Çalışmada yer alan ifadelerden kitabın İngilizce olan ilk basımının İngilizce konuşan insanlara Azerbaycan ve İran’da yaşayan azınlıkları tanıtmak için yazıldığı anlaşılmaktadır. TüÇalışmada yer alan ifadelerden kitabın İngilizce olan ilk basımının İngilizce konuşan insanlara Azerbaycan ve İran’da yaşayan azınlıkları tanıtmak için yazıldığı anlaşılmaktadır. Türkçe olan basımın ise Türk dünyasına Azerbaycan ve İran’da yaşayan Türkleri tanıtmak amacı ile oluşturulduğu anlaşılmaktadır. Bunun yanı sıra çalışmanın muhtevası incelendiğinde İran’daki azınlıkların yaşadıkları problemlere ışık tutma gayesi gözlemlenmektedir.
Söz konusu çalışma toplam sekiz bölümden oluşmaktadır. Yazar giriş bölümünde etnik konunun tespitinde ortaya çıkan anlaşılmazlık sorununu dile getirmiştir. Bu sorun Azerbaycanlı kimliği üzerinden değerlendirilmektedir. Azerbaycan’da devlet kurulmasının Azerbaycan kimliğine tesiri üzerinde durulmuştur. Aras Nehri’nin kuzeyinde konumlanan ve Rus politikalarına maruz kalan Azerbaycanlıların çok az kısmı Rus kimliğini benimsemiştir. Azerbaycanlıların büyük kısmı Türk kimliğini her zaman ön planda tutmuşlardır. İran’da Azerbaycan kimliği ise ortak bir kimlik olarak kalmıştır. Genel anlamda halk, kendilerini Fars kimliğinden ayırarak öz kimliklerinin farkında olmuşlardır. Bilhassa dil hususunda haklarının genişletilmesini talep etmektedirler. Bunun yanı sıra kendilerini İran kimliği ile bağdaştıranlar da vardır. Bir kısmı ise temel kimliklerini Azerbaycanlı olarak görse de bu konuda herhangi bir teşebbüste bulunmamaktadır. Çalışmada ulus, etnik grup ve ulusal kimlik gibi ibareler gerek İran’dan gerekse başka ülkelerden örnekler sunularak değerlendirilmiştir.
rkçe olan basımın ise Türk dünyasına Azerbaycan ve İran’da yaşayan Türkleri tanıtmak amacı ile oluşturulduğu anlaşılmaktadır. Bunun yanı sıra çalışmanın muhtevası incelendiğinde İran’daki azınlıkların yaşadıkları problemlere ışık tutma gayesi gözlemlenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 4 |