Teknoloji çağı ya da bilgi çağı
olarak adlandırılan günümüz dünyası hızlı bir şekilde değişmektedir. Kişinin beşikten mezara devam eden eğitim
sürecinin en etkili ve faydalı bir şekilde yürütülebilmesi için teknoloji
eğitim faaliyetlerine dahil edilmelidir. Her bilim dalı kendi ilgi alanına ve
kendi gereksinimleri çerçevesinde teknolojiden faydalanmaya çalışmaktadır.
Coğrafya bilimi bu konuda diğer bilim dallarına göre daha fazla teknolojiye
ihtiyaç duymaktadır. Özellikle coğrafya eğitiminde aktif bir öğrenme ortamının
oluşturulabilmesi için teknoloji çağının hızla gelişen internet, bilgisayar
gibi birçok olanağı bünyesinde barındıran akıllı tahta sistemlerinden
faydalanılması gerekmektedir.
Türkiye’de
gerek özel eğitim kurumlarında gerekse devletin eğitim kurumlarında aktif bir
öğrenim ortamının sağlanması için akıllı tahta sisteminin bulunduğu sınıflar
hızlı bir şekilde kurulmaya başlanmıştır. Bu çalışmada da son yıllarda hızla
artan akıllı tahta sistemlerinin bulunduğu sınıfların coğrafya eğitimine
etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 9. Sınıfta eğitim gören 200
öğrenci denek olarak kullanılmıştır. Uygulanan anket sonuçları SPSS programı
ile analiz edilerek akıllı tahta kullanımının coğrafya dersi eğitimi üzerindeki
etkilileri değerlendirilmiştir.
Today's world is changing rapidly. The
main reason for this change is technology. It is imperative that human beings
benefit from the technology to complete their education in the best way. In addition to other disciplines, geography
needs to make more use of technology due to its structure. In this respect, it
would be very useful to use smart board systems in geography education. In this
study, the effect of smart board systems on geography education is aimed. For
this purpose, a questionnaire was applied to 200 students who were educated in
geography. The results of the survey were analyzed with the help of SPSS
program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | April 10, 2019 |
Acceptance Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International