Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının baskın öğrenme stillerinin belirlenmesi ve bu stillerin cinsiyet,
sınıf düzeyi, okul öncesi eğitim alma durumu, mezun oldukları lise türü ve bölümü, anne-baba eğitim düzeyi
değişkenlerinden etkilenip etkilenmediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntemlerinden
survey yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2007-2008 eğitim öğretim dönemi Rize Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programının her sınıf düzeyinde bulunan 4’er şube içerisinden rastgele
seçilen 1’er şubesi oluşturmaktadır. Sözkonusu şube mevcudutlarının ortalama 40’ar kişiden oluşması sebebiyle;
1., 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören toplam 193 öğretmen adayı ile çalışma yürütülmüştür. Adayların baskın
öğrenme stilleri Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler ki-kare testi ve
betimsel istatistik yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının genel olarak baskın öğrenme
stillerinin değiştiren ve yerleştiren olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrenme stilleri, sınıf düzeylerine göre anlamlı
farklılık gösterirken; cinsiyet, okul öncesi eğitim alma durumu, mezun oldukları lise türü ve bölümü, anne-baba
eğitim düzeylerine bağlı olarak anlamlı farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.
Determining the dominant learning styles of pre-service teachers and exploring that if these styles affected
by variables such as gender, grade, pre-school education, department graduated from high school, education
levels of parents or not have been aimed in this study. Survey method among descriptive methods has been used
in the study. Sample of the study is total 193, 1st, 2nd, 3rd and 4th graders of pre-service teachers at Education
Department of Rize University in 2007- 2008 autumn educational term. The dominant learning style of 193 preservice
teachers in this study have been determined by using Kolb Learning Styles Inventory. Data about these
styles held by using SPSS package programme, are analyzed by using descriptive statistical methods and chisquare
test. Pre-service teachers are seen generally as ones who diverger and accomodator dominant learning
styles. Although learning styles show significant difference according to grade levels, it is found out that they are
not influenced by the variables such as gender, pre-school education, department graduated from high school
and education levels of parents.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2011 |
Submission Date | June 15, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International