Considering specific
properties of the tourism product, assessment only with abstract information
and promises and tourist's requirement of managing purchase process with such
abstract information have integrated tourism sector with information industry.
The tourism industry tries to fill the perception gap that commitment cannot
fill with information networks. Hotel web sites are an important mediator that
reduces tourists' perception gap and worries. However, this media should not be
approached only as an information service, communication channel or feedback
system. This study focuses on the impact of hotel web design and web engagement
on online purchase intention. A total of 367 valid online questionnaires were
collected to empirically test the structural model using partial least square
(PLS) path modeling approach. The study sample includes guests who have chosen
Dubai hotels and who make reservation through the hotel or agency web sites.
Hotel Web Design Web Engagement Online Purchasing Intention S.O.R. Framework PLS Analysis
Turistik ürünlerin kendine has özellikleri nedeniyle
turistler soyut bilgilerle ve vaatlerle satın alma kararını vermek
zorundadırlar. Turizm endüstrisi bilgi ağlarıyla soyut vaatlerin dolduramadığı
algı boşluğunu doldurmaya çalışmaktadır. Otel web siteleri turistlerin algı
boşluklarını ve kaygılarını azaltan önemli bir medyadır. Fakat bu medyaya
yalnızca bir bilgi servisi, iletişim kanalı veya geribildirim sistemi olarak yaklaşılmamalıdır.
Web siteleri üzerindeki arama davranışı ve bilgilerle sağlanan etkileşim tatil
deneyiminin bir parçası olarak kabul edilmelidir. Bu çalışmada, otel web site
tasarımının ve web bağlılığının satın alma niyeti üzerindeki etkisine ve
ilişkisine odaklanılmaktadır. Araştırmada ölçümler ve yapısal modeli ampirik
olarak test etmek için 367 geçerli çevrimiçi anket formundaki veriler PLS ile
analiz edilmiştir. Çalışma örneklemi, Dubai otellerini seçen ve rezervasyonunu
otel veya acente web siteleri aracılığıyla yapan konukları kapsamaktadır.
Araştırma bulguları otel web site tasarım kalitesinin web site bağlılığını
etkilediği ve bu bağlılığın da memnuniyet ve satın alma niyetine etki ettiğini
göstermektedir.
Otel Web Tasarımı Web Bağlılığı Online Satın Alma Niyeti S.O.R. Çerçevesi PLS Analizi
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3 |