Sosyal bilgiler dersi içeriğini tarih, coğrafya, felsefe, psikoloji, antropoloji gibi sosyal ve beşeri bilimlere ait farklı disiplinlerden almaktadır. Bu disiplinlerin de her birinin kendi içerisinde alt dalları - çalışma alanları bulunmaktadır. Dolayısıyla sosyal bilgiler dersini yürütecek olan öğretmenlerinin bu disiplinlere ve bu disiplinlerin alt dallarından herhangi birine karşı yönelik tutumları, sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan ilgili disiplinlere ait kazanımların öğretilmesini ve öğrencilerin de bu disiplinlere karşı tutumunu ve başarısını etkileyecektir. Bu anlamda sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden bilim dallarından birini de coğrafya bilimi oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya biliminin alt dallarından biri olan “Beşeri Coğrafya” dersine yönelik tutumlarını incelemektir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler lisans programında yer alan derslerden biri olan Beşeri Coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Kılcan, Çetin, Ablak ve Gürgür (2019) tarafından geliştirilen ve toplam 24 maddeden oluşan “Beşeri Coğrafya Tutum Ölçeği” Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilere uygulanmış; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının beşeri coğrafya dersine yönelik tutumlarının genel olarak hangi yönde olduğuna, beşeri coğrafya dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, genel akademik ortalama (GANO), anne – baba eğitim durumu ve aile ikamet yeri değişkenlerine göre farklılıklarına bakılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının beşeri coğrafya dersine yönelik tutumları cinsiyet ve sınıf değişkenine göre anlamlı farklılık gösterirken; GANO, anne – baba eğitim durumu ve aile ikamet yeri değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemiştir.
-
-
-
The content of social studies classes come from different disciplines of social sciences and humanities such as history, geography, philosophy, psychology and anthropology. Each of these disciplines also has sub-branches and fields of study. Therefore, the attitudes of the social studies teachers towards these disciplines and any of the relevant sub-disciplines will affect their teaching in relation to the acquisitions of the related disciplines in the social studies curriculum, students' attitudes towards these disciplines and their achievements in these areas. In this sense, geography is one of the branches of science that provides content for social studies. Hence, this study aimed to examine the attitudes of social science teacher candidates towards “Human Geography”, one of the sub-branches of geography. The "Human Geography Attitude Scale", consisting of 24 items which was developed by Kılcan, Çetin, Ablak and Gürgür (2019) was applied to students attending Sivas Cumhuriyet University Faculty of Education, Department of Social Studies Education in order to determine the attitudes of the social studies teacher candidates towards the Human Geography course, which is one of the courses in the social studies undergraduate program and the differences in social studies teacher candidates’ attitudes towards human geography course were examined in regards to gender, grade point average (GPA), status of parental education and location of family residence. The data obtained in the study were analyzed through SPSS package program. The result of the analyses showed that while the attitudes of social studies teacher candidates towards human geography course significantly differed according to some variables such as gender and school year, they had no difference according to other variables such as GPA, parents' educational status and location of family residence.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | May 14, 2020 |
Acceptance Date | June 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International