Bu
çalışma, Gardner’ın beşli zihin tasnifi çerçevesinde bir bölüm olarak sınıf
öğretmenliğine ve sınıf öğretmenlerinin zihin dünyasına yakından bakmayı
amaçlamakta ve tespit edilen hususları sade bir dille okuyucuya sunmayı
hedeflemektedir. Çalışmada, araştırmacıların ve bilhassa sınıf öğretmenlerinin
bahsi geçen zihin formlarının anlamı ve önemi ile en iyi şekilde nasıl
geliştirilebileceği hakkında düşünmelerini sağlayacağı umulsa da çalışmanın
hitap ettiği kitle daha geniştir. Çünkü zihin tiplerini geliştirme işi,
Gardner’ın da vurguladığı gibi, sadece araştırmacıların ve öğretmenlerin
sorumluluğunda değildir. Herkes bu sorumluluğun ortağıdır. Bu bakımdan bu
çalışmanın konusu, 21.yy’da yaşamakta olduğumuz hızlı değişim ve dönüşüm
sürecinin ve bilim dallarındaki gelişmelerin niteliksel anlamda değişime
uğrattığı her “birey”i yakından ilgilendirmektedir.
This study aims, within the framework of
the quinary mind classification of Gardner, at having a closer look into school
teaching as a department and the mind world of our school teachers, and targets
at presenting the specified matters to readers with a plain language. Although
we hope that the study would make researches, particularly school teachers,
think on the meaning and significance of the mentioned mental forms as well as
how to develop them in the best way, the audience of the study is even wider.
Because the work of improving mind types is, as emphasized by Gardner, not
under the liability of researchers and teachers. Everyone is a partner of that
responsibility. Therefore, the subject of this study closely concerns every
“individual” that has been transformed in qualitative terms due to the rapid
change and transformation process we experience in the 21st century
as well as to the developments in scientific branches.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 17, 2017 |
Submission Date | September 18, 2017 |
Acceptance Date | October 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458