Bu araştırma genel bağlamda medyadaki kadın temsilinin politik olduğundan hareketle günümüz popüler kitle iletişim araçlarından internet kullanım alanı olarak sosyal medyadaki İslami kadın temsillerinin okumasını gerçekleştirmiştir. Türkiye’deki ataerkil toplum yapısı ile medya temsil ve söylemleri arasındaki ilişkisellik bu yapıyı kırmaya değil meşrulaştırmaya yönelik inşa edilmektedir; bu çalışmanın öncelikli amacı bunu sorunsallaştırmaktır. Araştırmamızın ikincil bir amacı kadın ve meta(laşma) kavramlarının ilişkiselliğini sorunsallaştırmaktır. Kapitalist sistemde kadın ve bedeni bir meta muamelesi görmekte, hem üretim hem de tüketim için bir amaç olarak kullanılmaktadır. Bu ilişkisellik çoğu zaman gerek popüler sinema, gerekse kadın dergileri gibi kitle iletişim araçları bağlamında sıklıkla çalışılmıştır. Bu araştırmayı diğerlerinden farklı kılmaya çalışan olan Türkiye’de son beş yılda siyasal İslamın belki de bir uzantısı olarak ‘popülerleşen’ İslami kadın dergilerinin ve bu dergilere ait sosyal medya kaynaşma alanlarının incelenmiş olmasıdır.
Çalışmamızın odak noktası Ala dergisi olup, bu derginin tıpkı facebook gibi bir sosyal paylaşım alanı olan Ala Loca sitesinin eleştirel analizi yapılmıştır. Araştırmamızda söylemanalizi yöntemi uygulanmış olup, kuramsal bağlamdaki tartışmamız ‘yabancılaşma’,metalaşma’, ‘fetiş’, ‘toplumsal cinsiyet/kadın olmak’, ‘tüketim’, ‘sınıf’ ve ‘temsili kavramları üzerinden temellendirilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3 |