PDPDVÈ PH]KHSOHULQ GRèUX DQODëÈOPDVÈQÈ HQJHOOH\HQ |QHPOL ELU VRUXQVDO ROD UDN NDUëÈPÈ]GD GXUPDNWDGÈU $\QÈ ëHNLOGH IÈUDN JHOHQHNOHULQLQ ELUELUOHULQH EDNÈë ELoLPOHUL GH EX ELOLP GDOÈ DoÈVÈQGDQ |QHPOLGLU1 %X PDNDOHGH é]NHYvªQLQ .HëIXªO *XPPH2 DGOÈ HVHULQLQ 0XWH]LOH NÈVPÈ WHUFPH HGLOHUHN éEkGL\\HªQLQ 0XWH]LOH\H EDNÈëÈ GHèHUOHQGLULOHFHNWLU é]NHYvª\L WHUFLK HWPHPL]LQ QHGHQL HVH ULQLQ G|UGQF FLOGLQLQ EDëWDQ VRQD PH]KHSOHU WDULKL ND\QDèÈ ëHNOLQGH \D]ÈO
Mu’tezile Hz. Peygamber’in vefatından sonra Müslüman toplumun sosyo-kültürel hayatında yaşanan değişmeler sonucu ortaya çıkan siyasi ve itikadî krizlere felsefeden güç alarak akılcı yöntemlerle çözüm bulmaya çalışan rasyonalist bir fırka olarak bilinmektedir. Mu’tezile hakkında çok şey biliyor olmamıza rağmen İbâdî kaynakların Mu’tezile’ye bakışı hakkında yeterli bilgiye sahip değiliz. Bu makalede İbâdî mezhepler tarihçisi İzkevî’nin Keşfu’l-Gumme adlı eserinde yer alan “Mu’tezile bölümünden yola çıkarak İbâdiyye’nin Mu’tezile’ye bakışını ortaya koymaya çalışacağız.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 1 |
Journal of Islamic Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).