Research Article
BibTex RIS Cite

Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 25 - 34, 30.06.2019

Abstract

Teknoloji çağı ya da bilgi çağı
olarak adlandırılan günümüz dünyası hızlı bir şekilde değişmektedir.  Kişinin beşikten mezara devam eden eğitim
sürecinin en etkili ve faydalı bir şekilde yürütülebilmesi için teknoloji
eğitim faaliyetlerine dahil edilmelidir. Her bilim dalı kendi ilgi alanına ve
kendi gereksinimleri çerçevesinde teknolojiden faydalanmaya çalışmaktadır.
Coğrafya bilimi bu konuda diğer bilim dallarına göre daha fazla teknolojiye
ihtiyaç duymaktadır. Özellikle coğrafya eğitiminde aktif bir öğrenme ortamının
oluşturulabilmesi için teknoloji çağının hızla gelişen internet, bilgisayar
gibi birçok olanağı bünyesinde barındıran akıllı tahta sistemlerinden
faydalanılması gerekmektedir.



            Türkiye’de
gerek özel eğitim kurumlarında gerekse devletin eğitim kurumlarında aktif bir
öğrenim ortamının sağlanması için akıllı tahta sisteminin bulunduğu sınıflar
hızlı bir şekilde kurulmaya başlanmıştır. Bu çalışmada da son yıllarda hızla
artan akıllı tahta sistemlerinin bulunduğu sınıfların coğrafya eğitimine
etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 9. Sınıfta eğitim gören 200
öğrenci denek olarak kullanılmıştır. Uygulanan anket sonuçları SPSS programı
ile analiz edilerek akıllı tahta kullanımının coğrafya dersi eğitimi üzerindeki
etkilileri değerlendirilmiştir.

References

  • Akpınar, Y. ve Altun, A.(2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online Dergisi, 13(1), 1-4.
  • Ates, M. (2010). Ortaogretim cografya derslerinde akilli tahta kullanimi. Marmara Cografya Dergisi, 22, 409-427.
  • Bransford, J., Brown, A. & Cockıng, R. (2000). How people learn: brain, mind, experience and school. National Academic Press, Washington, DC.
  • Demirci, A.(2008). Özel Öğretim Kurumlarında Coğrafya Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojisinden Yararlanması. Marmara Coğrafya Dergisi, 17, 27-44.
  • Demirer, V., & Sak, N. (2015). Türkiye’de bilişim teknolojileri (BT) eğitimi ve BT öğretmenlerin değişen rolleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 434-448.
  • MEB (2007). BT entegrasyonu temel araştırması raporu. 16.12.2018 tarihinde http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/3298/course/section/1180/BT%20Entegrasyonu.p df adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012). FATİH Projesi Öğretmen Eğitimi Birimi. 15.12.2018 tarihinde http://eogrenim.meb.gov.tr adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Salman, Ş. (2013). Fatih Projesi kapsamında yer alan öğretmen ve öğrencilerin projeden beklentileri ve bilişim teknolojileri kullanımına karşı algıları üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Serpil, T. (2005). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanımı performans göstergeleri, öğrenci görüşleri ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Suı, D.Z., Bednarz, R.S. (1999). The Message is the Medium: Geographic Education in the Age of the Internet. Journal of Geography, 98(3), 93-99.
  • Şahin, Y. T., Yıldırım, S. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Şaşan, H., 2002. ‘Yapılandırmacı Öğrenme’, Yaşadıkça Eğitim, 74-75, 49-52.

Use of Smart Board in High School Geography Courses

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 25 - 34, 30.06.2019

Abstract

Today's world is changing rapidly. The
main reason for this change is technology. It is imperative that human beings
benefit from the technology to complete their education in the best way.  In addition to other disciplines, geography
needs to make more use of technology due to its structure. In this respect, it
would be very useful to use smart board systems in geography education. In this
study, the effect of smart board systems on geography education is aimed. For
this purpose, a questionnaire was applied to 200 students who were educated in
geography. The results of the survey were analyzed with the help of SPSS
program. 

References

  • Akpınar, Y. ve Altun, A.(2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online Dergisi, 13(1), 1-4.
  • Ates, M. (2010). Ortaogretim cografya derslerinde akilli tahta kullanimi. Marmara Cografya Dergisi, 22, 409-427.
  • Bransford, J., Brown, A. & Cockıng, R. (2000). How people learn: brain, mind, experience and school. National Academic Press, Washington, DC.
  • Demirci, A.(2008). Özel Öğretim Kurumlarında Coğrafya Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojisinden Yararlanması. Marmara Coğrafya Dergisi, 17, 27-44.
  • Demirer, V., & Sak, N. (2015). Türkiye’de bilişim teknolojileri (BT) eğitimi ve BT öğretmenlerin değişen rolleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 434-448.
  • MEB (2007). BT entegrasyonu temel araştırması raporu. 16.12.2018 tarihinde http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/3298/course/section/1180/BT%20Entegrasyonu.p df adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012). FATİH Projesi Öğretmen Eğitimi Birimi. 15.12.2018 tarihinde http://eogrenim.meb.gov.tr adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Salman, Ş. (2013). Fatih Projesi kapsamında yer alan öğretmen ve öğrencilerin projeden beklentileri ve bilişim teknolojileri kullanımına karşı algıları üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Serpil, T. (2005). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanımı performans göstergeleri, öğrenci görüşleri ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Suı, D.Z., Bednarz, R.S. (1999). The Message is the Medium: Geographic Education in the Age of the Internet. Journal of Geography, 98(3), 93-99.
  • Şahin, Y. T., Yıldırım, S. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Şaşan, H., 2002. ‘Yapılandırmacı Öğrenme’, Yaşadıkça Eğitim, 74-75, 49-52.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Cihat Sancar 0000-0002-1659-5294

Publication Date June 30, 2019
Submission Date April 10, 2019
Acceptance Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Sancar, M. C. (2019). Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 5(1), 25-34.
AMA Sancar MC. Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. ISSEJ. June 2019;5(1):25-34.
Chicago Sancar, Mustafa Cihat. “Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5, no. 1 (June 2019): 25-34.
EndNote Sancar MC (June 1, 2019) Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 1 25–34.
IEEE M. C. Sancar, “Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı”, ISSEJ, vol. 5, no. 1, pp. 25–34, 2019.
ISNAD Sancar, Mustafa Cihat. “Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5/1 (June 2019), 25-34.
JAMA Sancar MC. Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. ISSEJ. 2019;5:25–34.
MLA Sancar, Mustafa Cihat. “Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 5, no. 1, 2019, pp. 25-34.
Vancouver Sancar MC. Lise Coğrafya Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımı. ISSEJ. 2019;5(1):25-34.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International