Arap şiirine bakıldığında modernleşmenin ilk olarak Lübnan topraklarında kendisini gösterdiği ancak dönemin şartlarından ötürü Mısır’da şiir sanatının ivme kazandığı bir gerçektir. Mısır’da XX. yüzyılın başlarından itibaren ortaya çıkan Neo-klasizm, Divan ve Apollo ekolleri gibi şiir akımları sayesinde Mısır’da şiir sanatı önce geleneksel sonra ise romantizme doğru bir seyir almıştır. Bu bağlamda da Mahmud Sami el-Bârûdî, Halîl Mutrân, Abdurrahman Şukrî, Abbâs Mahmûd el-Akkâd, İbrâhîm Abdulkadir el-Mâzinî, İlyas Ebû Şebeke, Cibrân Halîl Cibrân, Mihail Nu‘ayme, Ahmet Zekî Ebû Şâdî gibi önemli isimler modern Arap şiirinin yenileşme sürecine destek vermişlerdir. Bunun yanı sıra Arap şiirinde kendisini yenilikçi bir şair olarak ilan eden Halîl Mutrân, klasik Arap şiirine bağlı kalmadan şiirlerini kaleme almıştır. Ayrıca devam eden süreçte ise modern Arap şiirinde mursel şiir, mensûr şiir ve serbest şiir gibi çeşitli şiir türleri ortaya çıkmıştır. Modern dönemde serbest şiiri ele alan şairlerden birisi de Suriyeli şair ‘Umer el-Ferrâ’dır. el-Ferrâ’nın şiirlerinin çoğu günlük konuşma diline uygun, basit bir lehçe ile yazılmıştır. Kendi şiirlerinde sosyal sorunlara, tarihî olaylara yer vermiştir. Şiirlerinin çoğunu günlük konuşma dilinde nazmeden Suriyeli şairin çok sayıda şiir divanı bulunmaktadır. el-Ferrâ’nın önemli divanlarından biri de Hadîsu’l-Hîl’dir. Şairin Hadîsu’l-Hîl isimli divanında çok sayıda şiir yer almaktadır. Bu çalışmada ‘Umer el-Ferrâ’nın hayatı hakkında kısaca bilgi verilerek Hadîsu’l-Hîl isimli divanında yer alan Tisʿa Eşhur adlı şiirinin içerik açısından incelenmesi amaçlanmaktadır.
When looking at Arabic poetry, it is a fact that modernization first manifested itself in Lebanon, but due to the conditions of the period, poetry gained momentum in Egypt.Thanks to the poetry movements such as neo-classicism, Divan and Apollo schools that emerged in Egypt from the beginning of the 20th century, poetry in Egypt first took a traditional and then a romantic course. In this context, important names such as Mahmud Sami al-Barudi, Khalil Mutran, Abdel Rahman Shokry, ʿAbbās Mahmūd al-ʿAqqād, Ibrahim Abdul-Qadir al-Mazini, Ilyas Abu Shabaka, Gibran Khalil Gibran, Mihail Nu‘ayme, Ahmet Zeki AbuShadi supported the renewal process of modern Arabic poetry. In addition, Khalil Mutran, who declared himself as an innovative poet in Arabic poetry, wrote his poems without adhering to classical Arabic poetry. In addition, in the ongoing process, various types of poetry such as mursal poetry, prose poetry and free poetry emerged in modern Arabic poetry. One of the poets who dealt with free poetry in the modern period is the Syrian poet ‘Umar al-Farra’. Most of ‘Umar al-Farra’s poems were written in a simple dialect suitable for daily speech. ‘Umar al-Farra’ included social problems and historical events in his poems.The Syrian poet, who wrote most of his poems in daily speech, has many poetry collections. One of Ferra’s important collections is Hadîsu’l-Hîl. There are many poems in the poet’s collection called Hadîsu’l-Hîl. This study aims to provide brief information about ‘Umar al-Farra’s life and to examine the poem Tisʿa Eşhur in his collection called Hadîsu’l-Hîl in terms of content.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Arabic Language, Literature and Culture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 14, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | September 30, 2024 |
Acceptance Date | December 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |