Amerika Birleşik Devletleri kendi hegemonyasını ve
ideolojisini oluşturmak için ve politik söylemini güçlendirmek için kitle
iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanmaktadır. Hollywood sineması bu
kitle iletişim araçları içerisinde büyük bir önem arz ederek, politik söylemin,
ideolojik ve hegemonik yapının oluşturulmasında etkili bir araç olarak öne
çıkmaktadır. Bu incelemede Van Dijk’in ideolojik söylem analiz yöntemi
kullanılarak ABD’nin kendi söylemini Hollywood filmleri aracılığıyla nasıl
kitlelere ilettiği ve de belirli toplum veya toplulukların kendi küresel
amaçları bağlamında nasıl hedef gösterdiğine ulaşılamaya çalışılmıştır.
USA has effectively used the mass media in order to
constitute its own hegemony and ideology and to strenghten its political
discourse. Hollywood cinema, which has crucial importance among these media,
comes to the forefront as an influential instrument in generating the political
discourse and ideological and hegemonic construction. In this paper, by using
Van Dijk’s political discourse analysis method it is aimed to analyse how
Hollywood films manipulate masses through the discourses and how they
fictionalise the viewers in the context of their own global targets.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 15, 2016 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 3 |