Küreselleşme; “değişim” ve “rekabet” faktörlerini dünya gündeminin merkezine yerleştirmiştir. Bunlara ayak uydurmak ise yine küreselleşmenin bir ürünü olan “Bilgi Çağı” nı hatırlatmaktadır. Bilgi Çağı, değerli bilgiye sahip olabilmeyi ve onu kullanabilmeyi gerekli kılmaktadır. Bu gereklilik, işletmeler için çok önemli bir stratejik unsur niteliğindedir. Bilgi kavramı, son dönemlerde, stratejik yönetim bağlamında çeşitli araştırmalara konu olmaktadır. Bilgiyi, rekabet avantajı, kaynak tabanlı görüş ve entelektüel sermaye ile ilişkilendirerek irdeleyen çalışmalar ise ilk sıralarda yer almaktadır. Entelektüel sermaye, kaynak tabanlı görüşe göre “işletme performansının kaynağı” ve “rekabet avantajı elde etme yolunda önemli bir anahtar” olarak kabul edilmektedir. Bundan dolayı; entelektüel sermaye ve onun rekabet avantajı yaratmadaki etkisi, günümüz işletmecilerinin ve araştırmacılarının önemle üzerinde durdukları konular arasındadır. Bahsedilen görüşlerin ışığında, işletmeler açısından entelektüel sermayenin rekabet avantajı yaratmadaki etkilerini incelemeyi amaçlayan bu çalışmanın yapılması düşünülmüştür. Çalışmada öncelikli olarak; rekabet, rekabet avantajı ve entelektüel sermaye kavramlarının netleştirilmesine yönelik bir çerçeve sunulmuştur. Daha sonra ise entelektüel sermayenin rekabet avantajı yaratmadaki önemi ele alınmıştır.
With the onset of globalization, adapting to change and competition have become inevitable constants in the world of business. As a result, keeping up with these constants has led to another product of globalization: The “Information Age” which requires businesses to possess much more than the mere ability to utilize information and knowledge at hand but to capitalize on intellectual property in order to gain competitive advantage. Recent studies examine the “concept” of information as it relates to business, strategic management and gaining competitive advantage. For example, according to the resource-based view on the subject, intellectual capital is “the source of the business performance” and “an important key to gain competitive advantage.” Therefore, intellectual capital and its effects on creating competitive advantage are among the issues contemporary managers and researchers concentrate. In light of the above-mentioned views, this study has been designed to explore the effects of intellectual capital on the creation of competitive advantage. The study is primarily aimed at clarifying the concepts of competition, competitive advantage and intellectual capital. Finally, the importance of intellectual capital in the creation of competitive advantage is discussed.
Competition Competition Advantage Competition Capability Human Capital Intellectual Capital
Other ID | JA23EM82NF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 13 Issue: 1 |