Uluslararası iletişimde, eğitimde, sosyal ve siyasal ilişkilerde Arapçanın artan önemi, Arap dili eğitimi alanında yürütülen akademik çalışmaların da çoğalmasına katkı sağlamaktadır. Bu önemden hareketle yürütülen bu çalışmanın temel amacı ulusal alanyazında 2020-2024 (dahil) yılları arasında Arap dili eğitimi alanında yazılmış makalelerin araştırma eğilimlerini belirlemektir. İlgili alanyazın tarandığında yürütülen araştırmaların Arap dili eğitimi alanında yazılan yüksek lisans tezleri üzerine derlemeler şeklinde yoğunlaştığı görülmektedir. Makale derlemeleri üzerine yayınlanan tek bir çalışma olup 2000-2019 yıllarını kapsamaktadır. Özellikle 2020 yılında Diller İçin Avrupa Ortak Çerçeve Metni (CEFR) kriterlerinin güncellenmesinden sonra alanla ilgili yürütülen çalışmalarda yöntemsel açıdan bir değişim olup olmadığına dair herhangi bir derleme yapılmadığı göze çarpmıştır. Araştırma sistematik derleme olarak desenlenmiştir. İlgili alanyazın taraması Google ve ULAKBİM üzerinden “Arap dili eğitimi”, “Yabancılara Arapça öğretimi” ve “Yabancı dil olarak Arapça öğretimi” anahtar kelimeleriyle yürütülmüştür. Araştırmaya dahil edilen her bir makale araştırmacı tarafından geliştirilen “MGF” (Makale Gruplandırma Formu) ile konu alanı, yazar sayısı, yayın yılı, yöntem, evren/örneklem, veri analizi tekniği başlıklarıyla sınıflandırılmıştır. Forma işlenen verilerin frekans ve yüzde hesaplamaları IBM SPSS 21 programı üzerinden yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, yöntem ve veri toplama aracı seçimleri sebebiyle alanla ilgili genellenebilir ve geçerliği sağlanabilir araştırmaların az olduğu görülmüştür. Ayrıca yetersiz örneklem büyüklüğü ile örnekleme yöntemi kullanılmaması dolayısıyla bulguların spesifik bir popülasyonu temsil edebilirlik gücünün kısıtlı olduğu düşünülmektedir.
The significance of Arabic in international communication, education, social, and political relations has led to a rise in academic studies in Arabic language education. This study aims to determine research trends of articles written in the field of Arabic language education in the national literature between 2020-2024 (inclusive). A review of the relevant literature shows that the studies conducted are concentrated in the form of compilations of master's theses written in the field of Arabic language education. It has been observed that, particularly following the revision of the CEFR criteria in 2020, no attempt has been made to ascertain whether there has been a shift in methodology in the studies conducted within this field. The study was conducted as a systematic review. The literature review was conducted through Google and ULAKBIM with the keywords ‘Arabic language education’, ‘Arabic language teaching to foreigners’ and ‘Arabic language teaching as a foreign language’. Each article included in the research were classified using the 'MGF' (Article Grouping Form) based on subject area, number of authors, year of publication, method, population/sample, and data analysis technique. Frequency and percentage calculations of the processed data was conducted using IBM SPSS 21 software. The findings suggest that there is a paucity of generalisable and valid studies in this field, which is thought to be due to the choice of methods and data collection tools. Furthermore, it is believed that inadequate sample size and sampling method affect the representativeness of the findings to a specific population.
Teaching Arabic as a foreign language Arabic language education literature review content analysis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Arabic Language, Literature and Culture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 14, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | August 11, 2024 |
Acceptance Date | November 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |