Dergisi, 11, 30-38. https://doi.org/10.52105/temelegitim.11.3
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1), 43-4.
  • Almalı, H., & Yeşiltaş, E. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının Web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 165-182.
  • Arabacı, İ. B., & Akıllı, C. (2021). English teachers’ views on the use of Web 2.0 tools in educational environments. Asian Journal of Education and Training, 7(2), 115–125. https://doi.org/10.20448/journal.522.2021.72.115.125
  • Aydın, A. M. (2022). Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi açısından günümüz öğrenci ihtiyaçlarının incelenmesi. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 5(3), 234-251. https://doi.org/10.52848/ijls.1083692
  • Azid, N., Hasan, R., Nazarudin, N. F. M., & Md-Ali, R. (2020). Embracing industrial revolution 4.0: the effect of using Web 2.0 tools on primary schools’ students’ mathematics achievement (fraction). International Journal of Instruction, 1(3), 711–728. https://doi.org/10.29333/iji.2020.13348a
  • Bal, H. Ç., & Çavdar, S. S. (2023). Endüstri 4.0 teknolojilerinin ve değişen emek piyasalarının iktisadi kalkınmaya etkileri. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 10(99), 2484-2495.
  • Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (13. Baskı). Pegem Akademi.
  • Banaz, E. (2024). 2024 Türkiye yüzyılı maarif modeli ortaokul Türkçe dersi öğretim programı’nın dijital okuryazarlık açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 279-290. https://doi.org/10.48066/kusob.1483671
  • Bayram Yılmaz, B., & Ertem, H. Y. (2025). The impact of Web 2.0 tools on academic achievement: teachers’ perspectives. Route Educational & Social Science Journal, 12(2), 129–142. Https://doi.org/10.17121/ressjournal.3628
  • Beşaltı, M., & Kul, Ü. (2021). Oyun tabanlı bir uygulamanın ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitimde kesirleri öğrenme öz yeterliklerine ve başarılarına etkisi. Türk Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Dergisi, 11(63), 505-520.
  • Büyükgebiz Koca, E., & Tunca, M. Z. (2020). İnternet ve sosyal medya bağımlılığının öğrenciler üzerindeki etkilerine dair bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4(1), 77-103. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.597820
  • Çakıcı, L. (2018). Dijital öykü temelli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı, motivasyon ve matematik etkinliklerine yönelik tutumları üzerine etkisi [Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi].
  • Çalaman, V. F., & Demirbaş, E. (2024). Çocuklarda teknolojinin getirdiği risklerden kaçınma ve bilinçli internet kullanımını destekleyen çalışmalar. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13, 31-58. https://doi.org/10.54557/karataysad.1519907
  • Çelebi, C., & Satırlı, H. (2021). Web 2.0 araçlarının ilkokul seviyesinde kullanım alanları. Instructional Technology and Lifelong Learning, 2(1), 75-110. Https://doi.org/10.52911/itall.938122
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. Sage. Dinç, M. (2015). Teknoloji bağımlılığı ve gençlik. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 3(3), 31-65.
  • Elemam, M., Aboeldahab, A., Waleed, K., Mando, R., Sadeq, R., Sultan, R., ... & Qaisar, R. (2024). The impact of technostress on caregivers of primary and secondary school children during distance learning throughout the COVID-19 pandemic. Educational Media International, 61(3), 303–320.
  • Ergül Sönmez, E., & Çakır, H. (2021). Effect of Web 2.0 technologies on academic performance: A meta-analysis study. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 5(1), 108-127. https://doi.org/10.46328/ijtes.161
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16, 171–190. https://doi.org/10.1007/s10956-006-9027-1
  • Falk, J., & Dierking, L. (2019). Reimagining public science education: The role of lifelong free-choice learning. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 1, 10. https://doi.org/10.1186/s43031-019-0013-x
  • Greenhow, C., Robelia, B., & Hughes, J. E. (2009). Learning, teaching, and scholarship in a digital age: Web 2.0 and classroom research. Educational Researcher, 38(4), 246–259. https://doi.org/10.3102/0013189X09336671
  • Howell, S., & O’Donnell, B. (2017). Digital trends and initiatives in education: The changing landscape for Canadian content. Ontario Media Development Corporation. https://doi.org/10.21497/sefad.1033057
  • İncekara, H., & Taşdemir, Ş. (2019). Matematikte dört işlem becerisinin geliştirilmesi için dijital oyun tasarımı ve öğrenci başarısına etkileri. Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 5(3), 227-236.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527. https://doi.org/10.37669/milliegitim.720556
  • Işık, Z., & Karal, Y. (2023). Web 2.0 Araçlarının temel eğitimde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Öğretim Teknolojileri Ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 12(1), 1-13. https://doi.org/10.51960/jitte.1197621
  • Izgı Onbaşılı, Ü. & Sezginsoy Şeker, B. (2021). Distance education in the Covid-19 pandemic period: opinions of primary pre-service teachers about teaching practice course. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(4), 726-744.
  • Kalip, K., & Çöl, M. (2020). Teknolojiyle bağlantılı yeni davranışsal bozukluklar [Recent behavioral disorders due to technology]. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5(2), 318–333.
  • Karadağ, B. F., & Garip, S. (2021). Türkçe öğretiminde web 2.0 uygulaması olarak learningapps’ın kullanımı. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374
  • Kırık, A. M. (2014). Historical development of distance education and its situation in Turkey. Marmara Commun. J. 21, 73–94. https://doi.org/10.17829/midr.20142110299
  • Köde, K., & Çoklar, A. N. (2020). Öğretmenlerin dijital ve dijital olmayan materyalleri seçim ve kullanım kriterlerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 893-909.
  • Korkmaz, Ö., Vergili, M., Çakır, R., & Erdoğmuş, F. U. (2019). Plickers Web 2.0 ölçme ve değerlendirme uygulamasının öğrencilerin sınav kaygıları ve başarıları üzerine etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), https://dergipark.org.tr/en/pub/gebd/issue/47331/518131
  • Korucu, A. T., & Sezer, C. (2016). Web 2.0 teknolojilerini kullanma sıklığının ders başarısı üzerindeki etkisine yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 379-394.
  • Kurt, S., Ceylan, E., Bodur, A. Yüksel, G. (2023). Dijital dönüşüm ve öğrenci değerleri üzerindeki etkisi: öğretmen görüşlerine dayalı bir araştırma. International Academic Social Resources Journal, 8(49), 2652-2662. http://dx.doi.org/10.29228/ASRJOU RNAL.69444
  • Kuş-Gürbey, S., & Büyük, U. (2024). Eğitime teknoloji entegrasyonu: Web 2.0 araçları. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 28-40. https://doi.org/10.47479/ihead.1279043
  • Livingstone, S. (2015). Digital technologies in the lives of young people. In C. Davies & J. Coleman (Eds.), Oxford Review of Education.
  • Luo, L. (2010). Web 2.0 integration in information literacy instruction: An overview. Journal of Academic Librarianship, 36(1), 32–40.
  • MEB (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları ortak metni. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Moyer, P. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educ. Stud. Math., 47, 175-197. https://doi.org/10.1023/A:1014596316942
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. & Razak Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addictions. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.005
  • O’Reilly, T. (2005). What is Web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software? O'Reilly Media.
  • Öztop, F. (2022). Matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının matematik motivasyonunu artırmadaki etkililiği: bir meta-analiz çalışması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 15-26.
  • Öztop, F., & Toptaş, V. (2019). İlkokul öğrenci velilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir değerlendirme. İlköğretim Online Dergisi,1043-1068. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.609714
  • Pilli, O., & Aksu, M. (2013). The effects of computer-assisted instruction on the achievement, attitudes, and retention of fourth-grade mathematics students in North Cyprus. Computers & Education, 62(1), 62–71. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.10.010
  • Şahin, N. (2021). Dijital hikâye uygulamalarının öğrencilerin motivasyonları üzerindeki etkisinin bazı moderatör değişkenler açısından incelenmesi: meta analiz çalışması. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 46, 119-138.
  • Tucker, S., & Kimbrell, J. (2013). The impact of Web 2.0, Web 3.0, and Web 4.0 technologies used in distance education. ICERI2013 Proceedings, 6803–6809.
  • Türkben, T., & Alptekin, E. (2023). Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçları ile dijital hikâye oluşturma yeterliği. Milli Eğitim Dergisi, 52(238), 909-932. Https://doi.org/10.37669/milliegitim.1090534
  • Ukdem, Ş & Çetin, H. (2022). Investigating the impact of interventions using concrete and virtual manipulatives on 3rd-grade students' fraction concept and motivation. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(3). 1113-1131.
  • Yaşaroğlu, C., & Gelmez, F. (2022). İlkokul öğrencilerinin pandemi dönemi çevirimiçi derslere katılımlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 9(3), 415-430. https://doi.org/10.33907/turkjes.1060705
  • Yenilmez, K., Eray, M., Delil, A., Tuna, A.vd. Yılmaz, N. (2010). Temel matematik 1-2 (Ed. Kaçar, A.). Pegem Akademi.
  • Yıldız, K. H., & Akyel, Y. (2024). Okul öncesi dönem çocukları ve ilkokul öğrencilerinin teknoloji kullanım düzeylerinin incelenmesi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 7(5), 354–372. https://doi.org/10.26677/TR1010.2024.1397
  • Yucedal, H. (2023). Integrating mobile-assisted language learning (MALL) into EFL classes at a tertiary level. Revista Amazonia Investiga. 12. 92–104. https://doi.org/10.34069/AI/2023.62.02.7.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Primary Education
Journal Section Research Article
Authors

İpek Yılmaz 0000-0002-8791-0933

Ahmet Oğuz Akçay 0000-0003-2109-976X

Early Pub Date December 2, 2025
Publication Date November 30, 2025
Submission Date June 20, 2025
Acceptance Date August 12, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Yılmaz, İ., & Akçay, A. O. (2025). The Effect of Using Web 2.0 Tools in Geometry Instruction on the Academic Performance of 3rd Grade Primary School Students. International Primary Education Research Journal, 9(3), 351-364.