Research Article
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Cite

Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı

Year 2019, Volume 5, Issue 1, 25 - 34, 30.06.2019

Abstract

Teknoloji çağı ya da bilgi çağı olarak adlandırılan günümüz dünyası hızlı bir şekilde değişmektedir.  Kişinin beşikten mezara devam eden eğitim sürecinin en etkili ve faydalı bir şekilde yürütülebilmesi için teknoloji eğitim faaliyetlerine dahil edilmelidir. Her bilim dalı kendi ilgi alanına ve kendi gereksinimleri çerçevesinde teknolojiden faydalanmaya çalışmaktadır. Coğrafya bilimi bu konuda diğer bilim dallarına göre daha fazla teknolojiye ihtiyaç duymaktadır. Özellikle coğrafya eğitiminde aktif bir öğrenme ortamının oluşturulabilmesi için teknoloji çağının hızla gelişen internet, bilgisayar gibi birçok olanağı bünyesinde barındıran akıllı tahta sistemlerinden faydalanılması gerekmektedir.

            Türkiye’de gerek özel eğitim kurumlarında gerekse devletin eğitim kurumlarında aktif bir öğrenim ortamının sağlanması için akıllı tahta sisteminin bulunduğu sınıflar hızlı bir şekilde kurulmaya başlanmıştır. Bu çalışmada da son yıllarda hızla artan akıllı tahta sistemlerinin bulunduğu sınıfların coğrafya eğitimine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 9. Sınıfta eğitim gören 200 öğrenci denek olarak kullanılmıştır. Uygulanan anket sonuçları SPSS programı ile analiz edilerek akıllı tahta kullanımının coğrafya dersi eğitimi üzerindeki etkilileri değerlendirilmiştir.

References

  • Akpınar, Y. ve Altun, A.(2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online Dergisi, 13(1), 1-4.
  • Ates, M. (2010). Ortaogretim cografya derslerinde akilli tahta kullanimi. Marmara Cografya Dergisi, 22, 409-427.
  • Bransford, J., Brown, A. & Cockıng, R. (2000). How people learn: brain, mind, experience and school. National Academic Press, Washington, DC.
  • Demirci, A.(2008). Özel Öğretim Kurumlarında Coğrafya Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojisinden Yararlanması. Marmara Coğrafya Dergisi, 17, 27-44.
  • Demirer, V., & Sak, N. (2015). Türkiye’de bilişim teknolojileri (BT) eğitimi ve BT öğretmenlerin değişen rolleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 434-448.
  • MEB (2007). BT entegrasyonu temel araştırması raporu. 16.12.2018 tarihinde http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/3298/course/section/1180/BT%20Entegrasyonu.p df adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012). FATİH Projesi Öğretmen Eğitimi Birimi. 15.12.2018 tarihinde http://eogrenim.meb.gov.tr adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Salman, Ş. (2013). Fatih Projesi kapsamında yer alan öğretmen ve öğrencilerin projeden beklentileri ve bilişim teknolojileri kullanımına karşı algıları üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Serpil, T. (2005). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanımı performans göstergeleri, öğrenci görüşleri ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Suı, D.Z., Bednarz, R.S. (1999). The Message is the Medium: Geographic Education in the Age of the Internet. Journal of Geography, 98(3), 93-99.
  • Şahin, Y. T., Yıldırım, S. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Şaşan, H., 2002. ‘Yapılandırmacı Öğrenme’, Yaşadıkça Eğitim, 74-75, 49-52.

Use of Smart Board in High School Geography Courses

Year 2019, Volume 5, Issue 1, 25 - 34, 30.06.2019

Abstract

Today's world is changing rapidly. The main reason for this change is technology. It is imperative that human beings benefit from the technology to complete their education in the best way.  In addition to other disciplines, geography needs to make more use of technology due to its structure. In this respect, it would be very useful to use smart board systems in geography education. In this study, the effect of smart board systems on geography education is aimed. For this purpose, a questionnaire was applied to 200 students who were educated in geography. The results of the survey were analyzed with the help of SPSS program. 

References

  • Akpınar, Y. ve Altun, A.(2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online Dergisi, 13(1), 1-4.
  • Ates, M. (2010). Ortaogretim cografya derslerinde akilli tahta kullanimi. Marmara Cografya Dergisi, 22, 409-427.
  • Bransford, J., Brown, A. & Cockıng, R. (2000). How people learn: brain, mind, experience and school. National Academic Press, Washington, DC.
  • Demirci, A.(2008). Özel Öğretim Kurumlarında Coğrafya Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojisinden Yararlanması. Marmara Coğrafya Dergisi, 17, 27-44.
  • Demirer, V., & Sak, N. (2015). Türkiye’de bilişim teknolojileri (BT) eğitimi ve BT öğretmenlerin değişen rolleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 434-448.
  • MEB (2007). BT entegrasyonu temel araştırması raporu. 16.12.2018 tarihinde http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/3298/course/section/1180/BT%20Entegrasyonu.p df adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012). FATİH Projesi Öğretmen Eğitimi Birimi. 15.12.2018 tarihinde http://eogrenim.meb.gov.tr adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Salman, Ş. (2013). Fatih Projesi kapsamında yer alan öğretmen ve öğrencilerin projeden beklentileri ve bilişim teknolojileri kullanımına karşı algıları üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Serpil, T. (2005). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanımı performans göstergeleri, öğrenci görüşleri ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Suı, D.Z., Bednarz, R.S. (1999). The Message is the Medium: Geographic Education in the Age of the Internet. Journal of Geography, 98(3), 93-99.
  • Şahin, Y. T., Yıldırım, S. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Şaşan, H., 2002. ‘Yapılandırmacı Öğrenme’, Yaşadıkça Eğitim, 74-75, 49-52.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Cihat SANCAR (Primary Author)
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
0000-0002-1659-5294
Türkiye

Publication Date June 30, 2019
Application Date April 10, 2019
Acceptance Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019, Volume 5, Issue 1

Cite

Bibtex @research article { issej552102, journal = {Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi}, issn = {}, eissn = {2146-6297}, address = {}, publisher = {Abdulkadir UZUNÖZ}, year = {2019}, volume = {5}, pages = {25 - 34}, doi = {}, title = {Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı}, key = {cite}, author = {Sancar, Mustafa Cihat} }
APA Sancar, M. C. (2019). Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı . Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi , 5 (1) , 25-34 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/issej/issue/46630/552102
MLA Sancar, M. C. "Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı" . Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 (2019 ): 25-34 <https://dergipark.org.tr/en/pub/issej/issue/46630/552102>
Chicago Sancar, M. C. "Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı". Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 (2019 ): 25-34
RIS TY - JOUR T1 - Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı AU - Mustafa Cihat Sancar Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 25 EP - 34 VL - 5 IS - 1 SN - -2146-6297 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 International Social Sciences Education Journal Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı %A Mustafa Cihat Sancar %T Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı %D 2019 %J Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi %P -2146-6297 %V 5 %N 1 %R %U
ISNAD Sancar, Mustafa Cihat . "Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı". Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 / 1 (June 2019): 25-34 .
AMA Sancar M. C. Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. ISSEJ. 2019; 5(1): 25-34.
Vancouver Sancar M. C. Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi. 2019; 5(1): 25-34.
IEEE M. C. Sancar , "Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı", Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 25-34, Jun. 2019

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International