Teknoloji çağı ya da bilgi çağı olarak adlandırılan günümüz dünyası hızlı bir şekilde değişmektedir. Kişinin beşikten mezara devam eden eğitim sürecinin en etkili ve faydalı bir şekilde yürütülebilmesi için teknoloji eğitim faaliyetlerine dahil edilmelidir. Her bilim dalı kendi ilgi alanına ve kendi gereksinimleri çerçevesinde teknolojiden faydalanmaya çalışmaktadır. Coğrafya bilimi bu konuda diğer bilim dallarına göre daha fazla teknolojiye ihtiyaç duymaktadır. Özellikle coğrafya eğitiminde aktif bir öğrenme ortamının oluşturulabilmesi için teknoloji çağının hızla gelişen internet, bilgisayar gibi birçok olanağı bünyesinde barındıran akıllı tahta sistemlerinden faydalanılması gerekmektedir.
Türkiye’de gerek özel eğitim kurumlarında gerekse devletin eğitim kurumlarında aktif bir öğrenim ortamının sağlanması için akıllı tahta sisteminin bulunduğu sınıflar hızlı bir şekilde kurulmaya başlanmıştır. Bu çalışmada da son yıllarda hızla artan akıllı tahta sistemlerinin bulunduğu sınıfların coğrafya eğitimine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 9. Sınıfta eğitim gören 200 öğrenci denek olarak kullanılmıştır. Uygulanan anket sonuçları SPSS programı ile analiz edilerek akıllı tahta kullanımının coğrafya dersi eğitimi üzerindeki etkilileri değerlendirilmiştir.
Today's world is changing rapidly. The main reason for this change is technology. It is imperative that human beings benefit from the technology to complete their education in the best way. In addition to other disciplines, geography needs to make more use of technology due to its structure. In this respect, it would be very useful to use smart board systems in geography education. In this study, the effect of smart board systems on geography education is aimed. For this purpose, a questionnaire was applied to 200 students who were educated in geography. The results of the survey were analyzed with the help of SPSS program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Application Date | April 10, 2019 |
Acceptance Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019, Volume 5, Issue 1 |
Bibtex | @research article { issej552102, journal = {Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi}, issn = {}, eissn = {2146-6297}, address = {}, publisher = {Abdulkadir UZUNÖZ}, year = {2019}, volume = {5}, pages = {25 - 34}, doi = {}, title = {Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı}, key = {cite}, author = {Sancar, Mustafa Cihat} } |
APA | Sancar, M. C. (2019). Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı . Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi , 5 (1) , 25-34 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/issej/issue/46630/552102 |
MLA | Sancar, M. C. "Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı" . Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 (2019 ): 25-34 <https://dergipark.org.tr/en/pub/issej/issue/46630/552102> |
Chicago | Sancar, M. C. "Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı". Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 (2019 ): 25-34 |
RIS | TY - JOUR T1 - Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı AU - Mustafa Cihat Sancar Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 25 EP - 34 VL - 5 IS - 1 SN - -2146-6297 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 International Social Sciences Education Journal Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı %A Mustafa Cihat Sancar %T Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı %D 2019 %J Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi %P -2146-6297 %V 5 %N 1 %R %U |
ISNAD | Sancar, Mustafa Cihat . "Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı". Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 / 1 (June 2019): 25-34 . |
AMA | Sancar M. C. Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. ISSEJ. 2019; 5(1): 25-34. |
Vancouver | Sancar M. C. Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi. 2019; 5(1): 25-34. |
IEEE | M. C. Sancar , "Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı", Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 25-34, Jun. 2019 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International