Review
BibTex RIS Cite

Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 51 - 60, 17.11.2017

Abstract

Bu
çalışma, Gardner’ın beşli zihin tasnifi çerçevesinde bir bölüm olarak sınıf
öğretmenliğine ve sınıf öğretmenlerinin zihin dünyasına yakından bakmayı
amaçlamakta ve tespit edilen hususları sade bir dille okuyucuya sunmayı
hedeflemektedir. Çalışmada, araştırmacıların ve bilhassa sınıf öğretmenlerinin
bahsi geçen zihin formlarının anlamı ve önemi ile en iyi şekilde nasıl
geliştirilebileceği hakkında düşünmelerini sağlayacağı umulsa da çalışmanın
hitap ettiği kitle daha geniştir. Çünkü zihin tiplerini geliştirme işi,
Gardner’ın da vurguladığı gibi, sadece araştırmacıların ve öğretmenlerin
sorumluluğunda değildir. Herkes bu sorumluluğun ortağıdır. Bu bakımdan bu
çalışmanın konusu, 21.yy’da yaşamakta olduğumuz hızlı değişim ve dönüşüm
sürecinin ve bilim dallarındaki gelişmelerin niteliksel anlamda değişime
uğrattığı her “birey”i yakından ilgilendirmektedir. 

References

  • Akgündüz, H. (2013). Hurafe ve gerçek ikileminde eğitim: Eğitime kuramsal ve tarihsel yaklaşımlar. İstanbul: Hayat Akademi Yayınları. Andreasen, N. (2009). Yaratıcı beyin (Çev.: K. Güney). 2. Baskı, Ankara: Arkadaş Yayınları. Aran, Ö. C. ve Senemoğlu, N. (2014). Disiplinli zihin özellikleri açısından fen eğitiminin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (4), s. 46-59. Aydın-Yılmaz, Z. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı. İlköğretim Online, 5 (1), s. 1-6. Canbulat, T., Kula, S., Şahin M., Tamtürk, M. ve Eskicioğlu, A. P. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının kütüphane kullanma alışkanlıklarının geliştirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, s. 157-168. Elkatmış, M. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıkları. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), s. 1223-1240. Gardner, H. (2007). Geleceği inşa edecek beş zihin (Çev.: F. Şar ve A. H. Gül). İstanbul: Optimist Yayınları. Gasset, J. O. (1992). Kütlelerin isyanı (Çev.: N. Muallimoğlu). İstanbul: Bedir Yayınevi. Gasset, J. O. (1998). Üniversitenin misyonu (Çev.: N. G. Işık). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Günday, Ş. (2002). Zihin felsefesi. Bursa: ASA Yayınları. Gür, T. M. (2003). Araştırma ve eğitimde disiplinler arasılık. Eğitimin geleceği: Üniversitelerin ve eğitimin değişen paradigması (s. 181-209), İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınları. Haynes, F. (2002). Eğitimde etik (Çev.: S. Kunt-Akbaş). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Kesgin, A. (2009). Etik üstüne. Dinî Araştırmalar Dergisi, 12 (35), s. 143-160. Öner, D. (2010). Öğretmenin bilgisi özel bir bilgi midir? Öğretmek için gereken bilgiye kuramsal bir bakış. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, Cilt: 27, No: 2, s.23-32. Özcan, M. (2011). Bilgi çağında öğretmen eğitimi, nitelikleri ve gücü bir reform önerisi. Ankara: TED Yayınları. Özgen, M. K. (2015). Açık zihin ve kapalı zihin. The Journal of Academic Social Science Studies, No: 34, pp. 155-169. Ryan, T. G. ve Bisson, J. (2011). Can ethics be thought?. International Journal of Bussiness and Social Science, 2 (12), pp. 44-52. Saracaloğlu, S. ve Karasakaloğlu, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması (Adnan Menderes ve Uludağ Üniversiteleri örneği). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), s. 457-480. Sennett, R. (2005). Saygı: Eşit olmayan bir dünyada (Çev.: Ü. Bardak)., İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Solms, M. ve Turnbull, O. (2013). Beyin ve iç dünya: Özel deneyimin sinirbilimine giriş. İstanbul: Metis Bilim. Solso, R. L., Maclin, M. K. ve Maclin, O. H. (2009). Bilişsel psikoloji.2. Baskı, İstanbul: Bayrak Matbaacılık. Şimşek, N. ve Boz, N. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının uzunluk ölçme konusunda pedagojik alan bilgilerinin öğrenci kavrayışları bağlamında incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education (CIJE), Vol: 4, No: 3, pp. 10-30.

In the Light of the Mind Classification of Gardner an Attempted Analysis on Primary Teachers

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 51 - 60, 17.11.2017

Abstract

This study aims, within the framework of
the quinary mind classification of Gardner, at having a closer look into school
teaching as a department and the mind world of our school teachers, and targets
at presenting the specified matters to readers with a plain language. Although
we hope that the study would make researches, particularly school teachers,
think on the meaning and significance of the mentioned mental forms as well as
how to develop them in the best way, the audience of the study is even wider.
Because the work of improving mind types is, as emphasized by Gardner, not
under the liability of researchers and teachers. Everyone is a partner of that
responsibility. Therefore, the subject of this study closely concerns every
“individual” that has been transformed in qualitative terms due to the rapid
change and transformation process we experience in the 21st century
as well as to the developments in scientific branches. 

References

  • Akgündüz, H. (2013). Hurafe ve gerçek ikileminde eğitim: Eğitime kuramsal ve tarihsel yaklaşımlar. İstanbul: Hayat Akademi Yayınları. Andreasen, N. (2009). Yaratıcı beyin (Çev.: K. Güney). 2. Baskı, Ankara: Arkadaş Yayınları. Aran, Ö. C. ve Senemoğlu, N. (2014). Disiplinli zihin özellikleri açısından fen eğitiminin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (4), s. 46-59. Aydın-Yılmaz, Z. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı. İlköğretim Online, 5 (1), s. 1-6. Canbulat, T., Kula, S., Şahin M., Tamtürk, M. ve Eskicioğlu, A. P. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının kütüphane kullanma alışkanlıklarının geliştirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, s. 157-168. Elkatmış, M. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıkları. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), s. 1223-1240. Gardner, H. (2007). Geleceği inşa edecek beş zihin (Çev.: F. Şar ve A. H. Gül). İstanbul: Optimist Yayınları. Gasset, J. O. (1992). Kütlelerin isyanı (Çev.: N. Muallimoğlu). İstanbul: Bedir Yayınevi. Gasset, J. O. (1998). Üniversitenin misyonu (Çev.: N. G. Işık). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Günday, Ş. (2002). Zihin felsefesi. Bursa: ASA Yayınları. Gür, T. M. (2003). Araştırma ve eğitimde disiplinler arasılık. Eğitimin geleceği: Üniversitelerin ve eğitimin değişen paradigması (s. 181-209), İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınları. Haynes, F. (2002). Eğitimde etik (Çev.: S. Kunt-Akbaş). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Kesgin, A. (2009). Etik üstüne. Dinî Araştırmalar Dergisi, 12 (35), s. 143-160. Öner, D. (2010). Öğretmenin bilgisi özel bir bilgi midir? Öğretmek için gereken bilgiye kuramsal bir bakış. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, Cilt: 27, No: 2, s.23-32. Özcan, M. (2011). Bilgi çağında öğretmen eğitimi, nitelikleri ve gücü bir reform önerisi. Ankara: TED Yayınları. Özgen, M. K. (2015). Açık zihin ve kapalı zihin. The Journal of Academic Social Science Studies, No: 34, pp. 155-169. Ryan, T. G. ve Bisson, J. (2011). Can ethics be thought?. International Journal of Bussiness and Social Science, 2 (12), pp. 44-52. Saracaloğlu, S. ve Karasakaloğlu, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması (Adnan Menderes ve Uludağ Üniversiteleri örneği). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), s. 457-480. Sennett, R. (2005). Saygı: Eşit olmayan bir dünyada (Çev.: Ü. Bardak)., İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Solms, M. ve Turnbull, O. (2013). Beyin ve iç dünya: Özel deneyimin sinirbilimine giriş. İstanbul: Metis Bilim. Solso, R. L., Maclin, M. K. ve Maclin, O. H. (2009). Bilişsel psikoloji.2. Baskı, İstanbul: Bayrak Matbaacılık. Şimşek, N. ve Boz, N. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının uzunluk ölçme konusunda pedagojik alan bilgilerinin öğrenci kavrayışları bağlamında incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education (CIJE), Vol: 4, No: 3, pp. 10-30.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Nilgün Dağ

Publication Date November 17, 2017
Submission Date September 18, 2017
Acceptance Date October 9, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Dağ, N. (2017). Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 3(1), 51-60.
AMA Dağ N. Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi. ISSEJ. November 2017;3(1):51-60.
Chicago Dağ, Nilgün. “Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 3, no. 1 (November 2017): 51-60.
EndNote Dağ N (November 1, 2017) Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 3 1 51–60.
IEEE N. Dağ, “Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi”, ISSEJ, vol. 3, no. 1, pp. 51–60, 2017.
ISNAD Dağ, Nilgün. “Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 3/1 (November 2017), 51-60.
JAMA Dağ N. Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi. ISSEJ. 2017;3:51–60.
MLA Dağ, Nilgün. “Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 3, no. 1, 2017, pp. 51-60.
Vancouver Dağ N. Gardner’ın Zihin Tasnifi Işığında Sınıf Öğretmenlerine İlişkin Bir Tahlil Denemesi. ISSEJ. 2017;3(1):51-60.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International