Bölgede öne çıkan iki önemli devlet olarak Türkiye ve İran, birbirleriyle uzun bir komşuluk ilişkisine sahip olmuş ve bu ilişki çeşitli alanlarda birleştirici ve ayrıştırıcı mahiyete sahip bir tarihsel mirası meydana getirmiştir. Söz konusu iki ülke arasındaki bu tarihi birikim akademik çalışmalarda çoğunlukla siyasi ve askeri alanlarda kendini gösterirken kültürel alanın -özellikle bazı dönemlerde çok daha canlı olmasına karşın- diğer alanların gölgesinde kaldığı görülmektedir. Tanıtımını yaptığımız bu çalışmada Osmanlı Devleti ve onun ardılı olan Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde faaliyet gösteren İstanbul İranlıları Okulu’nun iki ülke arasındaki kültürel etkileşimde nasıl bir konuma ve işleve sahip olduğu dönemin arşiv belgelerinden istifade edilmek suretiyle ortaya konulmuştur.
As two prominent states in the region, Turkey and Iran have had a long neighborly relationship with each other, and this relationship has created a historical heritage that has a unifying and divisive nature in various fields. While this historical accumulation between the two countries in question mostly manifests itself in political and military fields in academic studies, it is seen that the cultural field -although it is much more lively in some periods- is overshadowed by other fields. In this study, which we have introduced, the position and function of the Istanbul Iranian School operating in the Ottoman Empire and its successor, the Republic of Turkey, in the cultural interaction between the two countries has been revealed by making use of the archive documents of the period.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | History of The Social Sciences, History of Specific Fields (Other) |
Journal Section | Kitap İncelemesi |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 11 |