İşsiz olanların, işsizliğin yoğun olduğu dönemlerde iş arama sürelerinin uzun olması ve bu uzun süre içerisinde iş bulamamaları, olumsuz etkilenmelerini sağlamaktadır. Böyle bir süreç, hem işsizliği artırmakta hem de bireysel ve toplumsal sorunların artışını beraberinde getirmektedir. İş arayanlar bu süreç içerisinde desteksiz kalarak işsiz sayısını artırmakta ve bir danışmanla görüşmeden girilen işyerlerinde mutlu olamamaktadırlar. İşsizlerin iş arama sürecinde, iş arama yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmaları ve durumlarına en uygun işi seçebilmelerinin sağlanması ile ülkenin sahip olduğu insan kaynağı daha etkin ve verimli kullanılabilecektir. Bu hedeflere ulaşılmasına yardımcı olan İş Danışmanlığı hizmetleri, finansal kriz sonrasında önem kazanmaktadır. Bu çalışmada işsizlik sorununun çözümünde İş Danışmanlığı hizmetlerinin önemi ve iş arayanların bu hizmetlere olan yaklaşımları ve farkındalık düzeyi değerlendirilecektir. Yalova ilinde bu hizmetin hangi düzeyde olduğu yapılan anketin değerlendirilmesi ile anlaşılmaya çalışılacaktır.
Jobless people are negatively affected in the period, when unemployment rate is very high, if the job searching process is very long and they can’t find a job in the long process. This process both increases the rate of unemployment and the problems of society. In this period, if the unemployed find a job, without the guidance of a job counselor, they may be unsatisfied with the job they find. Human resources in a country, is going to be more effective and productive provided that they get proper information about job searching and its methods. If so, they will be able to choose the best one during the process of job searching. Job Counseling services that help in reaching these aims are becoming more important after the financial crises. The level of awareness and the approach of jobless people to the value of Job Counseling services and their importance in the fight against unemployment is evaluated in this paper. The survey that was conducted in Yalova, is going to be investigated to understand the level of the services.
Other ID | JA23FF64UG |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 13 Issue: 2 |