Bazı şehirler için marka şehir
çalışmalarının en önemli faktörlerinden biri kültürel mirastır. Bu çalışmada
marka şehir pazarlaması için kültürel miras tutumları, farkındalığı, sadakati
ve prestijinin ekonomik değer oluşturmadaki rolü ve marka şehir ekonomik değeri
içinde algılanan şehir kalitesi, satın alma niyeti ve şehri yeniden ziyaret
etme niyetinin pazar performansına etkisi incelenmektedir. Çalışmanın amacı,
kültürel miras tutumlarına, farkındalık, sadakat, prestij ve şehrin ekonomik
değerine dikkat çekerek marka şehir pazar çalışmalarına katkıda bulunmaktır.
Çalışma sahası olarak Sinop ili, kültürel mirası çok olan ve marka şehir
söylemleri durumu üzerine seçilmiştir. Diğer bir ifadeyle, Sinop’taki kültürel
miras zenginliği ve markalaşma söylemleri bu çalışmaya sevk etmiştir.
165 kişiyle gerçekleştirilen anket sonuçlarına
göre kültürel miras performansı içinde tutum, farkındalık ve prestij ekonomik
değeri etkilemede anlamlı bulunurken, sadakatin ekonomik değer üzerindeki
etkisi anlamlı bulunmamıştır. Bununla birlikte kültürel miras tutumu,
farkındalığı, prestiji değişkenlerinin sadakat ile birlikte marka şehir pazar
performansını etkilemede anlamlı bulunmuştur.
Ekonomik değer altında incelenen algılanan kalite, satın alma niyeti ve
yeniden ziyaret niyeti marka şehir pazar performansını etkilediği
belirlenmiştir. Araştırma sonucu, özellikle miras bakımından zengin olan
şehirlerin, markalaşırken kültürel mirasın ekonomik değerini göz ardı
etmemeleri ve marka şehir pazar performansındaki rolünü dikkate almaları
gerektiğini göstermektedir.
For some cities one of the most important
elements of brand city studies is cultural heritage. In this study, the role of
cultural heritage attitudes, awareness, loyalty and prestige in the creation of
economic value and under the economic value; perceived city quality, intention
to buy, intention to revisit the city have been examined on brand city market
performance. The aim of the study is to contribute to the brand city marketing
studies by getting attention to cultural heritage attitude, awareness, loyalty,
prestige and economic value. Sinop province which has been selected a case
study that has been considered as rich city with cultural heritage with the
reason of its discursive situation on city branding.
According to survey results conducted by 165
people, cultural heritage has been significant in the relation with the
cultural heritage attitudes, awareness and prestige but the effect of loyalty
has not been significant on brand city market performance. However, the
significance of the cultural heritage attitude, awareness, prestige and loyalty
variables has been significant in the effect on brand city market performance.
At the end of this research it has been found that the perceived quality,
economic value, and revisit intention examined under the economic value
affected the brand city market performance.
This research has been pointed to the rich cities with heritage should
not ignore the economic value of cultural heritage in branding and should take
attention the role of cultural heritage in brand market performance.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2019 |
Submission Date | October 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 4 |