Conference Paper
BibTex RIS Cite

Hadisler Çerçevesinde Hz. Peygamber’in Eğitim Metodu.

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 216 - 234, 28.12.2019

Abstract

 



Hz. Peygamber’in eğitimde kullandığı metodları tebliğ,
tebyin, tebşir ve inzar şeklinde sıralamak mümkündür. Hz. Peygamber olumlu
davranışları ödüllendirmiş ve takdir etmiştir. Soru sorarak ilgi uyandırmıştır.
Kısacası, Hz. Peygamber insan eğitimine büyük ehemmiyet vermiştir. Onun
değerlerle yüklü sözleri, fiilleri, takrirleri, yaşamı, ahlâkı, insanlarla
ilişkileri, bakış açısı dinin eğitim ve öğretim metodlarıyla ilgili genel bir
çerçeve sunmaktadır. Öte yandan modern dönemde eğitim bilimlerinin bize takdim
ettiği ilke ve metodların birçoğunun örneklerini Hz. Peygamber’in tatbik
ettiğini ifade etmek mümkündür.  

References

  • Ahmed b. H. (1313). Müsned. el-Matbaatü’l-Meymuniyye.Bilgin, B. (1991). İslam ve çocuk. DİB Yayınları, Ankara.Buhârî, E. A. M. b. İ. (2017). Sahîhu’l-Buhârî, Müssesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Dodurgalı, A. (1999). Din eğitimi-öğretiminde ilkeler ve yöntemler. İFAV Yayınları, İstanbul.Ebû Dâvûd, S. b. E. S. (2015), Sünen-i Ebî Dâvûd, Müssesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Ebû Gudde. (2017). Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed ve eğitim metodu. Otto Yayınları, Ankara.Ergenç, K. (2019). Gelenek ve modernlik arasında eğitimde özgünlük. http://www.imhgebze.com adresinden 24.07.2019 erişildi.Fayda, M. (1989). “Âişe” Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, TDV Yay., İstanbul. Gözütok, Ş. (2017). Hz. Peygamber döneminde eğitim öğretim. Ensar Neşriyat, İstanbul.Gürel, R. (2015). Hz. Peygamber’in (S.A) eğitim-öğretim modelinde belli başlı ilke ve metotlar. Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi, 1(2), 120.Hâkim en-Nisaburi, A. M. (t.y). Müstedrek al’s-sahihayn, Mektebetü’l-Matbuati’l-İslami, Haleb.Hökelekli, H. (1995). Hz. Peygamber’in çocuklara ve gençlere yaklaşımı. Hz. Peygamber ve Gençlik, Ankara. İbn Mace, M. b. Y. K. (2013). Sünen-i İbn Mace, Müssesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.İslâm ve ihsân. www.İslâm ve ihsân.com/Peygamberimizin -42- Eğitim Metodu adresinden 24.04.2019 erişildi.Karataş, M. (2003). Hz. Peygamber’in beden dili. İstanbul Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 8, 101-138.Müslim, E. H. M. b. H. (2016). Sahîh-i Müslim. Müessesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Nesâî, E. A. A. b. Ş. (2017). Sünenü’n-Nesâî, Müssesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Özek, A. (1991). Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed. Esra Yayınları, Konya.Sünbül, A. M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Çizgi Kitabevi, Konya.Taberanî, E. K. S. b. A. (1985). el-mu’cemu’l-kebir. Dâru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabî, Beyrut. Taşpınar, M. (2009). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Data Yayınları, Ankara.Tirmizî, E. Î. M. b. Î. b. S. (2017). Sünenü’t-Tirmizî. Müessesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Ünal, İ. H. “Hadiste Yerellik ve Evrensellik”, wordpressportal3, adresinden 24.04.2019 erişildi.

Prophet Mohammed’s Teaching Method in The Framework of Hadiths

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 216 - 234, 28.12.2019

Abstract

The aspect
that separates man from other beings and makes him responsible is his ability
to be educated. Ability to know and to produce knowledge in human nature and
his superiority over other beings is mentioned in the Qur’an as follows:  “
And He taught Adam the names of all things; then He placed them before
the angels, and said: "Tell me the names of these if ye are right."
They said: "Glory to Thee, of knowledge We have none, save what Thou Hast
taught us: In truth it is Thou Who art perfect in knowledge and wisdom."” (Baqara,
2/31-32)

Education is the most
auspicious goal for human being, which is the worthy of being tired and
suffering. Since the quality of learning exists with being, a duty of the prophets
is to deal with the education of people. The prophet is responsible for
delivering people the divine message of God, as in all matters, the prophet was
qualified as the most beautiful example in education and training. His words,
actions, statements, life, morality, relations with people and perspective,
each filled with an abundant set of values, provide a general framework of the
methods applicable in religious education and training. The methods used by the
prophet in education are very important in religious education. 
The methods
employed by Prophet Mohammed for the purpose of education can be listed as notifying,
narrating, representation, repetition, heralding-warning and recevating. In
short, Prophet Mohammed attached great importance to human education. On the
other hand, it can be noted that Prophet Mohammed applied the first examples of
many current principles and methods offered to us by educational sciences in
the modern era. 

References

  • Ahmed b. H. (1313). Müsned. el-Matbaatü’l-Meymuniyye.Bilgin, B. (1991). İslam ve çocuk. DİB Yayınları, Ankara.Buhârî, E. A. M. b. İ. (2017). Sahîhu’l-Buhârî, Müssesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Dodurgalı, A. (1999). Din eğitimi-öğretiminde ilkeler ve yöntemler. İFAV Yayınları, İstanbul.Ebû Dâvûd, S. b. E. S. (2015), Sünen-i Ebî Dâvûd, Müssesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Ebû Gudde. (2017). Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed ve eğitim metodu. Otto Yayınları, Ankara.Ergenç, K. (2019). Gelenek ve modernlik arasında eğitimde özgünlük. http://www.imhgebze.com adresinden 24.07.2019 erişildi.Fayda, M. (1989). “Âişe” Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, TDV Yay., İstanbul. Gözütok, Ş. (2017). Hz. Peygamber döneminde eğitim öğretim. Ensar Neşriyat, İstanbul.Gürel, R. (2015). Hz. Peygamber’in (S.A) eğitim-öğretim modelinde belli başlı ilke ve metotlar. Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi, 1(2), 120.Hâkim en-Nisaburi, A. M. (t.y). Müstedrek al’s-sahihayn, Mektebetü’l-Matbuati’l-İslami, Haleb.Hökelekli, H. (1995). Hz. Peygamber’in çocuklara ve gençlere yaklaşımı. Hz. Peygamber ve Gençlik, Ankara. İbn Mace, M. b. Y. K. (2013). Sünen-i İbn Mace, Müssesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.İslâm ve ihsân. www.İslâm ve ihsân.com/Peygamberimizin -42- Eğitim Metodu adresinden 24.04.2019 erişildi.Karataş, M. (2003). Hz. Peygamber’in beden dili. İstanbul Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 8, 101-138.Müslim, E. H. M. b. H. (2016). Sahîh-i Müslim. Müessesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Nesâî, E. A. A. b. Ş. (2017). Sünenü’n-Nesâî, Müssesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Özek, A. (1991). Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed. Esra Yayınları, Konya.Sünbül, A. M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Çizgi Kitabevi, Konya.Taberanî, E. K. S. b. A. (1985). el-mu’cemu’l-kebir. Dâru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabî, Beyrut. Taşpınar, M. (2009). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Data Yayınları, Ankara.Tirmizî, E. Î. M. b. Î. b. S. (2017). Sünenü’t-Tirmizî. Müessesetü’r-Risâle, Beyrut, Lübnan.Ünal, İ. H. “Hadiste Yerellik ve Evrensellik”, wordpressportal3, adresinden 24.04.2019 erişildi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Emine Demil 0000-0001-5966-4651

Publication Date December 28, 2019
Submission Date July 30, 2019
Acceptance Date December 3, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Demil, E. (2019). Hadisler Çerçevesinde Hz. Peygamber’in Eğitim Metodu. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 5(2), 216-234.
AMA Demil E. Hadisler Çerçevesinde Hz. Peygamber’in Eğitim Metodu. ISSEJ. December 2019;5(2):216-234.
Chicago Demil, Emine. “ Peygamber’in Eğitim Metodu”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5, no. 2 (December 2019): 216-34.
EndNote Demil E (December 1, 2019) Hadisler Çerçevesinde Hz. Peygamber’in Eğitim Metodu. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 2 216–234.
IEEE E. Demil, “ Peygamber’in Eğitim Metodu”., ISSEJ, vol. 5, no. 2, pp. 216–234, 2019.
ISNAD Demil, Emine. “ Peygamber’in Eğitim Metodu”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5/2 (December 2019), 216-234.
JAMA Demil E. Hadisler Çerçevesinde Hz. Peygamber’in Eğitim Metodu. ISSEJ. 2019;5:216–234.
MLA Demil, Emine. “ Peygamber’in Eğitim Metodu”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 5, no. 2, 2019, pp. 216-34.
Vancouver Demil E. Hadisler Çerçevesinde Hz. Peygamber’in Eğitim Metodu. ISSEJ. 2019;5(2):216-34.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International