Günümüzde gelişen
teknolojiyle birlikte bilgisayar destekli ders sunumu eğitim-öğretim
faaliyetleri içerisinde önemli bir yere sahip olmuştur. Sadece coğrafya
alanında değil diğer bütün alanlarda da interaktif ders sunumu
kullanılmaktadır. Coğrafya derslerinde kullanılmaya başlanan interaktif ders
sunumları ile konularla ilgili resimler, haritalar, grafikler, tablolar,
videolar, hareketli görüntüler ve hatta animasyonlarla canlandırmalar
yapılabildiği için sunulan bilgi somutlaştırılabilmektedir. Bu sayede
somutlaştırılan bilgiler daha kalıcı hale gelmektedir. Ayrıca bu yöntemle
gerçekleştirilen ders sunumları hem öğrenciye hem de öğretmene kolaylıklar
sağlamakta ve dolayısı ile öğretimin hızını olumlu yönde etkilemektedir.
Bu araştırmada
geleceğin öğretmen adaylarının bilgisayar destekli ders sunumu ile ilgili
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmamızda Nevşehir
Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliğinde,
Sınıf Öğretmenliğinde ve Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümünde öğrenim
gören 107 öğrencinin görüşlerine anket uygulamak suretiyle başvurulmuştur.
Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS istatistik paket programı
kullanılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde betimsel istatistiklerden aritmetik ortalama, standart sapma,
frekans, yüzde değerleri, t-testi ve tek
yönlü varyans analizi olan Anova kullanılmıştır.
Araştırmadan çıkan
sonuçlara göre; bilgisayar destekli ders sunumunun coğrafya öğretimine uygun
olduğu, uygulandığında etkin ve kalıcı öğrenme sağladığı, dersi ilgi çekici
hale getirdiği, öğretmen ile öğrenci arasındaki etkileşimi arttırdığı tespit
edilmiştir. Coğrafya derslerinde kullanılan haritaların, grafiklerin, videoların,
animasyonların ve şekillerin öğrencilerin öğrenme düzeylerine pozitif yönde
etki sağladığı görülmüştür.
Ancak geleceğin
öğretmenleri bu yöntemle ders sunumu hazırlamak için kendilerini orta düzeyde
yeterli görmekte iken, bölüm öğretim elemanlarını interaktif ders sunumunda iyi
düzeyde yeterli bulmaktadırlar. Cinsiyet değişkeni dikkate alındığında ise kız
öğrencilerin erkek öğrencilere göre kendilerini interaktif ders sunumu
hazırlamada daha az yeterli gördükleri sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | April 7, 2019 |
Acceptance Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458